- Od kilku lat udowadniamy w Małopolsce, że kolej to najlepszy możliwy wybór – zarówno pod kątem wygody, czasu, jak i ceny biletów. Wymagało to ogromnej pracy, środków zainwestowanych w tabor, ale udało się! Zaledwie wczoraj Kolejami Małopolskimi przejechała 15-milionowa pasażerka. To więc oczywiste, że wybiegamy myślą w przyszłość i rozważamy rozbudowę kolejowej sieci o nowe linie. Myślenice są wyborem wręcz naturalnym – bo jeśli szukamy alternatywy dla ciągłych korków na zakopiance, to pożądanym rozwiązaniem jest pociąg – podkreślał w czwartek w Myślenicach marszałek Jacek Krupa.
Umowa współpracy szczegółowo określa rolę poszczególnych samorządów w tej gigantycznej inwestycji. Wraz z Województwem Małopolskim dokument podpisali: miasto Kraków oraz gminy Myślenice, Siepraw i Świątniki Górne.
Pociągiem z Krakowa do Myślenic. Podpisy złożone, krok w str...
Umowa otwiera kolejne możliwości działania – bo samorządy oprócz woli współpracy, zadeklarowały też konkretną kwotę, jaką przeznaczą na przygotowanie koncepcji nowej linii. Województwo Małopolskie ze swojego budżetu dołoży 150 tys. zł, gminy miejskie Kraków i Myślenice – po 100 tys. zł, gminy Świątniki Górne i Siepraw – po 50 tys. zł. Szacunkową wartość zamówienia wycenia się więc na ok. 450 tys. zł.
W efekcie w najbliższych tygodniach zostanie ogłoszony przetarg na przygotowanie koncepcji z elementami studium wykonalności projektu pn. „Nowa jakość w obsłudze szynowym transportem zbiorowym gmin Województwa Małopolskiego: Kraków, Świątniki Górne, Siepraw i Myślenice”. Koncepcja ma analizować tę inwestycję bardzo dokładnie – określać nie tylko możliwość jej powstania, szacowany koszt, ale też rozważać różne warianty tras i rozwiązań transportowych, z uwzględnieniem ukształtowania terenu, potrzebnej infrastruktury. Eksperci będą też sprawdzać poszczególne możliwości pod takim kątem, by w przyszłości było możliwe objęcie wspomnianych gmin systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Budowa zakopianki. Budowlańcy nie próżnują, inwestycja rośni...
ZOBACZ KONIECZNIE:
