Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Już wkrótce dworzec kolejowy w Oświęcimiu zyska wizualne wyświetlacze odjazdów pociągów. WIDEO

Jerzy Zaborski
Jerzy Zaborski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Po gruntownej przebudowie dworzec kolejowy w Oświęcimiu wraz peronami został oddany do użytku w październiku 2023 roku. Wtedy – jak powiedział ówczesny minister Andrzej Adamczyk – skończyło się komunikacyjne wykluczenie zachodniej Małopolski. Jednak w infrastrukturze peronów pojawią się nowe, elektroniczne elementy.

Mieszkańcy Oświęcimia cieszą się, że wraz z oddaniem do użytku nowego, funkcjonalnego dworca kolejowego, przybyło także połączeń. Do stolicy Małopolski można dotrzeć już nie tylko trasą przez Trzebinię (linia nr 93), ale także przez Skawinę (linia nr 94). To sprawia, że pociągi kursują co kilkadziesiąt minut. Z Oświęcimia można dotrzeć także do Tarnowa, Sędziszowa, Przemyśla, Katowic (linia 138), Czechowic-Dziedzic, czy kilku stolic europejskich. Po kilku latach przerwy, w budynku dworca uruchomiono kasę biletową, co w dobie sprzedaży internetowej jest ewenementem.

Wobec zwiększania ruchu pociągów na oświęcimskim dworcu, PKP PLK pomyśleli o zamontowaniu na peronach wyświetlaczy do wizualnej prezentacji informacji o najbliższych pociągach.

Czasem zdarza się, że w odstępie kilku minut odjeżdżają z Oświęcimia do Krakowa, dwa pociągi do Krakowa, różnymi trasami, bo przez Trzebinię i Skawinę.
Czasem zdarza się, że w odstępie kilku minut odjeżdżają z Oświęcimia do Krakowa, dwa pociągi do Krakowa, różnymi trasami, bo przez Trzebinię i Skawinę. Podróżni bywają zdezorientowani, do którego mają wsiąść. Jerzy Zaborski

- Zakończyło się już postępowanie przetargowe na realizację montażu wizualnych wyświetlaczy. Jeszcze w pierwszym kwartale 2024 planujemy podpisanie umowy na dostawę i instalację elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. - Przewidziano również montaż monitoringu, który zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i zapewni możliwość szybkich reakcji służb porządkowych.

Trafność tej inwestycji dostrzegają mieszkańcy Oświęcimia, którzy przesiedli się do pociągów w myśl zasady „kolej na kolej”.

- Często widać zdezorientowanych turystów zagranicznych, wracających z Muzeum Auschwitz, a starających się dostać do Krakowa, do którego pociągu mają wsiąść – zwraca uwagę 50-letni Mariusz, często podróżujący koleją do Krakowa. - Zdarza się tak, że prawie o jednej porze odjeżdżają dwa pociągi do Krakowa, tylko różnymi kierunkami, to już zupełny galimatias. A tak, będzie wyświetlone, że jeden skład jedzie do Krakowa przez Trzebinię, a inny przez Skawinę. Na pewno elektroniczna sygnalizacja będzie pomocna dla pasażerów.

PLK SA rozszerzają zakres bieżącej informacji pasażerskiej dla podróżnych.

- Coraz więcej stacji i przystanków zyskuje nowocześniejsze urządzenia, zapewniające lepszy standard obsługi pasażerów, m. in. na stacjach i przystankach na trasie Trzebinia -Oświęcim – Czechowice-Dziedzice – dodaje Dorota Szalacha.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska