https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy powstanie obwodnica Tuchowa?

Paweł Chwał
Cały ruch na południe Małopolski i do granicy ze Słowacją biegnie przez centrum Tuchowa
Cały ruch na południe Małopolski i do granicy ze Słowacją biegnie przez centrum Tuchowa Paweł Chwał
Mija pięć lat od podpisania umowy między władzami województwa i Tuchowa (powiat tarnowski) w sprawie planowanej obwodnicy miasteczka. Cóż z tego, skoro drogi, jak nie było, tak nie ma.

Tarnów: życie w cieniu słupa elektrycznego

Dziennie krętą trasą wojewódzką nr 977 prowadzącą przez ścisłe centrum Tuchowa przejeżdża od kilku do nawet kilkunastu tysięcy samochodów, w tym ciężarowych. - To właśnie te ciężkie pojazdy są najgorsze - przyznaje Krystyna Sajdak. - W domach czasem aż ściany się trzęsą, jak jadą załadowane towarem.

Tuchowianie skarżą się zwłaszcza na problemy z przejściem przez drogę 977. - Mało kto się zatrzymuje przed pasami. Trzeba się sporo nastać, zanim ktoś łaskawie przepuści - opowiadają mieszkańcy.

Zapowiadane już wiele lat temu obejście Tuchowa wciąż jest na etapie przygotowywania dokumentacji do uzyskania decyzji środowiskowej. - Aby móc w ogóle aplikować o środki unijne na ten cel. musimy nakreślić co najmniej dwie, trzy konkurencyjne wersje przebiegu planowanej obwodnicy - mówi Mariusz Ryś, burmistrz Tuchowa. Jak przyznaje, najbardziej prawdopodobny do realizacji i jednocześnie najtańszy wariant to ten, w którym droga biegłaby, wzdłuż Białej, zaczynając od ulicy Ryglickiej. Przecinałaby ona rzekę tylko w jednym miejscu - na granicy Tuchowa i Burzyna, gdzie obecnie znajduje się most i przejazd kolejowy. - To właśnie wybudowanie nowej przeprawy, połączonej z wiaduktem byłoby najkosztowniejszym zadaniem w tej inwestycji - twierdzi burmistrz.

Nowa droga mogłaby przy okazji chronić domy znajdujące się po drugiej stronie Białej przed powodzią. - Nasyp pełniłby rolę wału przeciwdziałającego rozlewaniu się rzeki - dodaje burmistrz. Jego zdaniem koncepcja poprowadzenia obejścia Tuchowa od strony Piotrkowic nie ma szans realizacji. Trzeba byłoby nie tylko wybudować nowy most na Białej, ale także przebić się tunelem przez wzniesienie, co zdecydowanie podniosłoby koszty inwestycji.

W tym roku ma być skompletowana niezbędna dokumentacja. Jeżeli uda się zdobyć dotację z nowego rozdania pieniędzy unijnych, to budowa mogłaby zacząć się najwcześniej w 2015 roku.

Wybieramy najlepszego piłkarza i trenera Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dark
Dodam jeszcze że po jednej stronie mostu jest ograniczenie do 40 km/h, a po drugiej stronie tego nie ma. Powiem tyle bajzel
d
dark
Dlaczego w Tuchowie jest na daszyńskiego ograniczenie do 30 km/h i ciągnie się aż do rynku rozumie koło przejścia tak i na zakrętach. Może lepiej było dać strefa 30km/h. Jest dobra widoczność w tym miejscu i ludzi mało jest tylko jedno przejście dla pieszych trudno zrozumieć ten bajzel.
p
paweł
po co wiosce obwodnica??
t
tarnów
w tuchowie już jezdza furmanki buchchahhcahahahahhaaahchch
T
Tucholczyk
Niedługo benzyna będzie po 8 zł to powrócimy do furmanek
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska