https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. 2 mln zł za logo na koszulce. Wisła chce spłacić dług reklamując miasto

Piotr Tymczak
`                                                                                                                                                                                                     `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `
` ` ` ` ` Andrzej Banaś
Wisła Kraków SA proponuje, by łączną kwotę zadłużenia wobec gminy Kraków w wysokości 4,8 mln zł zamienić na 3-letni pakiet reklamowy o wartości 7,3 mln zł.

W ramach pakietu gmina mogłaby liczyć na promocję w kwocie 2,4 mln zł rocznie poprzez:

  • - zamieszczenie herbu miasta Krakowa na tylnej części koszulek piłkarzy Wisły (kwota 2 mln zł za rok),
  • - zamieszczenie reklamy gminy Kraków na bandach LED (2 minuty na mecz - 108 tys. zł),
  • - zamieszczenie reklamy gminy Kraków na bandach statycznych (1 sztuka - 70 tys. zł),
  • - spot TV na stadionie (25x15 sekund/mecz - 40 tys. zł),
  • - spot TV w skyboxach (25x15 sekund/mecz - 40 tys. zł),
  • - spot reklamowy na telebimie (2x15 sekund na mecz - 80 tys. zł).
  • - promocja w mediach społecznościowych Wisły Kraków (6 razy zorganizowana kampania promocyjna - 75 tys. zł),
  • - zakładka gminy Kraków na oficjalnej stronie klubu (40 tys. zł).

Wisła w propozycji przesłanej do miasta zamieściła też wyliczenia:

  • Łączna kwota zadłużenia Wisły: 4,8 mln zł,
  • Łączna kwota wartości pakietu reklamowego na okres 3 lat: 7,3 mln zł,
  • Łączna kwota zysku gminy Kraków (zamiana zadłużenia na pakiet reklamowy): blisko 2,5 mln zł.

- Logo Krakowa na podkoszulce wyceniają na... 2 mln zł rocznie. Jak widać, decyzja o budowie dwóch stadionów zamiast jednego, jak proponował prezydent Majchrowski na początku, jeszcze bardzo długo będzie nas kosztować miliony - komentuje radny Łukasz Wantuch z prezydenckiego klubu "Przyjazny Kraków". Nie przekonują go wyliczenia klubu dotyczące korzyści, jakie miałoby mieć miasto z proponowanego pakietu reklamowego. - To są kwoty z kosmosu - uważa radny Wantuch.

Druga propozycja Wisły dotyczy możliwości nabycia 15-letnich obligacji (z opcją zamiany na akcje Wisły Kraków SA) przez gminę Kraków albo Krakowski Holding Komunalny poprzez dokonanie zapłaty nimi całości zadłużenia Wisły wobec miasta.

Trzeci wariant to połączeniu obu wcześniejszych propozycji, a więc spłata długu poprzez pakiet reklamowy i nabycie obligacji.

Radny Andrzej Hawranek (PO), przewodniczący komisji budżetowej Rady Miasta Krakowa, komentuje: - Uważam że pakiet reklamowy to interesująca propozycja. Podobnie jak ewentualna emisja obligacji, które mogłaby przejąć któraś z gminnych spółek np. Krakowski Holding Komunalny. Pozwoli to klubowi złapać oddech, a miasto nic nie straci finansowo i wyjdzie z twarzą.

Komisja budżetowa sprawą długów Wisły ma się zająć na posiedzeniu zaplanowanym na 4 czerwca.

W piśmie do miasta prezes Wisły Rafał Wisłocki podkreślił: "Oczekujemy na konkretne i pozytywne rozwiązanie problemu ze strony Gminy Miejskiej Kraków, które stanowiłyby realizację dewizy przyświecającej akcji ratowania Wisły Kraków: CZYNY NIE SŁOWA".

Czytaj więcej: Jeżeli miasto zabierze Wiśle pieniądze, to może być koniec klubu

Aż 13 piłkarzom z podstawowego składu Wisły Kraków kontrakty wygasają 30 czerwca tego roku. To oznacza, że de facto po ostatnim meczu sezonu w ekstraklasie (18 maja), stają się wolnymi zawodnikami. Są tacy, którzy mają wpisaną opcję przedłużenia umowy, inni są tylko wypożyczeni i muszą wrócić do macierzystego klubu. W stosunku do kilku piłkarzy decyzje już zostały podjęte!

Oto piłkarze Wisły Kraków, którzy mogą odejść z Reymonta lad...

Nie lada gratka dla kibiców "Białej Gwiazdy" - w czwartkowe popołudnie na Stare Miasto dotarł autokar z piłkarzami Wisły na pokładzie.

Piłkarze Wisły Kraków wśród fanów na Małym Rynku [ZDJĘCIA]

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego Kraków Airport

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 41

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janek Miodulski
Spuść ta Wisłę i po kłopocie a nie ciągle zebraja o każde centy a ich sytuacja nie zmienia się.Ile to jeszcze będą ciągnąć.Zero honoru i godności!!!!
k
krakus
Wisła przez lata zrobiła miastu nieocenioną promocję, a dziś nie dość że gra na bublowatym stadionie i ma problemu to miasto jeszcze rzuca kłody pod nogi. Miasto sowimi działaniami niszczy sport w Krakowie, tereny przy Reymonta powinny być sportową wizytówką miasta i małopolski, ogromny potencjał, który miasto marnuje. Teraz jest szansa na działania bo wreszcie w Wiśle są zarządcy z prawdziwego zdarzenia.
r
ram
dlaczego Kraków ma płacić za reklamę Wiśle....niech Wisła płaci, że używa nazwy Kraków, a jak nie to spadać do Myślenic
G
Gość
Deklaruję noszenie herbu Krakowa na przedniej części mojego T-shirtu - koszt 100 tys zł za rok. ;)
T
Tomasz Chorwat
Super pomysł z tym pakietem reklamowym. Proponuje jednak by zamiast loga miasta wrzucić tam logo Strefy Płatnego Parkowania.
A
Alaska_Kiwalik
Frajerzy kopacze z wszystkich klubów zacznijcie zarabiać, a nie tylko dotacje, granty, społeczne przekazy i żebry.

Chamy zamknijcie biznes i nie wyciągacie kasy od nas mieszkańców na wasze fanaberie. Bo nie ma z was żadnego pożytku.
G
Gość
2019-05-29T18:46:33 02:00, pl:

Propozycja reklamy Krakowa w... Krakowie. Hahaa!!

To jest próba wydojenia miasta poraz kolejny.

To Wisła gra tylko z Cracovią?

Zawsze mi się wydawało, że jeżdżą do jakiś Gdańsków, Warszaw itp.

A czy promocja miast działa? Ja np. w zeszły weekend byłem we Wrocławiu, więc chyba działa...

ś
św.NH
Pogonić ich może tylko prokurator ale nie z krakowskiej Sodomy z układu Cuppi Gang i Fillipe.
g
gosc
Ziomki z Wisły są wyjątkowo bezczelni , znów kombinują jak okraść miasto czyli mieszkanców
t
tomasz
to są jaja i to jak balony
p
pl
Propozycja reklamy Krakowa w... Krakowie. Hahaa!!

To jest próba wydojenia miasta poraz kolejny.
ś
św. NH
ZOMO arena ma być zamknięta. Dłużnicy do więzienia, odwołać kryminalny Majchi Gang i nowe wybory na prezydenta Krakowa. Co to jest? Za nasza kasę dalej nas zadłużają?. Panel złodziejski!
G
Gość
2019-05-29T10:07:57 02:00, Król Krak:

Ale kur.a wał!!!! Bezczelne skurw.syny!!!!

cie pasisty geju splodzili

P
Prądnik biały
Najlepsze jest to ze wIsla dostała 150tys zł Cracovia tyle samo a garbarnia 120tys za promocję miasta...
E
Ehh
W gesti miasta leży wychowanie fizyczne młodzieży,a nie sponsorownie pseudogwiazd.Gdyby klub szkolil młodzież, to dziś nie byłoby problemów finansowych.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska