Kraków. Budowa linii tramwajowej. Kolejny etap robót w rejonie ul. Pachońskiego i Mackiewicza

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Już niebawem kierowcy dostaną do dyspozycji całą ulicę Pachońskiego, włącznie z nowym odcinkiem od Zielińskiej do Górnickiego
Już niebawem kierowcy dostaną do dyspozycji całą ulicę Pachońskiego, włącznie z nowym odcinkiem od Zielińskiej do Górnickiego ZIM
Udostępnij:
Od 13 sierpnia zmieni się organizacja ruchu na ulicy Pachońskiego, na odcinku od ul. Zielińskiej do skrzyżowania ul. Siewnej i Mackiewicza – informuje wykonawca nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji nowa infrastrukturę. Utrudnienia pojawią się na ul. Mackiewicza i Białoprądnickiej. Swoje trasy zmienią autobusy komunikacji miejskiej.

[b]Polacy „mają mniej w portfelu”. Racjonalnie podchodzą do wydatków[b]

W ramach tego etapu prac ruch dwukierunkowy zostanie dopuszczony na ul. Pachońskiego – na odcinku od Zielińskiej do skrzyżowania z ul. Siewną. Kierowcy będą więc mogli korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury: jezdni i mostu nad Białuchą. Ruch pieszy będzie się odbywał zasadniczo po północnej stronie tego ciągu drogowego, a także po południowej w zakresie obsługi spółdzielni mieszkaniowej Prądnik Biały Wschód.

Ruch dwukierunkowy wraca także na ul. Siewną, na odcinku od skrzyżowania z ul. Mackiewicza w kierunku ul. Dożynkowej.

Na tym etapie robót zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na ul. Białoprądnickiej – od ul. Pleszowskiej w kierunku ul. Górnickiego. Ponadto, z uwagi na roboty torowe na skrzyżowaniu ul. Siewnej, Pachońskiego i Mackiewicza konieczne jest zamknięcie dla ruchu kołowego wlotu w ul. Mackiewicza. Ruch pieszy w ul. Mackiewicza będzie poprowadzony po wschodniej stronie. W ramach tras objazdowych, kierowcy będą mieli do dyspozycji otwartą w dwóch kierunkach ulicę Pachońskiego.

Z uwagi na tę zmianę komunikacja autobusowa będzie poprowadzona po ul. Jabłonnej, która czasowo stanie się dwukierunkowa.

Z kolei na ul. Siewnej w kierunku al. 29 Listopada ruch poprowadzony będzie nowym fragmentem jezdni. Taka organizacja ruchu potrwa przez najbliższe tygodnie.

Warto wiedzieć, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.

W ramach zadania budowanych jest aż siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym.

Budowa KST to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, a także ekrany akustyczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Teresa K
A ja bardzo wyczekuję linii tramwajowej w rejonie Pachońskiego i Mackiewicza ;) Preferuję przemieszczanie się tramwajami, niż autobusami. Dla mnie jest to świetna alternatywa ☺
?
W ogóle nie wiem, po co było przeciągać ten tramwaj aż za Opolską. Robi to wrażenie inwestycji wciśniętej „na siłę”, żeby tam ktoś sobie mógł na tym zarobić. Przecież najspokojniej w świecie tamten kierunek mogły obsługiwać autobusy. Po co tam tramwaje?
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie