https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z drogą w krzaki. Dokończą brakujący odcinek ul. Lema w Krakowie

Piotr Rąpalski
Michał Sikora
Urzędnicy ogłosili przetarg na dokończenie brakującego, ok. 200-metrowego, kawałka ul. Lema. Dziś droga biegnie w krzaki, a na jej planowanym przebiegu stoją domy. Ulica ma połączyć się z al. Jana Pawła II. Powstanie tu spore skrzyżowanie. Koszt szacuje się na 50 mln zł. Prace mają zostać powiązane z inną inwestycją - modernizacją torowiska na trasie Rondo Mogilskie-Pl. Centralny.

Wykonawca, który dokończy brakujący odcinek, ma zostać wyłoniony już w pierwszych dniach września. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa al. Jana Pawła II oraz ulic Meissnera, Ślicznej, Łąkowej, Ładnej, Stańca oraz Czyżyńskiej wraz z budową ul. Lema o długości 200m, Ponadto przebudowa i budowa infrastruktury technicznej, przebudowa oraz budowa ekranów akustycznych, rozbudowa infrastruktury tramwajowej wraz z siecią trakcyjną oraz przystankami dla komunikacji zbiorowej tramwajowej i autobusowej. Ponadto wyburzenie istniejącej zabudowy kolidującej z rozbudowywanym układem drogowym.

Ta ostatnia sprawa sprawia najwięcej kłopotów, bo ludziom, którzy stracą nieruchomości trzeba wypłacić odszkodowania. Złożono o nie w sumie 26 wniosków. Do wyburzenia jest 10 obiektów, domów i garaży – Cały czas czekamy na wyznaczenie odszkodowań przez Starostę Wielickiego. Ale co mocno podkreślam - wykonawca rozpocznie roboty na działkach po pełnym załatwieniu kwestii odszkodowań - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. – Ale planujemy, że do czasu jak wykonawca podpisze umowę i przygotuje projekty organizacji ruchu kwestia odszkodowań będzie już w pełni rozwiązana, więc z odpowiednio dobranym wyprzedzeniem rozpoczęliśmy przetarg - dodaje. Prace mają ruszyć z końcem września.

Równocześnie trwa przygotowywanie do uzyskania decyzji pozwalających rozpocząć roboty na trasie rondo Mogilskie-pl. Centralny. – Chcemy aby prace ruszyły mniej więcej wtedy kiedy skrzyżowanie ul. Lema i Al. Jana Pawła II. Teraz już trwa budowa budynku technicznego na pętli Wieczysta - bo na to było inne pozwolenie. Chcemy aby w ciągu roku od rozpoczęcia robót tramwaje wróciły na trasę – mówi Pyclik. Koszt inwestycji to 139 mln zł.

Jeszcze inna inwestycja rozpocznie się z drugiej strony ulicy Lema, na skrzyżowani z al. Pokoju. - Musimy skrzyżowanie przebudować w taki sposób, aby działało prawidłowo. Dziś nie można z Lema np. skręcić w lewo, w aleję Pokoju - mówi Michał Pyclik. Inwestycja, warta ok. 10 mln zł, ruszy prawdopodobnie w pierwszych dniach września. Wykonawca będzie musiał do końca października 2013 r. przebudować skrzyżowanie i zrobić chodnik oraz ścieżkę rowerową od ronda Dywizjonu 308 do Ogrodu Doświadczeń. Czekają nas ograniczenia w ruchu samochodów i tramwajów. Później mają wystartować prace na drugim krańcu Lema. Przy al. Pokoju budowany będzie już tylko chodnik i ścieżka rowerowa od Ogrodu Doświadczeń do Lema. Prace ostatecznie zakończą się w maju 2014 r.

- Musimy tak skoordynować prace na tych trzech inwestycjach aby zachować połączenie tramwajowe Nowej Huty z centrum miasta - kwituje Pyclik.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pożeraczkrakósów
Miasto poszerza się, przez co pojazdów przybywa. Przesiadki na przystankach wielu ludziom już wychodzą bokiem. Pewnie naczytałeś się o kryzysie paliwowym. Twoje wieszczenie o zmniejszeniu pojazdów możesz włożyć między bajki.
P
Przegłosujmy eksterminację
Przegłosujmy też "większością głosów" eksterminację osób upośledzonych - tyle przecież kosztuje ich utrzymanie.
Evviva demokracja!
m
macem
moim zdaniem to osobie ktorej to przeszkadza musi sie przeprowadzic, nie da sie wlasnie kazdemu dogodzic, zawsze będzie ktos mial jakies ale. Proste wiekszoscia glosow trzeba przeglosowac i tyle, jesli sie komus nie podoba, to szukac innego rozwiazania nie majacego wplywu na budowe i plany. Ekrany czy przeprojektowanie calej budowy bo komus jest za ciemno lub za glosno mija sie z celem, jest SMIESZNE.
m
macem
niech połączą i zrobią cokolwiek, bo wyjdzie znowu że nic nie zrobią i będziemy dalej się śmiali z drogi do nikąd
J
Janusz
A co z estakadą w ciągu ulicy Lema i Meissnera ? Nowoczesna krzyżowania są dwupoziomowe a nie to co jest proponowane !?
k
krakós
Nie ma żadnych podstaw by uważać, że tam powinna być estakada. Ilość samochodów w mieście powinna zacząć już powoli maleć, więc budowa przeskalowanych dróg jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

A właśnie, skoro o tym mowa, tutaj zaprojektowano zbędne ekrany akustyczne i niepotrzebnie aż po cztery pasy wlotowe.
P
Paweł
Czas skończyć z budową ekranów akustycznych, które powodują więcej szkód, niż zysków. Kosztują wiele milionów (pomyślcie ile ulic można by za to wyremontować), zamiast przyjaznych ulic tworzą tunele. Owszem, niektórym mieszkańcom mieszkający bezpośrednio przy ulicy może być trochę ciszej (ale za to pewnie ciemniej), jednak nie możemy szpecić miasta i marnować pieniądze ze względu na małą grupkę osób, którym by hałas przeszkadzał.
k
krk
budowa skrzyżowania jest bez sensu. od razu estakadę powinni budować, przy takim natężeniu ruchu jakiego można się tam spodziewać, skrzyżowanie będzie non stop zakorkowany, no ale cóż, mądry polak po....
K
Krakowianie
ktoś niezłą kasę zarobi na tych okropnych ,szpecących krajobraz panelach akustycznych !
S
Stop panelom akustycznym
Proszę jak ktoś z decydentów to czyta, zrezygnujcie z tych strasznych paneli akustycznych. Nie zabierajcie przestrzeni !
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska