Jak będzie z dostępem do obwodnicy Oświęcimia prowadzącej do drogi ekspresowej S1? Jakie planowane są rozwiązania? Zdjęcia, opisy

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA
Na budowie obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 rozkręcają się szybko prace w kilku miejscach jednocześnie. Inwestycja budzi duże zainteresowanie wśród kierowców, którzy od wielu lat czekają na to połączenie z ekspresową "jedynką". Jak będzie z dostępem do nowej drogi? Przejdź do galerii i sprawdź, gdzie przewidziano odcinki dojazdowe.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Gdzie kierowcy w Oświęcimiu będą mogli wjechać na obwodnicę?

Budowa obwodnicy Oświęcimia będąca częścią inwestycji związanej z powstaniem brakującego fragmentu drogi S1 Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała trwa od ponad czterech miesięcy. Jej finał przewidziany jest w 2024 roku. Zmieni zdecydowanie układ komunikacyjny Oświęcimia.

Na terenie Oświęcimia połączenie z obwodnicą przewidziane jest m.in. w rejonie ul. Jagiełły przez rondo
Na terenie Oświęcimia połączenie z obwodnicą przewidziane jest m.in. w rejonie ul. Jagiełły przez rondo Materiały GDDKiA

Wielu kierowców już zastanawia się, gdzie i jakie przewidziane są rozwiązania dotyczące wjazdów i zjazdów z przyszłej obwodnicy. - Liczę, że zaplanowano taką możliwość dla kierowców z lewobrzeżnej części miasta, gdzie są duże dzielnice Zasole i Błonie - spodziewa się Łukasz Zieliński, jeden z oświęcimskich kierowców.

Z informacji udzielonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, która jest inwestorem, wynika, że będzie możliwość przejazdu między nową obwodnicą a ul. Legionów.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Legionów. W ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Legionów. W ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe Materiały GDDKiA

- Na nowej obwodnicy w ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe, które połączą obie drogi. Ul. Legionów będzie przebiegać pod obwodnicą, pod pierwszym przęsłem mostu nad Sołą - wyjaśnia Kacper Michna, przedstawiciel krakowskiego Oddziału GDDKiA ds. komunikacji.

W podobny sposób ma zostać rozwiązane połączenie obwodnicy z drugiej strony Soły z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948.
Tutaj także powstanie rondo turbinowe. Identyczne przewidziane jest na końcu obwodnicy przy wylocie na ul. Zatorską. Ma gwarantować, że nie będzie problemów z płynnością ruchu w tej części miasta, czego obawiają niektórzy kierowcy w związku ze zwiększonym ruchem na obwodnicy.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948 Materiały GDDKiA

Blisko półkilometrowa przeprawa nad Sołą i Kamieńcem w Oświęcimiu

Przedstawiciel GDDKiA podkreśla, że obwodnica Oświęcimia jest w kilku miejscach bardzo złożonym przedsięwzięciem. Takim jej fragmentem jest m.in. przeprawa łącząca oba brzegi Sołą, przechodząca nad ul. Legionów i stawem Kamieniec. Całkowita jej długość będzie mieć ponad 463 metry, z czego sam most nad Sołą 324 m.

Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA

Innym trudnym technicznie obiektem będzie tunel pod linią kolejową 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia w rejonie ul. Ostatni Etap. Planowana jego długość przekracza 23 metry.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Zatorską
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Zatorską Materiały GDDKiA

Poza przeprawą nad Sołą w Oświęcimiu powstaną jeszcze mosty nad Wisłą i Młynówką.

Obwodnica Oświęcimia po całkowicie nowym śladzie

Symboliczne wbicie łopaty rozpoczynające budowę oświęcimskiej obwodnicy miało miejsce na początku listopada ub. roku.

Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA

- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza GDDKiA.

Jej całkowita długość przekroczy 9 km. Zaczynać się będzie po śląskiej stronie na węźle "Oświęcim" w Bojszowach.

Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł. Przewidywana prędkość miarodajna to - 100 km/h do około połowy nowej trasy oraz 80 km/h w drugiej jej części.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie