Kogut czuje się ojcem szybkiej kolei do Sącza

Redakcja
Stanisław Śmierciak
Budowa linii kolejowej, która ma skrócić drogę z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego jest już pewna. Senator Stanisław Kogut dopiął swego.

Przy blasku fleszy minister Andrzej Adamczyk w sobotę ogłosił rozpoczęcie budowy nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko, która ma przyspieszyć podróż między Krakowem i Nowym Sączem oraz Zakopanem.

Czemu nie było pana wśród uczestników konferencji na nieczynnej stacji kolejowej w Mszanie Dolnej?

Zaproszenie przekazano mi telefonicznie około dwudziestej w piątek, a konferencja zaczynała się o dziesiątej w sobotę. Na sobotę miałem inne plany, których zmienić nie mogłem. Zresztą to co chciałem, już osiągnąłem, nie musiałem jechać, żeby kogoś namawiać.

Nie chciał się pan pokazać, jako ojciec sukcesu?

Swoją batalię o linię Podłęże - Piekiełko prowadziłem przez 16 lat. Zacząłem jako związkowiec, członek Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność. Kontynuowałem to przez wszystkie swoje kadencje senatorskie. Jako pierwszy, jeśli nie jedyny, nieustannie wskazywałem, że linia jest ważna nie tylko lokalnie, ale dla sieci kolejowej całej Europy. Sądeczanie będą jej beneficjentami niejako przy okazji. W godzinę dojadą do Krakowa. I bardzo dobrze, bo wstyd jechać cztery godziny do miasta odległego jedynie o sto kilometrów. To przecież droga na Bałkany, która biegnie przez Muszynę.

To istotny skrót?

Bardzo istotny, zwłaszcza z przyczyn ekonomicznych, bo przez stację w Muszynie mogą jeździć pociągi załadowane towarem ważącym 2 tys. ton, a przez inne stacje pociągi o ładowności tylko 700 ton. To wynika z długości torów. A zatem jeden pociąg towarowy zrównoważy przejazd aż trzech pociągów przez każdą inną stację na granicy ze Słowacją. Argument ekonomiczny przekonywał, jak się okazuje, bardziej niż wołanie o szybszy dojazd sądeczan do pracy w Krakowie. No i mamy dwa w jednym.

[b]WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 10. Czym jest kiszka?

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rożen
Kogut chyba sam się ośmieszył.
Tyle lat ma koncepcja lini przez piekiełko!
A ile lat jest posłem/senatorem ?
I dopuki Mularczyk z Adamczykiem nie zabrali się za temat to Kogut w sprawie by nie kiwnął palcem :/
Mówi się na PKP że Kogut zabrał pieniądze na elektryfikację linii N Sącz - Chabówka i zrobił to sprytnie bo prace zaczęto i zakończono kilka kilometrów za miastem.
r
rex
zobaczymy jak wybudują linię, ile razy świentowaliśmy i nic z tego nie wyszło
f
fiks
doczekaly tej linii, jak się pojrzy na remonty linii kolejowych to budowa nowej potrwa pewnie 4 razy dłużej.
k
keisyr
Sadeczanie są i będą za to Panu wdzięczni !!!
Dodaj ogłoszenie