FLESZ - Przejścia dla pieszych 3D
Spośród sześciu firm, które przystąpiły do przetargu, ostatecznie wybrano ofertę Eurovia. Przedsiębiorstwo ma za zadanie zaprojektować i wybudować około trzykilometrowy odcinek drogi za ponad 98 mln zł. Firma powinna zakończyć inwestycję w ciągu trzech lat.
Drugi etap łączenia autostrady A4 z drogą krajową nr 75
Nowa trasa rozpoczynać się będzie od oddanego do ruchu w 2016 r. ronda łączącego zjazd z autostrady A4 z drogą krajową nr 94. Dalej będzie biec przez zachodnie tereny Brzeska i połączy się z drogą krajową n 75 w rejonie ul. Cesarski Gościniec i Mickiewicza.
- Początkowo odcinek ten planowany był jako droga jednojezdniowa, jednak analiza i prognoza ruchu przeprowadzone w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wykazały, że przekrój ten może się okazać niewystarczający, stąd decyzja o zmianie - zaznacza Iwona Mikrut z GDDKiA.
W ramach inwestycji przy nowej trasie powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Projekt inwestycji zakłada też budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy, takich jak zbiorniki retencyjne czy kanalizacja deszczową.
Rozładuje się ruch w Brzesku
Budowy łącznika z niecierpliwością wyczekują mieszkańcy Brzeska. Obecnie w godzinach szczytu kierowcy podróżujący przez południowo-zachodnią część miasta muszą uzbroić się w dużą cierpliwość. Aby pokonać te rejony Brzeska, a zwłaszcza rondo łączące drogi krajowe nr 94 i 75, trzeba odstać swoje w długim korku. Nowa trasa stanie się automatycznie zachodnią obwodnicą miasta.
- Jest to dla nas niezwykle wartościowa inwestycja. W pewnym wymiarze wpłynie na odkorkowanie południowej części miasta. Obecnie występują problemy z drożnością w ruchu, bo ulicą Mickiewicza i Browarną oprócz pojazdów poruszających się w kierunku Nowego Sącza, jeździ też transport ciężarowy z pobliskiego browaru. Budowa nowej trasy poprawi komunikację w tej części miasta, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo mieszkańców - podkreśla Tomasz Latocha, burmistrz Brzeska.
Kolejne części "Sądeczanki" na razie w planach
Niespełna trzykilometrowy odcinek nowej drogi zapowiadany jest również jako początek budowy "Sądeczanki". Trasa, która ma połączyć Brzesko z Nowym Sączem, od wielu lat wzbudza spore emocje. Kością niezgody były warianty przebiegu trasy, na które nie zgadzały się lokalne samorządy. Rok temu szefowi gmin zawarli jednak porozumienie w kwestii optymalnych wariantów przebiegu "Sądeczanki".
Przyjęto więc trzy warianty, spośród których do realizacji wybrany zostanie jeden. Jeszcze w listopadzie tego roku w sprawie budowy drogi ma odbyć się posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie.
- Następnym krokiem będzie złożenie wniosku wraz z opracowanym raportem środowiskowym dla tych trzech wariantów do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w celu wszczęcia postepowania zmierzającego do wydania decyzji środowiskowej dla preferowanego wariantu - informuje Iwona Mikrut.
Bądź na bieżąco i obserwuj
