https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kontrowersyjne skrócenie trasy "wielickiego" autobusu aglomeracyjnego 244. Bez szans na szybką poprawę sytuacji

Jolanta Białek
Od kilku tygodni autobus 244 kursuje z Wieliczki - tylko do pętli "Nowy Bieżanów Południe" (wcześniej - do Borku Fałęckiego). Mimo licznych apeli pasażerów o wydłużenie trasy tej linii, Kraków nie widzi na dziś takiej możliwości
Od kilku tygodni autobus 244 kursuje z Wieliczki - tylko do pętli "Nowy Bieżanów Południe" (wcześniej - do Borku Fałęckiego). Mimo licznych apeli pasażerów o wydłużenie trasy tej linii, Kraków nie widzi na dziś takiej możliwości fot. Jolanta Białek
Trasa autobusu 244 została skrócona – od 1 października – do pętli Nowy Bieżanów Południe i mimo oburzenia mieszkańców Wieliczki tym stanem rzeczy, na razie tak pozostanie. Pojawiła się natomiast zapowiedź zwiększenia liczby kursów linii 244.

Rozmowy Wieliczki z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie o wydłużeniu „244” choćby do pętli w Kurdwanowie lub do przystanku „Bieżanowska”, o co bardzo mocno apelują mieszkańcy, nie dały rezultatu.

- ZTP zapowiedział natomiast, że zamierza z początkiem 2023 roku, prawdopodobnie od wiosny, usprawnić linię 244 poprzez zwiększenie liczby kursów w porannych oraz popołudniowych godzinach szczytu – powiedział nam wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa. Dodał, że wiosną 2023 jest także jakaś szansa – na dziś trudno powiedzieć jak duża – na to, by wprowadzić wyczekiwane przez pasażerów korekty w trasie „244” po Krakowie, ponieważ w tym okresie krakowskie MPK ma otrzymać nowe autobusy.

Linia aglomeracyjna 244 kursowała przez lata z Wieliczki - przez ogromne i wciąż rozbudowywane osiedle Krzyszkowice – do Borku Fałęckiego w Krakowie. Gdy 1 października 2022 Kraków zdecydował (bez konsultacji z Wieliczką) o skróceniu przejazdu tego autobusu do pętli Nowy Bieżanów Południe, spotkało się to z powszechną krytyką.

W wyniku kontrowersyjnych zmian trasy „244” wielu mieszkańców Wieliczki straciło dogodny (albo i jedyny) dojazd do pracy czy szkoły, a mieszkańcom osiedla Krzyszkowice właściwie zabrano jedyny autobus kursujący do Krakowa (przez ten rejon jeździ jeszcze linia 224 – do Centrum Jana Pawła II, ale tak rzadko, że jakby jej nie było).

Ponadto skrócenie trasy „244” przełożyło się na ogromne zwiększenie liczby pasażerów w już i tak bardzo zatłoczonych - autobusach aglomeracyjnych 304 i 301. W efekcie liczni pasażerowie obu linii zostają dziś na przystankach, bo nie są w stanie wcisnąć się do „wypchanych po dach” pojazdów.

Oficjalnie ZTP tłumaczył niechciane przez pasażerów skierowanie 244 na pętlę „Nowy Bieżanów Południe” przede wszystkim uruchomieniem Trasy Łagiewnickiej, ale nie jest tajemnicą, że główną przyczyną kontrowersyjnych zmian są braki i w taborze autobusowym, i liczbie kierowców.

Reakcja rynku pracy na inflację

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomasz B
244 do Bieżanów. Kto to wymyślił???

I jeszcze zwiększenie kursów na tej trasie uważam za głupotę.

Weźcie się lepiej za 204 i zwiększenie kursów w godz 5.-8 i 13-15, bo jest masakra. Autobus zawsze się spóźnia....puscie po 3 kursy w tych godzinach
G
Gość
MPK skraca trasy i likwiduje kursy, żeby „chociaż trochę przyoszczędzić” — a jednocześnie „mądry inaczej” redakcyjny kolega Joli domaga się „metra w Krakowie”, bo przecież „referendum było”.

Może niech on nauczy się liczyć najpierw?
R
Rhw
Zawęzić i wytłumić ruch na coraz węższych ulicach, namawiać ludzi na przesiadkę z prywatnych aut do komunikacji publicznej, a następnie skrócić a właściwie zmienić trasę autobusów !

BRAWO TO BARDZO EKO I TRENDY !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska