https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Część krakowian przeciwna gigantycznej inwestycji kolejowej

Arkadiusz Maciejowski, Piotr Tymczak
Część krakowian przeciwna gigantycznej inwestycji kolejowej
Część krakowian przeciwna gigantycznej inwestycji kolejowej
Kolejarze przygotowują się do największej i najdroższej inwestycji transportowej w Krakowie. Za ok. 1,7 mld zł chcą dobudować dodatkową parę torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) na odcinku: Dworzec Główny PKP – Dworzec Płaszów – Bieżanów. To, co miałoby być sporym ułatwieniem dla pasażerów, budzi sprzeciw mieszkańców kamienic znajdujących się tuż przy planowanym do poszerzenia torowisku - czytamy w "Dzienniku Polskim".

Mieszkańcy ulic położonych wzdłuż planowanej estakady twierdzą, że dobudowanie kolejnej pary jest zbędne. Argumentem przemawiającym za odstąpieniem od inwestycji ma być również niewielka odległość planowanych torów od okien ich mieszkań.

Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Krakowie, przyznaje, że jeśli inwestycja zostanie zrealizowana, torowisko zbliży się do kamienic. Przekonuje jednak, że mieszkańcy będą mieli z tego wiele korzyści. – Na estakadach drgania będą się rozkładać zupełnie inaczej niż na obecnym nasypie. Dzięki specjalnym technologiom drgania będą mniejsze. Przy samych torach zostaną też zamontowane maty wibroizolacyjne – zapewnia.

Mieszkańcy nie chcą jednak likwidacji nasypu i budowy w zamian gigantycznej estakady. 

Projekt inwestycji ma być gotowy do października. Obecnie kolejarze są na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych.

Inwestycja ma zostać – jeśli kolejarzom uda się zdobyć dofinansowanie unijne – zrealizowana do 2021 r.

Więcej o sprawie w "Dzienniku Polskim"

Źródło: Dziennik Polski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
filozof
Ludzie to kretyni.
E
Eeeedek
Odcinek Kraków Główny - Kraków Zabłocie można odciążyć rówież łącznicą Kraków Główny - Kraków Olsza! Dlaczego  nikt nie analizuje tego pomysłu. Dzięki czemu można by było stożyć dwa przystanki na Olszy i  Dąbiu dzięki  czemu kolej byłaby dostępna również dla tej dzielnicy.
B
Bartosz Klimek
Nie wątpię, że dla mieszkańców tych kamienic dodatkowe tory są zbędne ;) A tak bardziej na serio, to takiej argumentacji używa się w Polsce od dawna do podważania sensowności wszelkich inwestycji transportowych ("bo przecież i tak nikt tymi pociągami nie jeździ").
l
lajkonik
rozwalą nasyp i zabytkowy mur przy ul. Blich wybudowany w 1860 roku przez kolej cesarską austrowęgier. gratulacje. na zachodzie dba sie o takie perełki jak zabytki techniki. bo pkp chce zrobic sobie parking pod estakadą kolejową
C
Cynik
spokojnie, znając zapał kolejarzy do realizowania inwestycji, mieszkańcy mają przynajmniej 10 lat spokoju.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska