Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dźwig kontra lotnisko Balice - sporu ciąg dalszy

Katarzyna Ponikowska
Według ULC inwestor nie miał zgody na pracę z dźwigiem
Według ULC inwestor nie miał zgody na pracę z dźwigiem Adam Wojnar
Inwestor centrum logistycznego w Morawicy "Witek" nie składa broni w walce o możliwość kontynuowania budowy w pobliżu lotniska. - Wstrzymanie ruchu lotniczego w Balicach nie miało żadnego uzasadnienia - twierdzą przedstawiciele Kancelarii Prawnej Nieruchomości, reprezentującej inwestora. Spór między nim a władzami lotniska zaostrza się.

Przypomnijmy. Z powodu pracującego dźwigu przez dwa dni (4.07. i 5.07.) lotnisko w Balicach odwoływało loty.

Według Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) inwestor nie miał zgody na ustawienie dźwigu w tym miejscu. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał nakaz wstrzymania prac. Józef Wojewodzic, Kancelaria Prawna Nieruchomości reprezentująca Witek Logistic Airport: - Decyzja prezesa ULC odmawiająca prowadzenia prac z wykorzystaniem dźwigu o wysokości 17 metrów z punktu widzenia przepisów nie istnieje. Prezes ULC nie ma prawa do wydawania tego rodzaju decyzji. Nie byliśmy poinformowani o żadnym postępowaniu administracyjnym w tej sprawie. Decyzja nie została doręczona inwestorowi.

Katarzyna Krasnodębska, z Urzędu Lotnictwa Cywilnego: - Prezes ULC jest organem władnym do wydawania takich decyzji. 28 czerwca decyzja została podpisana przez prezesa i wysłana inwestorowi. Poza tym, 6 czerwca Kancelaria Prawna Nieruchomości sama zgłosiła do ULC przeszkodę lotniczą w pobliżu lotniska. Już złożenie takiego wniosku wszczyna postępowanie administracyjne.

Witold Tusiński, Kancelaria Prawna Nieruchomości: - Zgodnie z obowiązującymi przepisami przeszkodę lotniczą należy zgłosić, ale to nie był wniosek o wydanie jakiejkolwiek decyzji.
Prezes Portu Lotniczego od wielu tygodni nie reagował na nasze próby uzgodnienia warunków prowadzenia prac w rejonie lotniska.

Urszula Podraza, rzecznik Krakow Airport: - Jedyny kontakt ze strony inwestora to była prośba o spotkanie 30 czerwca. Tego samego dnia doszło do spotkania. Inwestor nie poczekał z pracami na uzgodnione wspólnie ustalenia.

Józef Wojewodzic: - Budowa jest położona w odległości ok. jeden km od końca pasa startowego. Zgodnie z dokumentacją lotniska w tyn rejonie można bez jakiegokolwiek oddziaływania na pas startowy budować obiekty o wysokości od 15 do 20 metrów.

Urszula Podraza: - Dźwig stał w odległości pół kilometra od progu pasa startowego. Wysokość 15-20 metrów dotyczy obiektów budowlanych. Dźwig jest obiektem trudno dostrzegalnym z powietrza, a więc maksymalna wysokość tego typu obiektów, jest pomniejszona o co najmniej 10 metrów. Poza tym, tego typu dźwig może pracować nawet na wysokości 30 metrów. Nie miał żadnego ogranicznika. Trudno przewidzieć, na jakiej wysokości by pracował.

Józef Wojewodzic: - W tej sprawie jest "drugie dno". Od wielu lat w sąsiedztwie naszej inwestycji są tereny, na których ma powstać podobne centrum logistyczne budowane przez port lotniczy. Rozumiem, że uruchomienie naszego centrum będzie konkurencyjne dla planów biznesowych Portu.
Urszula Podraza: - Nie mamy w planach budowy żadnego centrum logistycznego.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail

Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska