https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Do Krakowa wrócili studenci. Tradycyjny armagedon na drogach? Jak dziś się jeździ po mieście?

(AM)
Tworzą się duże korki w Krakowie
Tworzą się duże korki w Krakowie Joanna Urbaniec / Polska Press
Od lat krakowską tradycją były gigantyczne korki na ulicach na początku października. Wiązało się to z powrotem do miasta tysięcy studentów, co w połączeniu z trwającymi remontami kończyło się drogowym armagedonem. A jak jest dziś, w pierwszy poniedziałek października 2023 roku? Jak na razie armagedonu nie ma, ale na wielu trasach oczywiście trzeba się spodziewać korków. Gdzie? Zobaczcie i przeczytajcie.

Bardzo duże korki rano tworzyły się m.in. na północy Krakowa, w rejonie al. 29 Listopada, podobnie jest na ul. Wielickiej, w rejonie Tandety, czy na autostradowej obwodnicy Krakowa na południu miasta. Kolejne miejsca wskazywali nasi czytelnicy, m.in. "Cała Łepkowskiego stoi. Korek do wyjazdu w Dobrego Pasterza, skręt w prawo dalej korek".

A kierowcy powinni przygotować się już na popołudnoowy szczyt komunikacyjny, który może być jeszcze trudniejszy, z jeszcze większym natężeniem ruchu w mieście.

Urzędnicy miejscy przypominają, że dla studentów podróżowanie komunikacją miejską jest szczególnie korzystne, ponieważ mogą korzystać z ulgowych cen biletów.

"Nie trać czasu na stanie w kolejkach – wykorzystaj aplikację mobilną mKKM (dla systemu iOS lub Android) jako nośnik swojego biletu. To wygodne rozwiązanie, które pozwoli ci uniknąć stresu związanego z zakupem biletu. Niezależnie od wieku, pod warunkiem posiadania ważnej legitymacji studenckiej można zaoszczędzić aż 50 proc. na kosztach przejazdu.

Od 1 sierpnia weszła w życie nowa oferta cenowa biletów okresowych, podzielona na Bilety Metropolitalne i Bilety Mieszkańca (program dedykowany dla mieszkańców Krakowa). Bilety Metropolitalne umożliwiają podróżowanie w okresie ich ważności na obszarze jednej strefy biletowej lub stref, na jakie zostały zakupione. To oznacza, że korzystając z tego biletu, użytkownik posiada dostęp do:

  • wszystkich pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie
  • pociągów oraz autobusów linii Dowozowych Kolei Małopolskich
  • pociągów Polregio (z wyłączeniem pociągów komercyjnych)
  • pociągów Kolei Śląskich (z wyłączeniem pociągów komercyjnych)
  • pojazdów komunikacji gminnych, w tym miejscowości takie jak Wieliczka, Skawina, Niepołomice, Michałowice, Wielka Wieś, Zielonki.

Jeśli planujesz korzystać z komunikacji miejskiej na stałe, warto zapoznać się z cenami wybranych ulgowych biletów okresowych Metropolitalnych:

  • Strefa I: 79,50 zł
  • Strefa I i II: 84,50 zł
  • Strefa I, II i III: 99,50 zł.

Pamiętaj, że te bilety można nabywać maksymalnie na okres trzech miesięcy, a cena stanowi wielokrotność biletu miesięcznego" - wyliczają urzędnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
DżejDżej
Wróciła Naćpana Przyszłość Polski 😱
k
kingKrak
Metro w Krakowie niewiele zmieni, bo ci co mogą i chcą dojechać do mieszkania czy pracy autem bez płacenia za parkowania będą to robić. Potrzebne jest zwiększenie strefy (nawet na całe miasto), budowa P
k
kingKrak
Metro w Krakowie niewiele zmieni, bo ci co mogą i chcą dojechać do mieszkania czy pracy autem bez płacenia za parkowania będą to robić. Potrzebne jest zwiększenie strefy (nawet na całe miasto) i jednoczesna rozbudowa P
K
Krakus
2 października, 8:46, Krakus:

Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)

2 października, 09:05, Ehh:

Myślisz że tam gdzie jest metro to nie ma korków?Xd

Są - ale bez metra to już całe miasta by stały !!!

A
Adam
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

2 października, 09:34, Anka Krakowianka:

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

2 października, 10:28, vfbfbbfd:

wystarczy nie pozwalać wieśka wjazdu do miasta.. tzn zrobić płatnyt wjazd.. i korki znikną

To, co „wystarczyłoby” — to uchwalić plany zagospodarowania, a nie pozwalać deweloperce hulać bez żadnych ograniczeń na WZ-kach. No, ale „wziątek” by wtedy nie było…

v
vfbfbbfd
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

2 października, 09:34, Anka Krakowianka:

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

wystarczy nie pozwalać wieśka wjazdu do miasta.. tzn zrobić płatnyt wjazd.. i korki znikną

A
Anka Krakowianka
2 października, 09:30, Zbigniew Rusek:

Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).

Tu nie chodziłoby o „filie” AGH czy UJ gdziekolwiek; tu chodziłoby o wyprowadzenie wszystkich tych prywatnych „Wyższych Szkół Tego-i-Owego” z Krakowa na prowincję — do Olkusza, Nowego Targu, Tarnowa, Starachowic czy Trzebini — a pozostawienie jedynie tych dużych uczelni państwowych. Jak kiedyś było.

Z
Zbigniew Rusek
Kraków od wielu lat jest przeludnionym miastem, a zamiejscowi studenci to jakby drugie miasto wojewódzkie (wielkości Białegostoku) w Krakowie, co jeszcze bardziej pogarsza komfort życia. Aut w Krakowie jest za dużo (ludzie za dużo zarabiają w biurowcach, wiec nadmiar pieniędzy wydają na auta), a ulice sa niedrożne i brak jest bezkolizyjnych rozwiązań typu przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe, lecz co krok jest ta przeklęta sygnalizacja świetlna i zebry. Uczelnie powinny w Krakowie znaczaco zmniejszyć liczbę miejsc, a w zamian za to utworzyć wydziały zamiejscowe (filie) w mniejszych miastach Małopolski, np. UJ w Tarnowie, Politechnika Krakowska w Nowym Sączu, AGH w Oświęcimiu, Uniwersytet Pedagogiczny w Nowym Targu (najlepiej, by ten ostatni w ogole został przeniesiony do Nowego Targu).
w
wyborca93
Uważam, że po wyborach zdymisjonowanie sztabu miejskiego inzyniera ruchu to będzie racjonalny początek zmian w mieście.
A
Adam
„Zobacz, jak jeździ się po Krakowie”

A jak się ma jeździć po mieście, w którym ruch od lat już dezorganizuje jakiś głupi Janek. Czy może głupi Franek.
E
Ehh
2 października, 8:46, Krakus:

Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)

Myślisz że tam gdzie jest metro to nie ma korków?Xd

K
Krakus
Bez metra - to będzie codzienność - ale do władz KRK to nie dociera !!!

Wydają kasę na jakieś analizy , ankiety cuda zamiast budować choćby tunel od ronda Grunwaldzkiego do Kleparza pod alejami aby nowe tramwaje nie stały w korkach i na światłach. To jedyne rozwiązanie a nie dokładanie autobusów do zakorkowanych alej - i widok stoją[wulgaryzm]h na bus pasie samych autobusów w swoim korku to już HIT transportu Krakowskiego :-)
E
Ehh
2 października, 7:56, Ehh:

Bo KAMPUSY powinny byc przeniesione na zewnątrz miasta a obecne budynki przeznaczone na funkcję reprezentatywne i komercyjne (dochód dla uczelni).Tyle że dziś w nauce nie do końca o naukę chodzi a o ZYSK tyle, że nie koniecznie dla uczelni ,ba nawet nie dla kraju,bo jak wytłumaczyć, że budżet dopłaca do uczelni a kase robia prywatni ynwestorzy ,właściciele akademików, którzy już na studiach (w z zagranicznym języku )rekrutują do ...wyjazdu za granicę.

Tyle sie mówi o migrantach a wizy studenckie to taaaka brama dla migracji. Możnaby stwierdzić, że migracja studencka, to migracja ludzi wykształconych.No niby tak,tyle ,że dziś poziom kształcenia spada a niektóre kierunki i uczelnie wezma każdego ,byle sie samemu...utrzymymac.

E
Ehh
Bo KAMPUSY powinny byc przeniesione na zewnątrz miasta a obecne budynki przeznaczone na funkcję reprezentatywne i komercyjne (dochód dla uczelni).Tyle że dziś w nauce nie do końca o naukę chodzi a o ZYSK tyle, że nie koniecznie dla uczelni ,ba nawet nie dla kraju,bo jak wytłumaczyć, że budżet dopłaca do uczelni a kase robia prywatni ynwestorzy ,właściciele akademików, którzy już na studiach (w z zagranicznym języku )rekrutują do ...wyjazdu za granicę.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska