https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie tylko połączenie kolejowe z Krakowem, ale też "mała północna obwodnica" powstanie w Limanowej. Inwestycje PKP PLK dla rozwoju regionu

Joanna Mrozek
Obecnie tak wyglądają prace kolejowe w Limanowej
Obecnie tak wyglądają prace kolejowe w Limanowej Krzysztof Dzidek PKP PLK
W Limanowej rządzić będzie kolej. Trwa modernizacja stacji Limanowa i jej otoczenia, a w ramach dużego zadania pod nazwą "Podłęże - Piekiełko", PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na odcinku Limanowa - Tymbark. W związku z inwestycjami dotychczasowy układ drogowy także przejdzie rewolucję. Miasto zyska nowe drogi, chodniki i wiadukty, które inwestor nazwał "małą północą obwodnicą centrum Limanowej".

Będą nowe drogi i chodnik - to namiastka obwodnicy

Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa to kolejna inwestycja realizowana w tym miejscu. Od września trwają prace przy stacji Limanowa. Oprócz nowych torów, peronów i przejść podziemnych wykonawca prac zleconych przez PKP PLK buduje również szereg wiaduktów i ulic.

- Dzięki działaniom PLK SA miasto zyska możliwość rozwoju nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej – powstanie mała północna obwodnica centrum Limanowej. W sumie w mieście wybudujemy nowe drogi i chodniki o łącznej długości 10 km - informuje biuro prasowe PKP PLK.

Inwestycja będzie polegać na modernizacji linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budowie fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczrzyca. W sumie powstanie 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, a z większych obiektów inżynierskich tunel i estakada. Modernizacji doczekają się perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. poprzez budowę przejścia podziemnego na stacji w Tymbarku. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki, które powstaną w poszczególnych gminach.

Zamknięte przejścia drogowo-kolejowe

Już od połowy stycznia zamknięte zostały przejazdy drogowo-kolejowe prowadzące na osiedla w ciągu ulic Słonecznej, Żuławskiego i Paderewskiego. Ruch pieszy został utrzymany w rejonie ulic Żuławskiego i Słonecznej. Natomiast z ulicy Paderewskiego, z uwagi na rozległe i głębokie wykopy, został przekierowany do ulicy Kolejowej. Kolejne zmiany w tymczasowej organizacji ruchu mają zostać wprowadzone w marcu.

Po proteście mieszkańców, początkowe plany PKP PLK co do zamknięcia niektórych przejazdów kolejowych uległy zmianie.  Jak podaje Limanowa.in u zbiegu ulic Wierzbowej i Granicznej powstanie wiadukt kolejowy, a układ drogowy zostanie przebudowany, podobnie będzie na ulicy Ceglarskiej. Przejazd drogowo- kolejowy w ciągu ulicy Żuławskiego zostanie zamknięty, powstanie tam tylko przejście dla pieszych.

Wykonawcy pracują również na innych odcinkach inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Nowa kolej powstaje pomiędzy Limanową a Nowym Sączem oraz Chabówką a Rabką Zaryte. W toku są postępowania przetargowe na trzy inne odcinki tej linii: Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka), Szczyrzyc – Tymbark i Podłęże – Gdów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska