https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Będzie polityczna kłótnia o korki i parkowanie

Piotr Ogórek
Kraków w "czarny wtorek"
Kraków w "czarny wtorek" Fot. Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
W następną środę, 18 października, odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miasta Krakowa zwołana na wniosek radnych PiS. Ci chcą wyjaśnień od prezydenta odnośnie paraliżu komunikacyjnego miasta w pierwszym tygodniu października, a także zmian w strefie płatnego parkowania. Zapowiada się burzliwa dyskusja.

Pierwszy tydzień października był w Krakowie komunikacyjnym paraliżem. W „czarny wtorek” stało dosłownie całe miasto. W kolejnych dniach było niewiele lepiej. Na taki stan rzeczy złożyło się kilka czynników – inwestycje kolejowe w mieście, remonty dróg, powrót studentów czy też opady deszczu. Dopiero po paru dniach okazało się, że część inwestycji można wstrzymać, a PKP nie musi zamykać wszystkich ulic pod przebudowywanymi wiaduktami. Ale to władze miasta zrobiły po czasie.

- Chcemy szczegółowej i kompleksowej informacji o paraliżu miasta oraz o realizacji polityki transportowej. Krakowianie mokli na przystankach, wiele godzin zajmowało im dotarcie do domu. Chcemy wiedzieć dlaczego prezydent to zaniedbał, do czego się przyznał. Chcemy uniknąć takiej sytuacji na przyszłość – zaznacza Michał Drewnicki, radny Prawa i Sprawiedliwości.

PiS będzie pytać prezydenta także o wątpliwości związane z realizację programu Mobilny Kraków, czyli aktualnie korekty w strefie płatnego parkowania polegającej na likwidacji 3 tys. miejsc postojowych

- Chcemy zapytać o wysokie koszty, zasadność i legalność wprowadzanych zmian – dodaje Michał Drewnicki. Radni PiS podkreślają, że strefa płatnego parkowania nie działa tak jak powinna – pobierane są opłaty, tam gdzie nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych namalowanymi znakami na jezdni czy chodniku. Z drugiej strony zwracają uwagę… na zasadność malowania oznakowania poziomego. Tematem przewodnim sesji mają być jednak korki.

- Nie może się powtórzyć, że remonty są kumulowane w takim stopniu. Nie może dojść powtórnie do takiego paraliżu. Liczymy, że na sesję przyjdą licznie mieszkańcy i będą się mogli sami wypowiedzieć na temat problemów, które mają. To mieszkańcy najlepiej wiedzą, z jakimi bolączkami na co dzień się spotykają – uważa Włodzimierz Pietrus, szef klubu PiS.

Włodzimierz Pietrus przypomina także, że w referendum w 2014 roku mieszkańcy opowiedzieli się za metrem i ścieżkami rowerowi. Zdaniem PiS są tu spore zaniedbania.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lajkonikco
Co za tumany dali zezwolenia na budowe tylu blokow przy całej ulicy wrocławskiej . a nie przewidzieli zadnej dodatkowej drogi w kierunku kleparza lub przeciwnym. .dojdzie tam pare tysiecy. Mieszkań
H
Huop
tyle że są to parkingi cywilizowane i płatne, a typowy Janusz chce mieć za darmo...
G
Gosc
Narod inny, cechy narodowe inne i inne cenione.
1/3
W Krakowie ten podział wynosi komzbior 36%, auta 34%, reszta ruch pieszo - rowerowy.
g
gosc
Majchrowski, ZIKIT i Urząd Architerktury, trzy krakowskie nowotwory do wycięcia w pień !!!!!
Szkodniki jakich mało
Z
ZR
Powinny być parkingi wokół centrum! Mam nawet propozycje na dobre lokalizacje. Może być koło Muzeum Narodowego, albo przy Placu na Groblach. Przy Koronie też by się przydał. Wtedy na pewno ludzie chętnie by zostawili auta i poszli na piechotę. No i ci z "Ratujmy Kraków" nie musieliby narzekać na likwidację miejsc postojowych...

Niechże ktoś wreszcie je wybuduje.
Z
ZR
Ok, może manipulacja to zbyt ostre słowo. Przepraszam. Ale uważam, że powtarzanie, że to wojewoda "wskazał, nakazał, zalecił itp." to fałszowanie rzeczywistości i ukrywanie właściwej przyczyny obecnego zamieszania: niepoważnej, chaotycznej polityki miasta/ZIKiTu, która - o zgrozo - trwa w najlepsze.
E
Ech
I tyle było napisane w poście
O
Olo
Nie zakazać, a zniechęcać, bo korkują drogi, zatruwają powietrze itd. Ale na wyjazd poza miasto bardzo przydatne. Auto na wsi jest potrzebne.
O
Olo
Chyba też mają dzieci, połowa ruchu jest rowerowa lub piesza. Nie pytam złośliwie, tylko czym my się od nich różnimy w tym temacie dojazdów. Komunikacja pewnie działa lepiej, ale dlatego że tyle ulic nie ma korków bo pozamykali je dla ruchu aut..
Z
Zakazać!
Ja proponuję w ogóle zakazać ludziom posiadania samochodów, co to ma być za burżuazyjny kaprys?!
Gdyby zamknąć wspomniane ulice to Kraków stanąłby w miejscu a na dodatek właściciele licznych lokali zaczęliby się zwijać i tyle. Korków byłoby więcej, tyle że w całej reszcie miasta.
K
Krakus
Brawo!!! Majchrowski powinien się gęsto tłumaczyć z tego dziadostwa!!!
g
gość
Gdzie są ścieżki rowerowe ja sie pytam. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, obiecywali i nic z tego nie ma. Jaja jakieś sobie z ludzi robią , darmoziady.
w
wojtek
z prawdziwego zdarzenia wokół centrum z rozsądną opłatą, to ludzie chętnie zostawią samochód i pójdą pieszo do centrum. Nie każdy może zrezygnować z samochodu, zwłaszcza jak są dzieci...
Z
ZR
Ne manipuluj. Wojewoda nie miał wyjścia, bo jego zadaniem jest kontrola samorządu. Gdyby Józef Pilch mógł, to słowem by się nie zająknął o nielegalności miejsc postojowych wyznaczonych przez ZIKiT. PiS jest konsekwentnie antypieszy i prosamochodowy. Ale Pilch nie miał wyboru. Została do niego skierowana formalna prośba o kontrolę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska