WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU
Przypomnijmy, że wszystko wskazuje na to, iż budowa Trasy Łagiewnickiej nie zakończy się zgodnie z planem do końca 2020 r., a opóźnienie potrwa od kilku miesięcy do nawet roku. W spółce Trasa Łagiewnicka wyjaśniali kilka tygodni temu, że o około 10-12 miesięcy później niż się spodziewano uzyskano ponowną ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko oraz odstępstwa ministerstwa infrastruktury od warunków technicznych, dotyczące np. odległości między skrzyżowaniami (ze względu na układ drogowy Krakowa) czy kąta skrzyżowania drogi w tunelu z przebiegającą nad nią linią kolejową.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł, powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r.
Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace na budowie Trasy Łagiewnickiej.
- Tak oszukują mechanicy. Kierowcy – miejcie się na baczności!
- Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!
- Parkowanie w Krakowie. Nowe zasady, większa strefa
- Najbardziej ekskluzywne osiedla w Krakowie [TOP 10]
- Cracovia. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
- Wisła Kraków. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
