Według wyliczeń gazety "Rzeczpospolita", szacunkowa stawka za udział w rocznej kampanii reklamowej z udziałem Kamila Stocha wynosi 0,7 miliona złotych. To daje mu trzecie miejsce wśród polskich sportowców. Wyżej od niego plasują się tylko Robert Lewandowski (2,5 mln złotych), a także Agnieszka Radwańska (1 mln złotych).
Za Kamilem Stochem znajduje się natomiast nazwisko Marcina Gortata, polskiego rodzynka w lidze NBA. Jego wartość z kolei wyceniana jest na 0,57 mln złotych.
Trudno się jednak dziwić temu, że wartość marketingowa Kamila Stocha rośnie. W ostatnim czasie polski skoczek odnosił wielkie sukcesy. To dwukrotny mistrz olimpijski z Soczi z 2014 roku, a także zdobywca Kryształowej Kuli w sezonie 2013/2014.
W tym sezonie Stoch też ma wielkie szanse na zajęcie pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej. Obecnie Polak ma na swoim koncie 978 punktów i o 125 „oczek” wyprzedza Norwega Daniela Andre Tande, a o 192 Słoweńca Domena Prevca.
W pierwszej dziesiątce klasyfikacji Pucharu Świata plasują się jeszcze Maciej Kot (544 punkty) i Piotr Żyła (403 punkty).
źródło: rp.pl
Piąte miejsce Kamila Stocha w Willingen, pięciu Polaków w piętnastce. Wygrał Andreas Wellinger
Press Focus / x-news
Opracował: ŁŻ