Budowa ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką o długości ok. 16,7 km została podzielona na trzy odcinki. Planowo najszybciej zostanie oddany odcinek pomiędzy Skomielną Białą i Rabką, który gotowy ma być w lipcu 2018 roku. Trzy miesiące później drogowcy mają zakończyć prace na fragmencie pomiędzy Lubniem i Naprawą.
Na odcinku pomiędzy Lubniem i Chabówką powstanie dwukomorowy tunel o długości 2 km. Do jego wydrążenia budowlańcy będą musieli posłużyć się niestandardową metodą.
Prace na budowie już trwają od kilku miesięcy. Samo rozpoczęcie drążenia tunelu nastąpi w lutym 2017 r., a zakończenie planowane jest pod koniec 2019 r. Określenie „dwukomorowy” oznacza, że powstaną dwa równoległe tunele i w każdym będzie się odbywał ruch tylko w jednym kierunku. To znaczy, że w górze Mały Luboń wydrążyć trzeba ponad 4 km tunelu.
Łącznie trzy powstające odcinki kosztować będą około 2,1 mld złotych.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
