Będą nowe drogi i chodnik - to namiastka obwodnicy
Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa to kolejna inwestycja realizowana w tym miejscu. Od września trwają prace przy stacji Limanowa. Oprócz nowych torów, peronów i przejść podziemnych wykonawca prac zleconych przez PKP PLK buduje również szereg wiaduktów i ulic.
- Dzięki działaniom PLK SA miasto zyska możliwość rozwoju nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej – powstanie mała północna obwodnica centrum Limanowej. W sumie w mieście wybudujemy nowe drogi i chodniki o łącznej długości 10 km - informuje biuro prasowe PKP PLK.
Inwestycja będzie polegać na modernizacji linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budowie fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczrzyca. W sumie powstanie 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, a z większych obiektów inżynierskich tunel i estakada. Modernizacji doczekają się perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. poprzez budowę przejścia podziemnego na stacji w Tymbarku. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki, które powstaną w poszczególnych gminach.
Zamknięte przejścia drogowo-kolejowe
Już od połowy stycznia zamknięte zostały przejazdy drogowo-kolejowe prowadzące na osiedla w ciągu ulic Słonecznej, Żuławskiego i Paderewskiego. Ruch pieszy został utrzymany w rejonie ulic Żuławskiego i Słonecznej. Natomiast z ulicy Paderewskiego, z uwagi na rozległe i głębokie wykopy, został przekierowany do ulicy Kolejowej. Kolejne zmiany w tymczasowej organizacji ruchu mają zostać wprowadzone w marcu.
Po proteście mieszkańców, początkowe plany PKP PLK co do zamknięcia niektórych przejazdów kolejowych uległy zmianie. Jak podaje Limanowa.in u zbiegu ulic Wierzbowej i Granicznej powstanie wiadukt kolejowy, a układ drogowy zostanie przebudowany, podobnie będzie na ulicy Ceglarskiej. Przejazd drogowo- kolejowy w ciągu ulicy Żuławskiego zostanie zamknięty, powstanie tam tylko przejście dla pieszych.
Wykonawcy pracują również na innych odcinkach inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Nowa kolej powstaje pomiędzy Limanową a Nowym Sączem oraz Chabówką a Rabką Zaryte. W toku są postępowania przetargowe na trzy inne odcinki tej linii: Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka), Szczyrzyc – Tymbark i Podłęże – Gdów.
