https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa trasy tramwajowej do Górki Narodowej problematyczna dla mieszkańców. "Dwukrotnie uszkodzono rurę gazową"

Bartosz Dybała
Mieszkańcy bloków przy ulicy Szopkarzy w Krakowie alarmują, że już dwukrotnie uszkodzono tam rurę gazową podczas prac przy budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej. Zarząd Inwestycji Miejskich przeprasza i czeka na wyjaśnienia firmy, która roboty wykonywała.

FLESZ - Jak przygotować dzieci do powrotu do szkoły?

- Ostatni raz rura została uszkodzona w poniedziałek, 31 sierpnia. Mieszkańcy zostali odcięci od gazu. Podobna sytuacja miała miejsce kilka dni temu. Nie może tak być. Czy prowadzący prace nie mają dostępu do map, które pokazują, jak przebiegają instalacje? - dopytuje nasz Czytelnik.

Jan Machowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich (ZIM odpowiada za budowę tramwaju do Górki Narodowej), potwierdza, że faktycznie doszło do awarii sieci gazowej - przyczyną były prace, prowadzone przez jedną z firm podwykonawczych.

- Szczegółowe wyjaśnienia mamy dopiero otrzymać. Na razie możemy przeprosić mieszkańców i przekazać, że dostawy gazu zostały już przywrócone. Takie awarie mogą się niestety zdarzać, gdyż stan faktyczny pod ziemią nie zawsze zgadza się z tym, co pokazują mapy. Ponadto instalacje są stare, pordzewiałe, więc przy próbie np. demontażu niektórych elementów, może dojść do nieszczelności. Oby do awarii dochodziło jak najrzadziej - kwituje Machowski.

Przypomnijmy, że nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli "Górka Narodowa", gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Przy pętli ma być też wybudowany terminal autobusowy oraz parking P&R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o. o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Według założeń inwestycja potrwa 30 miesięcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krk krowodrza
1 września, 16:39, Karol:

Najwieksza zagadką jest dla mnie wizualizacja przy pęli tramwajowej na XXX-lecia i ta biegnąca w kierunku Bratysławskiej droga. Będą przekładali dopiero co robione od podstaw torowisko pod tzw. Szybki Tramwaj ? Wychodzi na to, że zlikwidowana zostanie też ścieżka spacerowo-rowerowa wzdłuż torowiska. Dawne areały Uznańskiech zostały zabudowane przez deweloperów i o ile można coś pokombinować z drogą na odcinku od Bratysławskiej , to już od skrzyżowania z Kluczborką do F. Nilla będzie problem , bo budynki dochodza prawie pod torowisko. Dlaczego ta droga nie będzie biegła po drugiej stronie torowiska ?

W tym wydziale architektury, ktoś w ogóle myśli ? o wydziale odpowiedzialnym za inwestycje nawet nie wspominam. Ktoś tam przewiduje inwestycje w przyszłości ?

Ta ścieżka miała zostać ocalona - gdy projektowano przedłużenie ul. Dr Twardego była już ta sprawa rozstrzygnięta. I ocalmy tą wierzbę przy końcu ścieżki przy ul. Fieldorfa-Nila... Ma ona pół wieku...

K
Karol

Najwieksza zagadką jest dla mnie wizualizacja przy pęli tramwajowej na XXX-lecia i ta biegnąca w kierunku Bratysławskiej droga. Będą przekładali dopiero co robione od podstaw torowisko pod tzw. Szybki Tramwaj ? Wychodzi na to, że zlikwidowana zostanie też ścieżka spacerowo-rowerowa wzdłuż torowiska. Dawne areały Uznańskiech zostały zabudowane przez deweloperów i o ile można coś pokombinować z drogą na odcinku od Bratysławskiej , to już od skrzyżowania z Kluczborką do F. Nilla będzie problem , bo budynki dochodza prawie pod torowisko. Dlaczego ta droga nie będzie biegła po drugiej stronie torowiska ?

W tym wydziale architektury, ktoś w ogóle myśli ? o wydziale odpowiedzialnym za inwestycje nawet nie wspominam. Ktoś tam przewiduje inwestycje w przyszłości ?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska