Droga krajowa numer 94 w Olkuszu zmienia się nie do poznania
Prace w ramach największej inwestycji drogowa w historii Olkusza postępują. Na prawie całym południowym odcinku drogi krajowej numer 94 przebiegającym przez Srebrne Miasto zdjęto już asfalt.
- Kontynuowane są prace przy przebudowie sieci teletechnicznych oraz elektroenergetycznych. Wykonawca kontynuuje również prace przy budowie kanalizacji deszczowej oraz zbiornika retencyjnego ZB1. Również prowadzone są prace przy przebudowie sieci wodociągowej. Rozpoczęto prace w rejonie skrzyżowania DK94 z ul. Kościuszki polegające na zatłaczaniu pustek krasowych. Wykonywane jest również zabezpieczenie wykopu w rejonie przejścia podziemnego PP04 poprzez zabijanie ścianek szczelnych w pasie rozdziału – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Rozpoczęcie prac rozbiórkowych, które miało miejsce 19 sierpnia przysporzyło Olkuszanom kilku problemów. Największym z nich było wyłączenie z użytkowania południowej części drogi i przekierowanie całego ruchu na część północną co doprowadziło do powstania wielu korków. Obecnie ruch znacznie zmalał przez co przejazd drogą krajową przez miasto nie jest już tak uciążliwy jak w połowie sierpnia.
Innym problemem była tymczasowa organizacja ruchu – a szczególnie utworzone przy 20-Straconych i Mickiewicza rondo, na którym doszło już do wielu stłuczek.

Remont DK 94 w Olkuszu. Co się zmieni?
Przebudowa DK 94 w Olkuszu ma potrwać do września 2026 roku. Dzięki inwestycji wartej około 217,5 miliona złotych dawna czwórka zmieni się nie do poznania.
Na skrzyżowaniu drogi krajowej z Rabsztyńską i Kościuszki powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Ruch między drogami gminnymi będzie odbywał się na poziomie gruntu, natomiast droga krajowa zostanie poprowadzona pod nim. Istotne modyfikacje dotkną również skrzyżowania DK 94 z ulicami Spółdzielczą i Kruszcową, gdzie powstanie jedyne w okolicy rondo turbinowe.

Zmiany obejmą także inne elementy drogi. Powstaną nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. Przebudowane zostaną również dwa przejścia podziemne dla pieszych a przejście przy Szkolnej, na którym wielokrotnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych zostanie zastąpione kładką.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Dawid Kwiatkowski zawładnął sceną podczas Dni Wolbromia
- Zmiana w kursowaniu pociągów na linii Olkusz-Katowice
- W Bukownie powstanie skatepark. Zobaczcie, jak się będzie prezentował
- Pełne wrażeń Dni Wolbromia 2024. Zagrali Kordian, Blonsky i Wilki
- Rajd zabytkowych samochodów przejechał przez Jurę Krakowsko-Częstochowską
- Na Pustyni Błędowskiej będą nowe trasy rowerowe!
