Kolejna ofiara oszustwa w powiecie olkuskim. 40-latka straciła 95 tysięcy złotych
40-latka otrzymała telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował kobietę o włamaniu na jej rachunek bankowy. Twierdził, że na jej koncie zostały dokonane dwa przelewy.
W trakcie rozmowy 40-latka logowała się do banku, lecz jej próby były bezskuteczne. Aby zweryfikować informację kobieta poprosiła o konsultacje z dyrektorem banku, w którym miała zgromadzone pieniądze. Wtedy pracownik banku rozłączył się. Po chwili otrzymała kolejny telefon. Mężczyzna przedstawił się z imienia i nazwiska, podając się tym sposobem za faktycznego dyrektora placówki.
Kolejny oszust potwierdził fakt włamania na rachunek. Pouczał rozmówczynię o dalszych krokach postępowania. W pewnym momencie poprosił o podanie kodów, które miały być niezbędne do zablokowania transakcji. W czasie rozmowy kilkakrotnie zrywano połączenia. Dyskusja z oszustami trwała około 3 godzin. Kobieta podając kody, umożliwiła dokonywanie transakcji. Była pewna, że takie informacje są niezbędne w celu blokady transakcji a nie wykonania przelewu.
Kiedy w końcu zalogowała się na swój rachunek bankowy, dopiero wtedy zorientowała się, że z konta „zniknęły” pieniądze. Chwilę później udała się do banku i złożyła reklamację a o zdarzeniu poinformowała policję.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Umowa na przebudowę drogi krajowej numer 94 w Olkuszu podpisana
- Zapadliska w Olkuszu. Dziury przy Buchowieckiego i Kruszcowej zostały zasypane
- "Leśna imprezownia" w Olkuszu. Gromadzący się tam pijacy zaatakowali kobietę
- Kampania wyborcza w Olkuszu. W mieście pojawiły się pierwsze materiały wyborcze
- Jak burmistrz Wolbromia "załatwia" nieprzychylnych mu dziennikarzy?
- Bieg Lokalny Tropem Wilczym w Rabsztynie już w niedziele
