https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. 6 października tramwaje wrócą do Bronowic. Duże zmiany w rozkładach jazdy

Arkadiusz Maciejowski
Od 6 października tramwaje ponownie zaczną dojeżdżać do Bronowic
Od 6 października tramwaje ponownie zaczną dojeżdżać do Bronowic Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Krakowscy urzędnicy przekonują, że to już pewne. Już w niedzielę tramwaje - po rocznej przerwie - zaczną dojeżdżać do Bronowic. Jak udało nam się dowiedzieć, po wyremontowanej trasie, czyli m.in. ul. Karmelicką i Królewską, kursować będzie 6 linii tramwajowych - 4, 8, 13, 14, 24 i 44. Ale nowości w rozkładach MPK będzie od 6 października dużo więcej.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

- Na piątek na trasie od Teatru Bagatela do Bronowic planujemy przejazd techniczny tramwaju, w weekend mogą być prowadzone jeszcze jakieś drobne prace, ale od 6 października na pewno tramwaje zaczną regularnie wozić pasażerów do Bronowic - podkreśla Michał Pyclik z biura prasowego Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Od dnia 6.10.2019 r. zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

Linie tramwajowe dzienne:

- linie 6, 10, 11, 17, 19 – w dalszym ciągu będą zawieszone;

- linie 4, 14, 20, 24, 44 – zostaną przywrócone na stałe trasy i będą kursować ze zwykłymi częstotliwościami oraz w zwykłych porach;

- linia 1 – będzie kursować po swojej stałej trasie. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 15 minut (w zamian zostanie uruchomiona linia czasowa 74 na nowej trasie);

- linia 8 – zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - … - Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska - … - Bronowice Małe. Linia będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (w dni powszednie co 7,5 minuty);

- linia 13 – zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R - … - Wielicka – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska - … - Bronowice. Linia będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (w dni powszednie co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 15 minut poza szczytem);

- linia 18 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Dominikańska - … - Krowodrza Górka. Częstotliwość kursowania w dni powszednie nadal będzie zmniejszona do 15 minut;

- linia 22 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Grzegórzecka - … - al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

- linia 52 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Westerplatte - … - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania nadal będzie zmniejszona do 7,5 minuty przez cały dzień powszedni oraz do 20 minut w soboty;

- linia 70 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie: Pleszów – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Kościuszki – Salwator. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

- linia 71 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie: Dworzec Towarowy – Tunel – al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Dworzec Płaszów Estakada – Lipska – Mały Płaszów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

- linia 72 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Orzeszkowej. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

- linia 73 – zostanie zlikwidowana;

- linia 74 – będzie kursować po nowej trasie: Wzgórza Krzesławickie – Kocmyrzowska – Bieńczycka – al. Pokoju – al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Westerplatte – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Salwator. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godz. ok. 6:00 – 20:00 z częstotliwością co 15 minut;

- linia 78 – będzie kursować po nowej trasie: Krowodrza Górka – Doktora Twardego – Kamienna – Długa – Dunajewskiego – Podwale – Zwierzyniecka – Salwator. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut;

- linia 79 – w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Brożka – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Orzeszkowej. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Linie autobusowe dzienne:

linia 708 – zostanie zlikwidowana;
linie 159, 511 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
linie 304, 501, 503, 511 – zostanie zlikwidowany tymczasowy przystanek „Grottgera”;
linia 502 – zostanie zlikwidowany tymczasowy przystanek „Stary Kleparz”.

Tymczasem w związku z rozpoczęciem roku akademickiego urzędnicy miejscy już w poniedziałek (30 września) wprowadzili korekty w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej.

Zwiększona została częstotliwość kursowania - do 7,5 minuty w dni powszednie - popularnych autobusów nr 502 (plac Centralny - Cracovia Stadion) i 503 (Nowy Bieżanów Południe - Górka Narodowa Wschód). Na krakowskie ulice ponownie wyjechały autobusy nr 429 (Skarżyńskiego - Dworzec Gł. Zachód).

Kontrowersje może budzić natomiast to, że - mimo powrotu studentów - nie została zwiększona liczba kursów np. ważnej linii tramwajowej numer 52 (Czerwone Maki - Osiedle Piastów). Przed wakacjami tramwaje te pojawiały się na przystankach co 5 min. Obecnie co 7,5 min.

W Zarządzie Transportu Publicznego przypominają z kolei, że w związku z trwającymi remontami - m.in. skrzyżowania ul. Dietla i Krakowskiej - wiele linii tramwajowych, w tym właśnie numer 52, zostało skierowanych na trasy objazdowe przez rondo Matecznego. - Rondo to nie przyjmie więcej tramwajów. Mówiąc wprost, dodatkowe kursy mogłyby doprowadzić po prostu do zatorów w tym miejscu - argumentuje Sebastian Kowal z biura prasowego ZTP. „Po zakończeniu robót na przebudowywanych ul. Krakowskiej oraz Karmelicka będziemy dodatkowo wzmacniać ofertę transportową” - zaznacza Sebastian Kowal.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 września, 17:12, Gość:

Głupotą jest linia 74, gdyż dodatkowo dopcha ulicę Lubicz, a nią po torowiskach jeżdżą autobusy (124, 424, 152, 502), co dodatkowo utrudni i tak niełatwy (z godzinach szczytu) przejazd autobusów, które w szczycie (a często i poza godzinami szczytu) stoją w korkach tramwajowych. W efekcie linię 502 trudno nazwać przyśpieszoną, gdyż ma często przed sobą … poł kilometra "sznura" tramwajów. Największe spustoszenie czynią "Krakowiaki" (znaczna długość). Mogliby trochę tramwajów usunąć z ulicy Lubicz i przerzucić na Grzegórzecką.

I kipną jest, jeden i jedyny tramwaj 24 z Kurdwanowa do centrum Krakowa ( szkoły, uczelnie, miejsca pracy). Jeździ co 15 minut i jest bardzo przeładowany. Strach pomyśleć co będzie od jutra.

B
Burmistrz Nowej Huty

Po co komu nocna komunikacja tramwajowa która nie wiadomo za bardzo kiedy kursuje? Czy nie lepiej przedłużyć kursowanie głównych linii takich jak 1,3,4,8,14,18,24 i 52 do 1.30 tak żeby jeździły co 30 minut w godzinach wieczornych we wszystkie dni? Oprócz tego niech jeżdżą autobusy nocne które później zastąpią tramwaje

J
Jacek jeszcze na stołku
30 września, 20:08, poli:

Łgarze z (dawnego) ZIKiT-u znów wciskają nam 44 zamiast 4, a na niej będzie jeździć szrot. Gdy kupowano Krakowiaki padła obietnica, że wszystkie kursy linii 4 będą nimi obsługiwane. A potem ci łgarze połowę kursów obsadzili szrotem, dla niepoznaki nazywając je "44".

30 września, 20:29, Gość:

Puszczanie "Krakowiaka", co 7,5min na odcinku RCzyżyńskie- Wzgórza byłoby zwykłym marn otrastwem gdyż średnia pasażerów wynosi do 15 osób...

Dokładnie. Kiedyś tak obserwowałem "10" jadącą od strony Kopca Wandy w kierunku Pleszowa. Przecież tam notorycznie nie ma więcej jak 5 osób. Może w latach 70tych i 80tych kiedy huta pracowała pełną parą i pracowało w niej 40 tysięcy osób to miało jakiś sens. Obecnie ten odcinek obsłużyłby bezproblemowo krótki tabor autobusowy (znacznie tańszy).

G
Gość
30 września, 20:08, poli:

Łgarze z (dawnego) ZIKiT-u znów wciskają nam 44 zamiast 4, a na niej będzie jeździć szrot. Gdy kupowano Krakowiaki padła obietnica, że wszystkie kursy linii 4 będą nimi obsługiwane. A potem ci łgarze połowę kursów obsadzili szrotem, dla niepoznaki nazywając je "44".

Puszczanie "Krakowiaka", co 7,5min na odcinku RCzyżyńskie- Wzgórza byłoby zwykłym marn otrastwem gdyż średnia pasażerów wynosi do 15 osób...

p
poli

Łgarze z (dawnego) ZIKiT-u znów wciskają nam 44 zamiast 4, a na niej będzie jeździć szrot. Gdy kupowano Krakowiaki padła obietnica, że wszystkie kursy linii 4 będą nimi obsługiwane. A potem ci łgarze połowę kursów obsadzili szrotem, dla niepoznaki nazywając je "44".

G
Gość

Głupotą jest linia 74, gdyż dodatkowo dopcha ulicę Lubicz, a nią po torowiskach jeżdżą autobusy (124, 424, 152, 502), co dodatkowo utrudni i tak niełatwy (z godzinach szczytu) przejazd autobusów, które w szczycie (a często i poza godzinami szczytu) stoją w korkach tramwajowych. W efekcie linię 502 trudno nazwać przyśpieszoną, gdyż ma często przed sobą … poł kilometra "sznura" tramwajów. Największe spustoszenie czynią "Krakowiaki" (znaczna długość). Mogliby trochę tramwajów usunąć z ulicy Lubicz i przerzucić na Grzegórzecką.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska