Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Gdzie kierowcy w Oświęcimiu będą mogli wjechać na obwodnicę?
Budowa obwodnicy Oświęcimia będąca częścią inwestycji związanej z powstaniem brakującego fragmentu drogi S1 Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała trwa od ponad czterech miesięcy. Jej finał przewidziany jest w 2024 roku. Zmieni zdecydowanie układ komunikacyjny Oświęcimia.

Wielu kierowców już zastanawia się, gdzie i jakie przewidziane są rozwiązania dotyczące wjazdów i zjazdów z przyszłej obwodnicy. - Liczę, że zaplanowano taką możliwość dla kierowców z lewobrzeżnej części miasta, gdzie są duże dzielnice Zasole i Błonie - spodziewa się Łukasz Zieliński, jeden z oświęcimskich kierowców.
Z informacji udzielonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, która jest inwestorem, wynika, że będzie możliwość przejazdu między nową obwodnicą a ul. Legionów.

- Na nowej obwodnicy w ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe, które połączą obie drogi. Ul. Legionów będzie przebiegać pod obwodnicą, pod pierwszym przęsłem mostu nad Sołą - wyjaśnia Kacper Michna, przedstawiciel krakowskiego Oddziału GDDKiA ds. komunikacji.
W podobny sposób ma zostać rozwiązane połączenie obwodnicy z drugiej strony Soły z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948.
Tutaj także powstanie rondo turbinowe. Identyczne przewidziane jest na końcu obwodnicy przy wylocie na ul. Zatorską. Ma gwarantować, że nie będzie problemów z płynnością ruchu w tej części miasta, czego obawiają niektórzy kierowcy w związku ze zwiększonym ruchem na obwodnicy.

Blisko półkilometrowa przeprawa nad Sołą i Kamieńcem w Oświęcimiu
Przedstawiciel GDDKiA podkreśla, że obwodnica Oświęcimia jest w kilku miejscach bardzo złożonym przedsięwzięciem. Takim jej fragmentem jest m.in. przeprawa łącząca oba brzegi Sołą, przechodząca nad ul. Legionów i stawem Kamieniec. Całkowita jej długość będzie mieć ponad 463 metry, z czego sam most nad Sołą 324 m.

Innym trudnym technicznie obiektem będzie tunel pod linią kolejową 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia w rejonie ul. Ostatni Etap. Planowana jego długość przekracza 23 metry.

Poza przeprawą nad Sołą w Oświęcimiu powstaną jeszcze mosty nad Wisłą i Młynówką.
Obwodnica Oświęcimia po całkowicie nowym śladzie
Symboliczne wbicie łopaty rozpoczynające budowę oświęcimskiej obwodnicy miało miejsce na początku listopada ub. roku.

- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza GDDKiA.
Jej całkowita długość przekroczy 9 km. Zaczynać się będzie po śląskiej stronie na węźle "Oświęcim" w Bojszowach.
Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł. Przewidywana prędkość miarodajna to - 100 km/h do około połowy nowej trasy oraz 80 km/h w drugiej jej części.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wyjątkowy bal w Oświęcimiu. Hojnie otworzyły się serca i portfele
- Cenne znaleziska w Oświęcimiu. Ślady po żydowskiej przeszłości miasta
- Budowa drogi S1 na węzłach Brzeszcze, Oświęcim i Wola. Zima nie przeszkadza. Zdjęcia
- Z okazji Dnia Kota przygarnij zwierzaka ze schroniska
- Nasi zmarli z Oświęcimia w pierwszej połowie lutego 2023
- Powstała książka o "Dzikim" popularnym muzyku z Oświęcimia
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
