https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gigantyczna inwestycja w Krakowie, centrum zmienia się nie do poznania

pb
Aby wiaduktem nad ulicą Grzegórzecką można było puścić cztery tory należało go znacznie poszerzyć.
Aby wiaduktem nad ulicą Grzegórzecką można było puścić cztery tory należało go znacznie poszerzyć. Kraków po kolei
Na znacznym obszarze w centrum Krakowa trwa gigantyczna inwestycja kolejowa. Prace na odcinku od Dworca Głównego po stację Zabłocie mają zakończyć się w 2020 roku, lecz już teraz centrum stolicy Małopolski mocno się zmieniło. Powstające estakady i wiadukty już teraz pokazują z jakim rozmachem przeprowadzana jest ta inwestycja.

Przypomnijmy, największe zmiany nastąpią na odcinku od ulicy Kopernika, aż do ulicy Miodowej. Na tym odcinku (wzdłuż ulicy Blich, tyłach Hali Targowej oraz ulicy Siedleckiego) zniknie nasyp kolejowy. W jego miejsce powstaną gigantyczne estakady. Dzięki wolnej przestrzeni, która powstanie pod nowymi budowlami dwie części centrum miasta przestaną być rozdzielone.

Estakady, które będą znacznie szersze niż dotychczasowe nasypy, nie są jedynymi budowlami. Kolejarze musieli poszerzyć na dodatkową parę torów także wiadukty. Najbardziej efektowne prace odbywają się przy przebudowie wiaduktu nad ulicą Grzegórzecką, ale prace prowadzone są także przy wiaduktach nad ulicami Kopernika oraz Miodową.

Zamiana nasypów na wiadukty spowodowała także rzeź wśród roślinności. W centrum miasta, wzdłuż ulic Morsztynowskiej, Wrzesińskiej i Halickiej, z nasypów usunięto setki dorodnych drzew.

W wakacje rozpoczął się także kolejny front robót. Budowlańcy rozpoczęli prace przy budowie podwójnego mostu. Najpierw powstanie konstrukcja od strony mostu Kotlarskiego, następnie zmodernizowana zostanie istniejąca przeprawa oraz dobudowany będzie trzeci most.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tubylec
to wszytko tylko po to aby skrócić przejazd z Głównego do Łagiewnik o 15 minut. Moim zdaniem piramidalna bzdura tylko dlatego że trzeba wydać pieniądze unijne na inwestycje kolejowe.
J
Ja
Krakowa to jest Rynek Główny. Gigantyczne estakady? Chyba się opili.
Ł
Łodziak
ma być tunel.... tunel łączący Łódź Fabryczna z Łódź Kaliska. Plany są, realizacji nie ma....
L
Lol
Jakos w lodiz dalo sie to wszystko zakopac w tunek. U nas tory aglomeracyjbe tez nalezalo kopnac w tunel a nie rozbierac nasyp i przebudowywac tyle
B
Brader
W NY też jest taka estakada - High Line to się nazywa i jest parkiem, w miejscu gdzie kiedyś jeździły pociagi. Wiecznie pełno ludzi - atrakcja turystyczna. Za to pociągi jeżdżą w tunelach. No, ale co oni tam wiedzą w tym Nowym Jorku..
P
Prezes
Ciekawe ile poszło w kieszenie co po niektórych decydentów.
G
Gość
Brawo prezydent i pkp. Wy to wiecie co nowoczesne !
A
Antek
Tak...Poznań ładniejszy!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska