https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny krok do budowy ważnego węzła na zakopiance

Łukasz Bobek
Kolejny krok do budowy ważnego węzła na zakopiance
Kolejny krok do budowy ważnego węzła na zakopiance
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie złożył wniosek o pozwolenie na budowę nowego węzła na zakopiance w Poroninie. - Wszelkie uzgodnienia w terenie zostały zakończone. Dlatego został złożony wniosek do wojewody o pozwolenie na budowę - mówi Andrzej Gąsienica-Makowski, doradca wójta gm. Poronin, który koordynował proces projektowania nowego węzła.

Jeśli nie pojawią się jakieś niespodziewane przeszkody, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jeszcze w tym roku. - Dzięki temu będzie można rozpocząć prace na wiosnę przyszłego roku - mówi Gąsienica-Makowski. 

Gdy wojewoda wyda pozwolenie - Urząd Marszałkowski, jak i Skarb Państwa będzie mógł wypłacić ludziom pieniądze za zajęte pod planowaną inwestycję grunty.  - Co ważne, wszyscy właściciele nieruchomości przeznaczonych pod nowy węzeł wyrazili na to zgodę. Nie ma żadnych protestów - mówi doradca wójta gm. Poronin. 

Nowy węzeł komunikacyjny ma kosztować ponad 40 mln zł. W ramach inwestycji powstanie pod zakopianką tunel, który poprowadzi kierowców z zakopianki w stronę Poronina i Bukowiny Tatrzańskiej. Z kolei na skrzyżowaniu zakopianki z drogą w stronę Zębu ma zostać wybudowane rondo. 

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zadra
Wiele rzeczy można by zrobić, ale zauważcie, że projekt prowadzi Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie. Warszawska GDDKiA ma Zakopiankę gdzieś i nic się tu nie zmieniło. Dorzuci jedynie parę złotych "co łaska". Niestety sejf z konkretną kasą na konkretne rozwiązania dla Zakopianki w tym miejscu  również jest w Warszawie. Tak więc tzw. "węzeł" wiele problemów nie rozwiąże, ale da alibi: :jak to nic nie robimy?".
m
miejscowy
A czy niemożna przy takiej inwestycji zlikwidować tych przejść dla pieszych ? Przecież można je zrobic pod ziemią
m
miejscowy
A czy niemożna przy takiej inwestycji zlikwidować tych przejść dla pieszych ? Przecież można je zrobic pod ziemią
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska