Producent takich marek jak Alpen Gold, Milka czy Prince Polo zepchnął z pozycji lidera firmę Lotte Wedel. Po pierwszym półroczu Kraft Foods miał w Polsce 14 procent udziałów w rynku, a udział Lotte Wedla, który jednak wciąż króluje na rynku czekolady i ptasiego mleczka, skurczył się z 14 na 13,2 proc.
Lotte Wedel już wprowadziła zwolnienia grupowe, zamroziła też projekt budowy nowej fabryki w Świdnicy, ale z drugiej strony zapowiada kontrofensywę i myśli o rozbudowie swojej oferty o nowej produkty np. o gumy do żucia, ale rywalizacja z Kratf Foods będzie bardzo trudna.
Międzynarodowy koncern - który wciąż chce rozbudowywać swoje fabryki na Opolszczyźnie i rezerwuje do tego spory teren w Skarbimierzu - skupia dwanaście kultowych marek firmy - Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Nabisco, Oreo, Oscar Mayer, Philadelphia, Tang i Trident.
Obroty firmy w 2011 roku wyniosły 54,4 mld USD, a jej produkty były obecne w 170 krajach.
