Nasza Loteria

Do Krakowa wrócili studenci. Tradycyjny armagedon na drogach? Jak dziś się jeździ po mieście?

(AM)
Tworzą się duże korki w Krakowie
Tworzą się duże korki w Krakowie Joanna Urbaniec / Polska Press
Od lat krakowską tradycją były gigantyczne korki na ulicach na początku października. Wiązało się to z powrotem do miasta tysięcy studentów, co w połączeniu z trwającymi remontami kończyło się drogowym armagedonem. A jak jest dziś, w pierwszy poniedziałek października 2023 roku? Jak na razie armagedonu nie ma, ale na wielu trasach oczywiście trzeba się spodziewać korków. Gdzie? Zobaczcie i przeczytajcie.

Bardzo duże korki rano tworzyły się m.in. na północy Krakowa, w rejonie al. 29 Listopada, podobnie jest na ul. Wielickiej, w rejonie Tandety, czy na autostradowej obwodnicy Krakowa na południu miasta. Kolejne miejsca wskazywali nasi czytelnicy, m.in. "Cała Łepkowskiego stoi. Korek do wyjazdu w Dobrego Pasterza, skręt w prawo dalej korek".

A kierowcy powinni przygotować się już na popołudnoowy szczyt komunikacyjny, który może być jeszcze trudniejszy, z jeszcze większym natężeniem ruchu w mieście.

Urzędnicy miejscy przypominają, że dla studentów podróżowanie komunikacją miejską jest szczególnie korzystne, ponieważ mogą korzystać z ulgowych cen biletów.

"Nie trać czasu na stanie w kolejkach – wykorzystaj aplikację mobilną mKKM (dla systemu iOS lub Android) jako nośnik swojego biletu. To wygodne rozwiązanie, które pozwoli ci uniknąć stresu związanego z zakupem biletu. Niezależnie od wieku, pod warunkiem posiadania ważnej legitymacji studenckiej można zaoszczędzić aż 50 proc. na kosztach przejazdu.

Od 1 sierpnia weszła w życie nowa oferta cenowa biletów okresowych, podzielona na Bilety Metropolitalne i Bilety Mieszkańca (program dedykowany dla mieszkańców Krakowa). Bilety Metropolitalne umożliwiają podróżowanie w okresie ich ważności na obszarze jednej strefy biletowej lub stref, na jakie zostały zakupione. To oznacza, że korzystając z tego biletu, użytkownik posiada dostęp do:

  • wszystkich pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie
  • pociągów oraz autobusów linii Dowozowych Kolei Małopolskich
  • pociągów Polregio (z wyłączeniem pociągów komercyjnych)
  • pociągów Kolei Śląskich (z wyłączeniem pociągów komercyjnych)
  • pojazdów komunikacji gminnych, w tym miejscowości takie jak Wieliczka, Skawina, Niepołomice, Michałowice, Wielka Wieś, Zielonki.

Jeśli planujesz korzystać z komunikacji miejskiej na stałe, warto zapoznać się z cenami wybranych ulgowych biletów okresowych Metropolitalnych:

  • Strefa I: 79,50 zł
  • Strefa I i II: 84,50 zł
  • Strefa I, II i III: 99,50 zł.

Pamiętaj, że te bilety można nabywać maksymalnie na okres trzech miesięcy, a cena stanowi wielokrotność biletu miesięcznego" - wyliczają urzędnicy.

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
DżejDżej
Wróciła Naćpana Przyszłość Polski 😱
k
kingKrak
Metro w Krakowie niewiele zmieni, bo ci co mogą i chcą dojechać do mieszkania czy pracy autem bez płacenia za parkowania będą to robić. Potrzebne jest zwiększenie strefy (nawet na całe miasto), budowa P
k
kingKrak
Metro w Krakowie niewiele zmieni, bo ci co mogą i chcą dojechać do mieszkania czy pracy autem bez płacenia za parkowania będą to robić. Potrzebne jest zwiększenie strefy (nawet na całe miasto) i jednoczesna rozbudowa P
K
Krakus
2 października, 8:46, Krakus:

Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)

2 października, 09:05, Ehh:

Myślisz że tam gdzie jest metro to nie ma korków?Xd

Są - ale bez metra to już całe miasta by stały !!!

A
Adam
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

2 października, 09:34, Anka Krakowianka:

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

2 października, 10:28, vfbfbbfd:

wystarczy nie pozwalać wieśka wjazdu do miasta.. tzn zrobić płatnyt wjazd.. i korki znikną

To, co „wystarczyłoby” — to uchwalić plany zagospodarowania, a nie pozwalać deweloperce hulać bez żadnych ograniczeń na WZ-kach. No, ale „wziątek” by wtedy nie było…

v
vfbfbbfd
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

2 października, 09:34, Anka Krakowianka:

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

wystarczy nie pozwalać wieśka wjazdu do miasta.. tzn zrobić płatnyt wjazd.. i korki znikną

A
Anka Krakowianka
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

Z
Zbigniew Rusek
Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).
w
wyborca93
Uważam, że po wyborach zdymisjonowanie sztabu miejskiego inzyniera ruchu to będzie racjonalny początek zmian w mieście.
A
Adam
„Zobacz, jak jeździ się po Krakowie”

A jak się ma jeździć po mieście, w którym ruch od lat już dezorganizuje jakiś głupi Janek. Czy może głupi Franek.
E
Ehh
2 października, 8:46, Krakus:

Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)

Myślisz że tam gdzie jest metro to nie ma korków?Xd

K
Krakus
Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)
E
Ehh
2 października, 7:56, Ehh:

Bo KAMPUSY powinny byc przeniesione na zewnątrz miasta a obecne budynki przeznaczone na funkcję reprezentatywne i komercyjne (dochód dla uczelni).Tyle że dziś w nauce nie do końca o naukę chodzi a o ZYSK tyle, że nie koniecznie dla uczelni ,ba nawet nie dla kraju,bo jak wytłumaczyć, że budżet dopłaca do uczelni a kase robia prywatni ynwestorzy ,właściciele akademików, którzy już na studiach (w z zagranicznym języku )rekrutują do ...wyjazdu za granicę.

Tyle sie mówi o migrantach a wizy studenckie to taaaka brama dla migracji. Możnaby stwierdzić, że migracja studencka, to migracja ludzi wykształconych.No niby tak,tyle ,że dziś poziom kształcenia spada a niektóre kierunki i uczelnie wezma każdego ,byle sie samemu...utrzymymac.

E
Ehh
Bo KAMPUSY powinny byc przeniesione na zewnątrz miasta a obecne budynki przeznaczone na funkcję reprezentatywne i komercyjne (dochód dla uczelni).Tyle że dziś w nauce nie do końca o naukę chodzi a o ZYSK tyle, że nie koniecznie dla uczelni ,ba nawet nie dla kraju,bo jak wytłumaczyć, że budżet dopłaca do uczelni a kase robia prywatni ynwestorzy ,właściciele akademików, którzy już na studiach (w z zagranicznym języku )rekrutują do ...wyjazdu za granicę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska