11 grudnia, rozpoczął działalność punkt informacyjny budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic. Pawilon u zbiegu ul. Dobrego Pasterza i Strzelców jest czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00–16.00.

Jest na bogato. Punkt otwarto w bezpośrednim sąsiedztwie biura budowy. Pawilon posiada stanowisko recepcyjne oraz salę konferencyjną. Budynek o powierzchni prawie 100 m2 jest wyposażony w nowoczesny sprzęt audiowizualny i konferencyjny oraz posiada klimatyzację. Punkt jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.
Na miejscu mieszkańcy mogą uzyskać kluczowe informacje dotyczące technologii budowy, harmonogramu prac, postępu projektu, tymczasowej organizacji ruchu oraz finansowania inwestycji.

W punkcie informacyjnym będą także prowadzone bezpłatne zajęcia dla dzieci „Mali mistrzowie – tramwajem do Mistrzejowic”. Podczas warsztatów młodzi inżynierowie, poprzez zabawę, zdobywać będą wiedzę na temat technologii budowy tramwaju, różnych rodzajów transportu publicznego. Poznają także zasady bezpieczeństwa na budowie i w komunikacji miejskiej. Zajęcia zostaną urozmaicone o zadania plastyczne i ruchowe, ćwiczenia w grupach, a także o prezentacje multimedialne.
Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00. Dla mieszkańców został udostępniony także specjalny numer telefonu: 722 22 00 88, a także adres e-mail: [email protected].

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic
My okiem drona patrzymy na samą inwestycję. Prace trwają mimo wcześniejszych opadów śniegu, ale tylko specjalista dopatrzy się, że posunęły się znacząco. Widać rozkopaną ziemię, koparki, jakieś pierwsze betonowe konstrukcje. Koniec inwestycji szybki nie będzie, a raczej zapowiadają się kolejne, jeszcze większe utrudnienia w rejonie ronda Polsadu, Bora-Komorowskiego, Opolskiej czy Młyńskiej. Przed nami jeszcze dwa lata prac, nie licząc możliwych poślizgów...

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Gdzie na sanki w Krakowie? Lista najlepszych górek do zjeżdżania na sankach MAPA
- Tak wyglądają wnętrza legendarnego hotelu Cracovia. Niebawem powstanie tu nowe muzeum
- Horoskop miłosny na grudzień 2023. Zobacz, co cię czeka w nadchodzących tygodniach!
