Najwcześniej, bo już za miesiąc ukończona zostanie linia do Golikówki, a najpóźniej w kwietniu 2011 r. będzie gotowa estakada przy ul. Nowohuckiej i Powstańców Wlkp. Inwestycje te w znacznym stopniu odciążą z ruchu najbardziej zakorkowaną ul. Nowohucką i po części ul. Wielicką.
Zobacz także: Kraków: męczarnie w korkach wciąż trwają
W połowie 2011 r. gotowe powinno być rondo Ofiar Katynia. Pierwsze w Polsce trójpoziomowe rondo zmniejszy zatory na ul. Opolskiej i ulicach do niej dochodzących, tj. Radzikowskiego, Armii Krajowej i Conrada oraz Jasnogórskiej. - Remontowany jest również odcinek al. 29 Listopada od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do granic miasta, co usprawni ruch w tej części miasta - dodaje zastępca prezydenta Tadeusz Trzmiel.
Miasto potrzebuje bardziej radykalnych rozwiązań. - Te inwestycje tylko częściowo rozwiążą sytuację - ocenia Łukasz Osmenda, radny miasta. - W Krakowie potrzebne są estakady i tunele. Pierwszy krok już został zrobiony. Aleje Trzech Wieszczów "zejdą" pod ziemię na wysokości ul. Montelupich, przy przebudowie skrzyżowania ul. Prądnickiej i Długiej - dodaje. Zdaniem Osmendy poprowadzenie ruchu na wielu poziomach to najlepszy sposób na udrożnienie całych Alej.
Według prof. Stanisława Gacy z Politechniki Krakowskiej z technicznego punktu widzenia pomysł podziemnej trasy pod alejami jest możliwy. - Ale trzeba sprawdzić możliwości budowy zjazdów z tunelu do ulic dochodzących do Alej oraz przemyśleć kwestię wyjazdów z poziomu minus jeden, aby nie przenieść korków w inną część miasta - dodaje.
Wojnę korkom wypowiedział również prezydent Jacek Majchrowski. Zapewnił, że w Krakowie powstaną parkingi oraz tzw. zintegrowane centra przesiadkowe. Stworzony zostanie serwis internetowy, gdzie kierowcy dostaną pełną i aktualną informację o planowanych i trwających inwestycjach drogowych. Z kolei system ważenia pojazdów ma powstrzymać od wjazdu do centrum ciężarówek. Jest szansa, że już na początku przyszłego roku na szeroką skalę wdrażany zostanie system sterowania ruchem, który nawet o 20 proc. mógłby usprawnić komunikację w mieście. - Monitorowałby skrzyżowania i np. tam gdzie więcej aut czeka, zielona sygnalizacja świeciłaby się dłużej, aby rozładować ruch - tłumaczy Tadeusz Trzmiel.
A może to Ciebie szukamy? Zostań**miss internetu**województwa małopolskiego
Zobacz, jak** poruszać się po Krakowie**1 listopada
Wybierz prezydenta Krakowa.**Oddaj głos już dziśZobacz co mają do powiedzenia krakowianom**kandydaci na prezydenta
Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Wejdź na**kryminalnamalopolska.pl60 tysięcy złotych do wygrania. Sprawdź jak. Wejdź na**www.szumowski.eu
Sportowetempo.pl**U nas wszystko gra.**