Przebudowa 29 Listopada
Przed opadami śniegu, które ostatnio mieliśmy w Krakowie, drogowcy celowali w termin 20 grudnia jeśli chodzi o skończenie prac na jezdniach wylotówki na Warszawę. Teraz mówi się raczej "przed świętami", by zyskać jeszcze kilka dni. Sprowadzono mnóstwo sprzętu i robotnicy faktycznie się uwijali. Na zdjęciach z drona widać, że ruch puszczać można, ale brakuje jeszcze wymalowanych pasów i pewno wielu innych elementów oczywistych dla fachowców, a niekoniecznie dla zwykłych krakowian.
Trwający kilka lat remont dobiega końca. Al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta zostanie poszerzona do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu. Pojawią się też buspasy , ale nie kosztem miejsca dla kierowców i ich samochodów.
Celem inwestycji jest poprawa warunków ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej (w rejonie pętli, o której poniżej), ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.
Pętla tramwajowa z parkingiem na Górce Narodowej prawie gotowa
Uruchomienie komunikacji tramwajowej w kierunku Górki Narodowej z Krowodrzy Górki nie oznaczało zakończenia realizacji całego, wielkiego projektu. Przed nami ciągle dokończenie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Na parkingu znajdzie się miejsce dla 470 samochodów. Jest już napis na obiekcie, inwestycja kończona jest już tak długo, że powinna również zostać oddana do użytku przed świętami. Parking przyda się odwiedzającym krakowian na Wigilię, żeby nie pchali się do centrum.
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą to koszt rzędu 600 mln zł. Projekt realizowany jest przy wsparciu z Unii Europejskiej oraz rządu RP. Dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi 184 mln zł, a 38 mln zł miasto dostało na realizację zadania w ramach rządowego programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r. Łączny koszt dofinansowania zewnętrznego to ok. 222 mln zł.
Śpimy krócej i coraz gorzej

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Gdzie na sanki w Krakowie? Lista najlepszych górek do zjeżdżania na sankach MAPA
- Tak wyglądają wnętrza legendarnego hotelu Cracovia. Niebawem powstanie tu nowe muzeum
- Horoskop miłosny na grudzień 2023. Zobacz, co cię czeka w nadchodzących tygodniach!