https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Korki w Krakowie: znamy sposób na kłopot

M. Stuch, A. Maciejowski
Estakada nad ul. Nowohucką ma usprawnić ruch
Estakada nad ul. Nowohucką ma usprawnić ruch Jan Hubrich
Korki w Krakowie zmniejszą się - ale trzeba będzie na to trochę poczekać. Specjaliści od inżynierii ruchu przewidują, że po zakończeniu kilku trwających właśnie inwestycji lepiej będzie się jeździło ul. Nowohucką, Opolską, Wielicką i ulicami dochodzącymi do ronda Ofiar Katynia.

Najwcześniej, bo już za miesiąc ukończona zostanie linia do Golikówki, a najpóźniej w kwietniu 2011 r. będzie gotowa estakada przy ul. Nowohuckiej i Powstańców Wlkp. Inwestycje te w znacznym stopniu odciążą z ruchu najbardziej zakorkowaną ul. Nowohucką i po części ul. Wielicką.

Zobacz także: Kraków: męczarnie w korkach wciąż trwają

W połowie 2011 r. gotowe powinno być rondo Ofiar Katynia. Pierwsze w Polsce trójpoziomowe rondo zmniejszy zatory na ul. Opolskiej i ulicach do niej dochodzących, tj. Radzikowskiego, Armii Krajowej i Conrada oraz Jasnogórskiej. - Remontowany jest również odcinek al. 29 Listopada od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do granic miasta, co usprawni ruch w tej części miasta - dodaje zastępca prezydenta Tadeusz Trzmiel.

Miasto potrzebuje bardziej radykalnych rozwiązań. - Te inwestycje tylko częściowo rozwiążą sytuację - ocenia Łukasz Osmenda, radny miasta. - W Krakowie potrzebne są estakady i tunele. Pierwszy krok już został zrobiony. Aleje Trzech Wieszczów "zejdą" pod ziemię na wysokości ul. Montelupich, przy przebudowie skrzyżowania ul. Prądnickiej i Długiej - dodaje. Zdaniem Osmendy poprowadzenie ruchu na wielu poziomach to najlepszy sposób na udrożnienie całych Alej.

Według prof. Stanisława Gacy z Politechniki Krakowskiej z technicznego punktu widzenia pomysł podziemnej trasy pod alejami jest możliwy. - Ale trzeba sprawdzić możliwości budowy zjazdów z tunelu do ulic dochodzących do Alej oraz przemyśleć kwestię wyjazdów z poziomu minus jeden, aby nie przenieść korków w inną część miasta - dodaje.

Wojnę korkom wypowiedział również prezydent Jacek Majchrowski. Zapewnił, że w Krakowie powstaną parkingi oraz tzw. zintegrowane centra przesiadkowe. Stworzony zostanie serwis internetowy, gdzie kierowcy dostaną pełną i aktualną informację o planowanych i trwających inwestycjach drogowych. Z kolei system ważenia pojazdów ma powstrzymać od wjazdu do centrum ciężarówek. Jest szansa, że już na początku przyszłego roku na szeroką skalę wdrażany zostanie system sterowania ruchem, który nawet o 20 proc. mógłby usprawnić komunikację w mieście. - Monitorowałby skrzyżowania i np. tam gdzie więcej aut czeka, zielona sygnalizacja świeciłaby się dłużej, aby rozładować ruch - tłumaczy Tadeusz Trzmiel.

A może to Ciebie szukamy? Zostań**miss internetu**województwa małopolskiego
Zobacz, jak** poruszać się po Krakowie**1 listopada
Wybierz prezydenta Krakowa.**Oddaj głos już dziśZobacz co mają do powiedzenia krakowianom**kandydaci na prezydenta
Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Wejdź na**kryminalnamalopolska.pl60 tysięcy złotych do wygrania. Sprawdź jak. Wejdź na**www.szumowski.eu
Sportowetempo.pl**U nas wszystko gra.**

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
absolwent PK
w imieniu Cesarza Franciszka Józefa Namiestnik w Galicji Michał Bobrzyński podjął decyzję o likwidacji kolei obwodowej na wale fortecznym ( obecne Aleje Trzech Wieszczów ) a 26 pażdziernika 2010 roku profesor PK S.GACA oczarowany pomysłami radnego Ł.OSMENDY wprowadza pod ziemię tunelem ruch tranzytowy Alejami Trzech Wieszczów ( II obwodnica ) z powiązaniem kolizyjnym ze wszystkimi ulicami w ścisłym już śródmieściu miasta - likwidując wszystkie ciągi magistrali ciepłowniczych i innych. Profesor zapomina równocześnie o potrzebie zamykania III-ciej obwodnicy tunelem pod wzgórzem św.Bronisławy (z gotową dokumentacją projektową i geotechniczną ) która przejąć ma tranzyt i odciążyć śródmieście.Panie profesorze , już były pomysły w Alejach - komunikacji szynowej już nie parowej a elektrycznej-tramwajowej-naziemnej-kolizyjnej - niezbyt "szybki tramwaj" na odc.Kleparz-Karmelicka.Pozostał tylko hałas i współczucie mieszkańcom i kierowcom dodatkowych punktów kolizji.Nic tylko POGRATULOWAĆ panu i radnemu OSMENDZIE za chyba zamierzoną chęć ROZWESELENIA mieszkańców Krakowa. Pora na KONKRETY ale z sensem i na roboczo a nie bajdurzenie !!!!!!!
r
roza
... w nich nie stoją i to jest problem, gdyż trzeba znać sprawę od "podszewki" by zrozumieć co jest powodem zakorkowania. Samochody osobowe jedynie z kierowcą- to oni powiększają korki. Każdy jedzie samotnie swoim samochodzikiem i klnie, trąbi a nie pomyśli, że to on przyczynia się do zwiększonego tłoku. Proponuję: w godzinach szczytu porannego i popołudniowego zakazać wjazdu do centrum wszytkim samochodom osobowym za wyjątkiem komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Na obrzeżach Krakowa porobić parkingi i stworzyć mozliwość do przesiadania się w komunikację miejską, i będzie po korkach. Plaga samochodów osobowych- to zlikwidować.
k
kracik
Majchrowski się obudził, bo za miesiąc wybory i wobiecuje cuda na kiju, 8 lat, to za mało...
b
bob
Specjaliści od inżynierii ruchu przewidują że jak się zbuduje estakadę to będzie sie łatwiej jeździło .... Niesamowici są ci specjaliści. Jak oni na to wpadli ???
a
aaa
magistrat rozdawał i pewnie dalej rozdaje pozwolenia na budowę każdemu kto chce cokolwiek budować, to takie są efekty. Ludziska dały się omamić że każdy sobie może kupić auto, ale o tym że trzeba drogi budować i skrzyżowania przebudowywać to już nikt nie pomyślał bo to zbyt skomplikowane. Teraz jest już musztarda po obiedzie, trzeba tylko się modlić żeby te matoły z magistratu przestały rozdawać pozwolenia, albo że tłumy studencików dla których to cud-miasto to ziemia obiecana przejrzą na oczy i pojadą gdzieś indziej. Bo inaczej to będzie coraz gorzej - na wywalenie urzędasów na zbity pysk nie liczę, bo jeżeli po 20 latach idiotyzmów nikt ich nie wywalił, to chyba się to nie stanie.
a
anka
Trzeba dalej rozbudowywać miasto bez ładu i składu a potem dziwić się, że ulice się zapychają.
t
tutus
wyjatkowy sukces....20% usprawnienia...czyli zamiast godziny w korku to bede stal teraz tylko 48 minut....Nobla im dac.
w
wojcik
"Korki w Krakowie zmniejsza sie"...no to super wiadomosc, bo to znaczy ze zawsze beda, tylko ze troche mniejsze. A ja sie pytam czy o to chodzi aby byly mniejsze korki niz wieksze? Korkow nie powinno byc w ogole bo nie ma znaczenia w jakim korku sie stoi. To wszystko wina Majchra bo ma zle priorytety i buduje jakies piwnice pod rynkiem i ohydne fontanny na rynku zamiast zajac sie zakorkowanym miastem.
u
utytur
Zakorkowane ulice to wynik dzialalnosci Majchra i jego kliki. Nic nie robili w celu usprawnienia komunikacji w miescie od lat stad rezultaty.
Potworne korki wszedzie, tak ze nawet karetka nie dojedzie do chorego i ludzie umieraja na lewo i prawo z braku pomocy. Majcher i jego klika mieszkaja wszyscy na Starym Miescie w super lokalach odnowionych za pieniadze podatnika tak ze nie musza nigdzie jezdzic. Do pracy sa dowozeni wozkami Melex a jak maja gdzies dalej jechac to korzystaja z prywatnego helikoptera co ma londowisku na placu za urzedem miejskim ktory jest za murem. Sam widzialem jak ladowal tam niebieski helikopter a Majcher chowal twarz za ciemnymi okularami bo sie wstydzil ze on zyje jak panisko a reszta cierpi w korkach.
u
utytur
Zakorkowane ulice to wynik dzialalnosci Majchra i jego kliki. Nic nie robili w celu usprawnienia komunikacji w miescie od lat stad rezultaty.
Potworne korki wszedzie, tak ze nawet karetka nie dojedzie do chorego i ludzie umieraja na lewo i prawo z braku pomocy. Majcher i jego klika mieszkaja wszyscy na Starym Miescie w super lokalach odnowionych za pieniadze podatnika tak ze nie musza nigdzie jezdzic. Do pracy sa dowozeni wozkami Melex a jak maja gdzies dalej jechac to korzystaja z prywatnego helikoptera co ma londowisku na placu za urzedem miejskim ktory jest za murem. Sam widzialem jak ladowal tam niebieski helikopter a Majcher chowal twarz za ciemnymi okularami bo sie wstydzil ze on zyje jak panisko a reszta cierpi w korkach.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska