Portal podaje, że karetka została zakupiona przez Krakowskie Pogotowie Ratunkowe do stacji w Kocmyrzowie. "Na uroczystości przekazania pojazdu pojawili się oficjele z gminy, województwa małopolskiego oraz pogotowia. Nie zabrakło proboszcza parafii w Luborzycy, który poświęcił samochód" - czytamy.
Początek służby karetki okazał się bardzo pechowy. Kierowca nie zaciągnął hamulca ręcznego. Samochód stoczył się po niewielkiej pochyłości i uderzył w ścianę budynku. - Wobec pracownika wyciągnięte zostaną konsekwencje wynikające z Kodeksu Pracy - poinformowała nas Joanna Sieradzka, rzecznik prasowy KPR.
Do zdarzenia doszło po czterech dniach od przekazania auta ratownikom.
- Jest to pracownik z 25-letnim doświadczeniem, do tej pory był sprawcą kolizji podczas jazdy w ruchu uprzywilejowanym 16 lat temu - dodaje Sieradzka.
Rzeczniczka informuje, że szkody, wynikłe z tego zdarzenia, będą oszacowane przez ekspertów z firmy ubezpieczeniowej. - Ambulans zostanie naprawiony i przywrócony do pełnej sprawności po dokonaniu oględzin i wycen ekspertów – likwidatorów szkód - precyzuje Sieradzka.
Każdego roku karetki Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego przejeżdżają około 1,5 miliona kilometrów. - Obecnie pracuje u nas 360 osób posiadających uprawnienia do kierowania ambulansami. W tym roku zanotowaliśmy 23 uszkodzenia ambulansów, z czego 10 to uszkodzenia z winy innych kierowców (6) lub nieznanych sprawców (4), a 13 z winy naszych kierowców - tłumaczy Sieradzka.
Głównie były to zarysowania karoserii, uszkodzenia lusterek, drobne wgniecenia. - Zanotowaliśmy jedną poważną kolizję, w wyniku której ubezpieczyciel orzekł szkodę całkowitą i ten ambulans został wycofany z eksploatacji. Nie było to z winy kierowcy karetki - kwituje Sieradzka.
Kierowcą zespołu ratownictwa medycznego, zgodnie z wymogami ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, może być ratownik medyczny, pielęgniarka systemu lub lekarz systemu posiadający prawo jazdy kategorii B oraz uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
- W Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym każdy z uprawnionych przed rozpoczęciem pracy przechodzi wewnętrzne szkolenie w zakresie eksploatacji pojazdów i zagrożeń wynikających z poruszania się w ruchu uprzywilejowanym. Szkolenia te są okresowo powtarzane - tłumaczy Sieradzka.
WIDEO: Barometr Bartusia. Ile powinien zarabiać nauczyciel?
