https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Fora internetowe i blogi. Pracownicy piszą źle o firmach. Jak sobie radzą z taką krytyką m.in. Tesco i Biedronka?

SXC
Firmy zmagają się z krytycznymi opiniami na temat warunków pracy, sposobu rekrutacji, zarządzania.

Jak walczyć z komunikatami zakłócającymi employer branding - reagować czy milczeć? - W takich sytuacjach najważniejsze jest zaangażowanie działu HR oraz kadry menedżerskiej w zbadanie przyczyn tego typu komentarzy w podległych zespołach. Następnie - podjęcie kroków wewnątrz firmy, które wpłyną na zmianę warunków i podniosą zaangażowanie pracowników - mówi portalowi pulshr.pl Izabela Bartnicka, ekspert Grupy Pracuj. - Niestety wciąż dosyć często zdarza się, że przełożeni nie wiedzą, co motywuje ich pracowników, co jest dla nich ważne i wpływa na pozytywne podejście do pracy. Nie zawsze jest to aspekt finansowy, bo coraz ważniejsza staje się atmosfera i poczucie, że wykonywana praca jest ważna.

Swój wizerunek po kryzysie odbudowała m.in. Biedronka. Dziesięć lat temu wybuchł skandal. Pracownicy narzekali na warunki pracy. Mówili, że muszą pracować w pampersach ze względu na skrupulatne rozliczanie czasu pracy. Skarżyli się także na bezpłatne nadgodziny.

- Doprowadziło do dużych zmian, jeżeli chodzi o warunki pracy w Biedronce. Przede wszystkim wdrożono system kontroli kierowników sklepów tak, aby nie dochodziło więcej do nadużyć wobec pracowników. Wprowadzono także wiele działań CSR (akcje "Czyta etykiety", "Mleczny start", czy "Śniadanie daje moc"). Dlatego dziś wiele osób nie pamięta już o tamtym kryzysie - ocenia w komentarzu dla pulshr.pl Agnieszka Dziedzic, dyrektor zarządzający On Board Public Relations.

 

Stworzono także program rozwoju kadry menedżerskiej oraz akademię rozwoju umiejętności biznesowych dla pracowników.

Fora internetowe i blogi, na których pracownicy wymieniają negatywne opinie o pracodawcy, bardzo często pokazują firmę w złym świetle. Co robić w takiej sytuacji - zareagować czy lepiej sprawę przemilczeć?- Najlepszą reakcją na pojawianie się w sieci negatywnych komentarzy, jest dokładne przyjrzenie się sprawie od wewnątrz. Wchodzenie w polemikę z anonimowymi komentatorami, może jedynie rozognić dyskusję. Ważniejsze jest, aby przekonać się, czy w zarzutach, które pojawiają się w Internecie, jest choć cień prawdy. A jeśli tak - to należy podjąć jak najszybsze kroki, aby zastopować praktyki, które negatywnie wpływają na odczucia pracowników - komentuje Izabela Bartnicka. 

Elżbieta Gołąb, dyrektor ds. personalnych w Tesco potwierdza, że fora internetowe mogą okazać się prawdziwym problemem, jeśli chodzi o wizerunek firmy. Dodaje jednak, że jeśli ktoś rzeczywiście chce dowiedzieć się czegoś o danym pracodawcy, to znajdzie zróżnicowane opinie. Tesco nie interweniuje, jeśli pod jego adresem pojawiają się negatywne wpisy.

Źródło: pulshr.pl, dlahandlu.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kostek
Dzieje się tak, bo nikt nie dba też o pracownika. Warto też zapoznać się z podstawami jak to wygląda etc. Sam musiałem się tego nauczyć żeby poprawić sytuację u siebie. Na początek polecam wejść chociażby tu: https://wmh.agency/employer-branding/
O
Olam
Tak właśnie dokładnie najpierw opodatkować dobrze piszesz polka, a pozatym o jakich prawach pracownika my mówimy wszedzie traktują nas żle czy to b iedra czy inny market a juz nie mówiąc tu o korporacjach zadnych praw.
j
jacek111
 

mozna zgłaszać nieprzychylne opinie jako pomówienia, często takie sytuacje zdarzają się kiedy w firmie jest duża rotacja, niezadowoleni pracownicy publicznie oczerniają firmę. Warto jednak podejść do tego od drugiej strony i wyjść z kampanią wizerunkową jednak organizacja takiej kampanii i później bieżące jej monitorowanie to ciężka praca wielu osób. Warto żeby zajął się tym jakiś profesjonalista od PR, agencja Conture tworzy bardzo dobry content i potrafią zrobić naprawdę dobrą kampanię, która daje o sobie znać jeszcze długo po jej zakończeniu
f
franka7
Ile w tym wszystkim jest prawdy? Najgorsze jest to, że ludzie zawsze wierzą w te negatywne opinie, w pozytywne mniej. Negatywne opinie udeżają w wizerunek firmy czy też osoby- a taki wizerunek ciężko znów upiększyć. Zobaczcie jak Jerzy Kowalewski radzi sobie w takiej sytuacji: www.traffic-club.info
p
polka
i co z tego, że wprowadzacie różne przepisy itp., itd.  nie ma żadnych kontroli nad tym, żadnych konsekwencji za złe traktowanie pracowników- czcze pisanie o cudownych nowych prawach...śmiechu warte hahaha...!!!!! najpierw opodatkujcie te molochy!!! nigdzie na świecie nie ma takiego bezprawia , a Wy tu o jakichś prawach pracowniczych- tam pierdnąć nie można, choćby cię rozsadzało, a co mówić o urlopie, godzinach pracy, czy płacach....ŻENADA I PONIŻANIE
f
franka7
Ile w tym wszystkim jest prawdy? Najgorsze jest to, że ludzie zawsze wierzą w te negatywne opinie, w pozytywne mniej. Negatywne opinie udeżają w wizerunek firmy czy też osoby- a taki wizerunek ciężko znów upiększyć. Zobaczcie jak Jerzy Kowalewski radzi sobie w takiej sytuacji: www.traffic-club.info
p
polka
i co z tego, że wprowadzacie różne przepisy itp., itd.  nie ma żadnych kontroli nad tym, żadnych konsekwencji za złe traktowanie pracowników- czcze pisanie o cudownych nowych prawach...śmiechu warte hahaha...!!!!! najpierw opodatkujcie te molochy!!! nigdzie na świecie nie ma takiego bezprawia , a Wy tu o jakichś prawach pracowniczych- tam pierdnąć nie można, choćby cię rozsadzało, a co mówić o urlopie, godzinach pracy, czy płacach....ŻENADA I PONIŻANIE
p
polka
i co z tego, że wprowadzacie różne przepisy itp., itd.  nie ma żadnych kontroli nad tym, żadnych konsekwencji za złe traktowanie pracowników- czcze pisanie o cudownych nowych prawach...śmiechu warte hahaha...!!!!! najpierw opodatkujcie te molochy!!! nigdzie na świecie nie ma takiego bezprawia , a Wy tu o jakichś prawach pracowniczych- tam pierdnąć nie można, choćby cię rozsadzało, a co mówić o urlopie, godzinach pracy, czy płacach....ŻENADA I PONIŻANIE
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska