Choć na początku miesiąca przed okienkami krakowskich urzędów świeciło pustkami, do 13 lipca wnioski o wydanie Karty Krakowskiej złożyło już dokładnie 33 574 osób, z czego ponad połowa, czyli 20 088 w wersji elektronicznej ( poprzez stronę internetową www.kk.krakow.pl), a 13 486 osób w wersji papierowej.
- Najwygodniej jest złożyć wniosek przez internet. Jeśli ktoś decyduje się na rejestrację w formie elektronicznej, jego wniosek trafia do biura, gdzie pracownicy opracowują go, drukują kartę, wkładają do koperty z adresem, która trafia do wysyłki - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.
Przyjmowanie wniosków na wydanie Karty Krakowskiej zapewniającej m.in. 20-procentowe zniżki na komunikację miejską dla osób mieszkających lub odprowadzających podatki w Krakowie rozpoczęło się 1 lipca.
- Chciałam mieć zniżkę na przejazdy, a przy okazji mogę taniej wejść do muzeów - mówi Katarzyna Pilska, która odebrała już swoją kartę. Podobnego zdania jest Justyna Berezowska-Tyrawa: - Założyłam kartę, ponieważ z tą ulgą przy zakupie biletu na wszystkie linie różnica jest znaczna. Dotąd miałam zniżkę na dwie linie, a teraz zdecydowałam się na tzw. sieciówkę - przyznaje.
Aby skorzystać z Karty Krakowskiej wystarczy być zameldowanym w Krakowie lub płacić tu podatki. KK jest elementem polityki promocyjnej i społecznej miasta, której celem jest jego rozwój, zwiększanie dostępności do komunikacji miejskiej i dóbr kultury. Jej posiadacze będą przede wszystkim mogli od 1 sierpnia kupić tańsze o 20 proc. bilety okresowe na komunikację miejską.
I tak bilet np. miesięczny normalny na jedną linię będzie kosztował 37 zł zamiast 46 zł, a sieciowy na wszystkie linie 72 zł zamiast 89 zł. Karta umożliwi także 20-procentowe zniżki na korzystanie z miejskich jednostek kultury, takich jak np. Muzeum Historyczne Miasta Krakowa czy Muzeum Armii Krajowej.
Dla osób składających wnioski o wydanie Karty Krakowskiej została uruchomiona specjalna infolinia, czynna od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 20. Pod numerem telefonu 12 254-14-00 można uzyskać pomoc w przypadku problemów, pytań lub wątpliwości związanych z programem Karta Krakowska. Można to także zrobić wysyłając maila na adres: [email protected].
W całym Krakowie funkcjonuje trzydzieści stacjonarnych punktów, w których można składać wnioski - m.in. w Centrum Administracyjnym przy al. Powstania Warszawskiego 10. Szczegółowy wykaz tych punków znajduje się na stronie www.kk.krakow.pl.
Składając wniosek decydujemy o sposobie odbioru nowej Karty Krakowskiej. Możemy ją odebrać osobiście w jednym z sześciu Punktów Sprzedaży Biletów MPK w Krakowie lub zaznaczyć opcję dostawy kurierem.
ZOBACZ KONIECZNIE:
