https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej przed "jednym z najtrudniejszych etapów"

Arkadiusz Maciejowski
Budowa Trasy Łagiewnickiej trwa od 2018 roku
Budowa Trasy Łagiewnickiej trwa od 2018 roku Adam Wojnar
Budowa Trasy Łagiewnickiej zakończy się prawdopodobnie najwcześniej w 2021 roku. Obecnie - w ramach prowadzonych robót - powstaje m.in. tunel w Łagiewnikach między Sanktuariami. - Teraz czeka nas jeden z najtrudniejszych etapów robót w rejonie ulicy Zakopiańskiej. Chodzi przede wszystkim o zakończenie prac przy budowie nowych mostów, przełożenie koryta rzeki i rozpoczęcie realizacji układu drogowego po okoliczną linią kolejową, którą cały czas kursują pociągi - tłumaczy Krzysztof Migdał z zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

Przypomnijmy, że wszystko wskazuje na to, iż budowa Trasy Łagiewnickiej nie zakończy się zgodnie z planem do końca 2020 r., a opóźnienie potrwa od kilku miesięcy do nawet roku. W spółce Trasa Łagiewnicka wyjaśniali kilka tygodni temu, że o około 10-12 miesięcy później niż się spodziewano uzyskano ponowną ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko oraz odstępstwa ministerstwa infrastruktury od warunków technicznych, dotyczące np. odległości między skrzyżowaniami (ze względu na układ drogowy Krakowa) czy kąta skrzyżowania drogi w tunelu z przebiegającą nad nią linią kolejową.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł, powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace na budowie Trasy Łagiewnickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 września, 23:21, Gość:

Cała trasa po to by dowozić rzesze baranów do stajenek obsługiwanych przez wilki w sutannach

27 września, 13:02, lek. med.?:

nadajesz z Kobierzyna?

A Ty?

l
lek. med.?
26 września, 23:21, Gość:

Cała trasa po to by dowozić rzesze baranów do stajenek obsługiwanych przez wilki w sutannach

nadajesz z Kobierzyna?

g
gosciu.

zadna inwestycja drogowa w Polsce nie kończy sie zgodnie z planem ,wszystkie maja opoznienie, rok albo dwa w najlepszym razie, budowlancy sobie nie radza.

G
Gość

IMSI Catcher – specjalne walizki ułatwiające korzystanie z Pegasusa, bez kontroli i bez pozostawiania żadnego śladu, mogą być w posiadaniu CBA.

Wątpliwości wokół zakupu przez CBA systemu do inwigilacji Pegasus pozostają nierozwiane. Dlaczego sejmowa komisja, która sprawuje kontrolę nad Centralnym Biurem Antykorupcyjnym, do tej pory nie wyjaśniła sprawy? Przewodniczący komisji do spraw służb specjalnych Waldemar Andzel z PiS chce wiedzieć, dlaczego reporter „w ogóle o to pyta” i zapewnia, że „wątpliwości będą we właściwym czasie rozwiane”, ale jej członkowie z opozycji mają wątpliwości i chcą nadzwyczajnego posiedzenia komisji.

G
Gość

Cała trasa po to by dowozić rzesze baranów do stajenek obsługiwanych przez wilki w sutannach

K
Kuba

Tunel powinnien zaczynać się przed ul. Tischnera, ale po co, ważne żeby trasa nie przeszkadzała w modlitwie. Reszta będzie stać w korku i przy okazji też się modlić...

G
Gość

projektant nie wiedział jakie są kąty skrzyżowań nie opowiadaj pierdoł migdał

G
Gość
26 września, 14:34, Autostrada do nikąd:

najbardziej chybiona budowla w historii miasta.

Zgadzam się. Forsowana na sile celem przemienia funduszy. SZCZELNA? ZALAĆ!

A
Autostrada do nikąd

najbardziej chybiona budowla w historii miasta.

z
zbrojarzy

czyli realnie 2023

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska