[b]Polacy „mają mniej w portfelu”. Racjonalnie podchodzą do wydatków[b]

W ramach tego etapu prac ruch dwukierunkowy zostanie dopuszczony na ul. Pachońskiego – na odcinku od Zielińskiej do skrzyżowania z ul. Siewną. Kierowcy będą więc mogli korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury: jezdni i mostu nad Białuchą. Ruch pieszy będzie się odbywał zasadniczo po północnej stronie tego ciągu drogowego, a także po południowej w zakresie obsługi spółdzielni mieszkaniowej Prądnik Biały Wschód.
Ruch dwukierunkowy wraca także na ul. Siewną, na odcinku od skrzyżowania z ul. Mackiewicza w kierunku ul. Dożynkowej.
Na tym etapie robót zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na ul. Białoprądnickiej – od ul. Pleszowskiej w kierunku ul. Górnickiego. Ponadto, z uwagi na roboty torowe na skrzyżowaniu ul. Siewnej, Pachońskiego i Mackiewicza konieczne jest zamknięcie dla ruchu kołowego wlotu w ul. Mackiewicza. Ruch pieszy w ul. Mackiewicza będzie poprowadzony po wschodniej stronie. W ramach tras objazdowych, kierowcy będą mieli do dyspozycji otwartą w dwóch kierunkach ulicę Pachońskiego.
Z uwagi na tę zmianę komunikacja autobusowa będzie poprowadzona po ul. Jabłonnej, która czasowo stanie się dwukierunkowa.
Z kolei na ul. Siewnej w kierunku al. 29 Listopada ruch poprowadzony będzie nowym fragmentem jezdni. Taka organizacja ruchu potrwa przez najbliższe tygodnie.
Warto wiedzieć, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.
W ramach zadania budowanych jest aż siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym.
Budowa KST to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, a także ekrany akustyczne.
- Nie rozpoznacie tych miejsc! Krowodrza, Bronowice, Piaski Wielkie...
- Oto najbogatsze i najbiedniejsze gminy Małopolski. Jedna zwraca szczególną uwagę!
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING
- Pod Krakowem dobiega końca budowa... hinduskiej świątyni
- Męskie Granie w Krakowie: deszcz im niestraszny, tłumy na piątkowym koncercie!