https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Apartamentowiec, Lidl i nowa droga przy Mogilskiej

Piotr Rąpalski
[video:http://get.x-link.pl/d09433ff-49d1-8b67-fe3c-e6bb79588d98,ffd392e5-a7ab-a68a-7263-b245db1df1a7,embed.html width:780 height:428 align:center] Mieszkańcy osiedla przy ulicy Ostatniej zyskają nową drogę do ul. Mogilskiej. Nieopodal powstanie wysoki na 47 metrów apartamentowiec i Lidl.

Zmienia się krajobraz miasta w okolicy Zakładów Zbożowych na os. Wieczysta. Budowana jest nowa droga, która połączy bloki mieszkalne przy ul. Ostatniej z ul. Mogilską. Tuż obok powstanie supermarket Lidl. Wyburzono też już pobliski salon samochodowy, na którego miejscu zbudowany zostanie nowoczesny apartamentowiec. Na budowę łącznika osiedla z Mogilską mieszkańcy czekali od lat. Do tej pory prowadziła tędy tylko ścieżka dla pieszych, a wyjazd dla aut był możliwy jedynie przez ul. Meissnera. Warta 1,8 mln zł inwestycja,  budowa dwupasmowej drogi, rozpoczęła się pod koniec stycznia. Ma potrwać do 30 września.- Będzie to ulica z chodnikiem po stronie wschodniej.  Nie przewiduje się tam ruchu samochodów ciężarowych i autobusów - mówi Piotr Hamarnik  z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. -  Skrzyżowanie z ulicą Mogilską zaprojektowano na ruch prawoskrętny.

Nie przewiduje się niestety ścieżki rowerowej. Ponadto nie będzie budowane przejście kolejowe na torach prowadzących do Zakładów Zbożowych, gdyż zapowiedziały one likwidację szyn. Zniknęły także drzewa, ale mają zostać nasadzone nowe. Mieszkańcy cieszą się z inwestycji, ale sprawia im ona trochę kłopotu. Nie przewidziano drogi zastępczej przez plac budowy. Korzystający z linii tramwajowej na Mogilskiej ludzie muszą nadkładać drogi i iść na przystanek „Wieczysta”, zamiast dostać się szybko ścieżką do przystanku „Białucha”. - Wykonawca wygrodził teren, który obejmuje starą alejkę, ze względu na bezpieczeństwo, prowadzone są tam prace m.in. przy wymianie kabli elektrycznych, są głębokie wykopy i nie przewiduje się przejścia - tłumaczy Hamarnik. 

Równocześnie tuż obok planowanej drogi rozpoczęła się budowa supermarketu Lidl. Będzie to już 15. w Krakowie.- Otwarcie sklepu planowane jest latem 2016 roku. Powierzchnia jednokondygnacyjnego budynku będzie wynosić ok. 1400 mkw. Do dyspozycji klientów przygotujemy ok. 60 miejsc parkingowych - informuje Anna Biskup, przedstawiciel Lidl Polska.

Ale to nie wszystkie inwestycje w tym rejonie. Właśnie zakończyło się wyburzanie salonu samochodowego, który od lat znajdował się między ścieżką od ul. Ostatniej, a stacją benzynową Orlen. W tym miejscu powstanie nowoczesny, przeszklony apartamentowiec. Prace budowlane ruszą  w I kwartale 2016 roku, a gmach oddany zostanie do  użytku w drugim kwartale 2018 roku. - Budynek będzie miał 15 kondygnacji naziemnych, 46 metrów i 90 cm wysokości oraz dwie kondygnacje podziemne dla samochodów - informuje Jerzy Kłeczek z firmy Activ Investment. - W sumie docelowo będą tam czynne 143 miejsca postojowe, z czego 27 naziemnych i 116 podziemnych. Dla rowerzystów przygotujemy stojaki na rowery na zewnątrz budynku - dodaje. W apartamentowcu będzie 112 mieszkań.

Firma ma wybudować dodatkowe wjazdy i wyjazd połączone z ul. Mogilską.

 

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec
Żadnych zieleńców ani parkingów z miejscami nie na sprzedaż. Ktoś wydaje pozwolenia deweloperom na taką rabunkową gospodarkę.
z
zenon
a jakieś zieleńce nie wspomnę o większych skwerach z ławeczkami do odpoczynku???????
X
XxX
Niedawno rozmawiałem z osobą w temacie z ramienia Budopolu, który buduje blok i dowiedziałem się, że po zakończeniu budowy nie będzie przejścia, które było przed rozpoczęciem budowy.
X
XxX
I co z tym prowizorycznym przejściem Panie Dominiku ?
K
Kurczak po krakowsku
Przejazd Śliczną nie trwa nawet jednej minuty. Natomiast postój na światłach, żeby wreszcie w Meissnera wyjechać - trwa nieproporcjonalnie długo  Osiedle zaczyna się dusić i w obecnej sytuacji droga wyjazdowa z tego worka jest potrzebna. Pytanie, dlaczego do takiej sytuacji dopuszczono?

Skandalem było od początku zbudowanie takiego molocha bez zapewnienia możliwości komunikacji. Skandalem było zbudowanie blokowiska bez zarezerwowania miejsca na samochody. 

Niestety - jak Pan słusznie zauważył - to nihil novi. To haniebna praktyka w całym Krakowie. Budowanie na każdym skrawku zielonej (i nie tylko) przestrzeni, dopychanie kolanem i naginanie przepisów, żeby więcej "apartamentów" się zmieściło.

Chów klatkowy kur jest niegodziwością. Upychanie ludzi bez możliwości zobaczenia skrawka zielonej trawy - aaa to już elegancki biznes, inzynieria architektury... 
K
Kurczak po krakowsku
Przejazd Śliczną nie trwa nawet jednej minuty. Natomiast postój na światłach, żeby wreszcie w Meissnera wyjechać - trwa nieproporcjonalnie długo  Osiedle zaczyna się dusić i w obecnej sytuacji droga wyjazdowa z tego worka jest potrzebna. Pytanie, dlaczego do takiej sytuacji dopuszczono?

Skandalem było od początku zbudowanie takiego molocha bez zapewnienia możliwości komunikacji. Skandalem było zbudowanie blokowiska bez zarezerwowania miejsca na samochody. 

Niestety - jak Pan słusznie zauważył - to nihil novi. To haniebna praktyka w całym Krakowie. Budowanie na każdym skrawku zielonej (i nie tylko) przestrzeni, dopychanie kolanem i naginanie przepisów, żeby więcej "apartamentów" się zmieściło.

Chów klatkowy kur jest niegodziwością. Upychanie ludzi bez możliwości zobaczenia skrawka zielonej trawy - aaa to już elegancki biznes, inzynieria architektury... 
m
mieszkaniec
cos slabo ci idzie
k
krostofk
Zatem uspokajamy ruch w centrum. Przecież Lidl jest już przy AWFie. Urzędasy zgłupiały doszczętnie?
m
mm4b
Reklama LIDLa - pewnie budowanego z tych środków pozyskanych z Europejskiego Banku Centralnego (niskooprocentowana pożyczka na zapewnienie polaczkom dostępu do żywności - sprawę wyczaili Anglicy..)
M
Mucek
Szkoda. Zdecydowanie za dużo miejsc parkingowych i zieleni.
k
krakus(WYJASNIENIE)
Ta ulica jest budowana, poniewaz konieczna jest druga droga wjazdowa/wyjazdowa z osiedla - przepisy bezpieczenstwa. Wzdluz walu kolejowego powienin powstac park, plac zabaw, boisko do kosza, jakis mini skate park dla ostatniej, kantora, ladnej i slicznej. w tej okolicy wybudowano w ostatnich latach na terenach zielonych duzo apartamentowcow, ludzie z apartamentow przy slicznej zastawiaja cale kantora i luk na koncu slicznej. Z przyjemnego osiedla rzrobil sie parking, chodniki i uliczki, na ktorych 10lat temu bawily sie dzieci sa napakowane samochodami, to jest skandal!!!! Jak teraz zrobia droge od mogilskiejdo zielonych blokow to ludzie beda miec skrot, zupelnie niepotrzebny, bo przejazd przez sliczna do maissnera to 1-2min. budowanie tam drogi jest niemadrym pomyslem. Wychowalem sie tam i ta okolica przez nowe bloki i teraz ta ulice staje sie o wiele mniej atrakcyjna. Zamiast tworzyc miasto przyjazne mieszkancom to na kazdym terenie zielonyn stawia sie bloki (zwane apartamentowcami) i buduje ulice. 
D
Dominik Jaśkowiec
Tak jak deklarowałem w ubiegłym roku rusza budowa połączenia ul. Ostatniej z ul. Mogilską, to oczekiwania przez mieszkańców osiedla Wieczysta inwestycja. Dodatkowy wjazd i wyjazd z osiedla zmniejszający natężenie ruchu na ul. Ślicznej i ul. Kantora.

Dzięki wsparciu Dyrektora ZIKIT Marcina Krusiewicza udało się zmienić projekt budowy ulicy poprzez wykreślenie z niego przejazdu kolejowego przez nieistniejącą bocznicę kolejową.

Interweniuję również w sprawie utworzenia na czas budowy prowizorycznego przejścia dla pieszych z ul. Ostatniej do ul. Mogilskiej.
W
Wojtek00000007
artykuł sponsorowany
m
malkontent
"143 miejsca postojowe (...) w apartamentowcu będzie 112 mieszkań"

w sumie i tak dobrze, bo przynajmniej jest >1:1....
M
Mk4
Też już - pisać po polski ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska