Kraków. Budują estakady kolejowe w centrum miasta. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej. PKP PLK
Trwa budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej. Rozbudowywane są wiadukty nad ul. Grzegórzecką a także nad ul. Miodową. Wzdłuż ul. Halickiej rozszerzany jest nasyp. Wzdłuż niego powstanie trakt pieszy i trasa rowerowa. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac.

FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity

Obecnie kończy się układanie fasady na nowej części wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Konstrukcja obu estakad kolejowych jest już gotowa, a wykonawcy przystąpili do budowy nawierzchni pod tory kolejowe. Równolegle toczą się prace przy pierwszym z dwóch peronów nowego przystanku Kraków Grzegórzki - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Na Kazimierzu, przy ul. Halickiej przebudowywany jest nasyp kolejowy. Pomiędzy ul. Miodową a Podgórską nowe tory kolejowe będą zlokalizowane na powiększonym nasypie. Nasyp jest poszerzany w stronę ul. Halickiej.

- Na górze będzie poszerzony tak, by zmieściły się na nim dwa dodatkowe tory - przede wszystkim dla pociągów aglomeracyjnych. Na dole powstanie mur oporowy, który będzie wieńczył nasyp - informuje Piotr Hamarnik.

Kraków. Postępują prace związane z budową mostu kolejowego n...

Natomiast dalej w kierunku ul. Podgórskiej powstaną najazdy, dzięki którym piesi i rowerzyści będą mogli przedostać się na nową kładkę pieszo-rowerową, która ma być wybudowana przy ostatnim (planowanym do budowy) moście kolejowym na Wiśle. Natomiast wzdłuż ul. Halickiej powstanie ciąg pieszo-rowerowy biegnący od mostu w kierunku centrum Krakowa.

Trwają też intensywne prace przy wiadukcie nad ul. Miodową. Tam zmieni się bardzo dużo, zwłaszcza dla pieszych - obok zabytkowego wiaduktu powstanie przejście dla pieszych i rowerzystów, co ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu.

W ramach inwestycji kolejowych w centrum Krakowa powstają też mosty nad Wisłą. Trwa budowa drugiej z przepraw. Obok trzeciego mostu zostanie też wybudowana kładka pieszo-rowerowa.

Inwestycje w centrum mają na celu dobudowę dodatkowej pary torów, głównie dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A co z wiaduktem nad Dietla - czemuż nie ma zdjęć z wiaduktu? Jak tam idzie poszerzanie? Nie dowiemy się aby za rok, że trzeba burzyć?

Dodaj ogłoszenie