Z pięciu firm, które złożyły swoje oferty na budowę 14-kilometrowego odcinka II S7 wybrana została firma Mota- Engil Central Europe S.A. Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu przeznaczonego na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane.
Koszt inwestycji wyniesie ponad 508 mln zł, a gwarancja na nią 10 lat.
55-kilometrowy odcinek S7 od Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego został podzielony na trzy części realizacyjne. Odcinek I od granicy świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice), o długości ok. 23 km, podzielonego dodatkowo na dwie części. Pod koniec czerwca została podpisana umowa z wykonawcą dla części I (granica województwa – węzeł Miechów, projekt i decyzja ZRID ma być gotowa do końca sierpnia 2018) oraz dla części II tzw. „Poradowskiej” (decyzja środowiskowa i opracowanie koncepcji programowej także do końca sierpnia 2018).
W przypadku odcinka III (węzeł Widoma - Kraków) o długości ok. 18 km trwa analiza złożonych przez wykonawców ofert.
Budowa ekspresowej zakopianki. Nowa trasa rośnie jak na droż...
WIDEO: Poważny program - odc. 5: kariera w Krakowie
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska