FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
Obecnie kończy się układanie fasady na nowej części wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Konstrukcja obu estakad kolejowych jest już gotowa, a wykonawcy przystąpili do budowy nawierzchni pod tory kolejowe. Równolegle toczą się prace przy pierwszym z dwóch peronów nowego przystanku Kraków Grzegórzki - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Na Kazimierzu, przy ul. Halickiej przebudowywany jest nasyp kolejowy. Pomiędzy ul. Miodową a Podgórską nowe tory kolejowe będą zlokalizowane na powiększonym nasypie. Nasyp jest poszerzany w stronę ul. Halickiej.
- Na górze będzie poszerzony tak, by zmieściły się na nim dwa dodatkowe tory - przede wszystkim dla pociągów aglomeracyjnych. Na dole powstanie mur oporowy, który będzie wieńczył nasyp - informuje Piotr Hamarnik.
Kraków. Postępują prace związane z budową mostu kolejowego n...
Natomiast dalej w kierunku ul. Podgórskiej powstaną najazdy, dzięki którym piesi i rowerzyści będą mogli przedostać się na nową kładkę pieszo-rowerową, która ma być wybudowana przy ostatnim (planowanym do budowy) moście kolejowym na Wiśle. Natomiast wzdłuż ul. Halickiej powstanie ciąg pieszo-rowerowy biegnący od mostu w kierunku centrum Krakowa.
Trwają też intensywne prace przy wiadukcie nad ul. Miodową. Tam zmieni się bardzo dużo, zwłaszcza dla pieszych - obok zabytkowego wiaduktu powstanie przejście dla pieszych i rowerzystów, co ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu.
W ramach inwestycji kolejowych w centrum Krakowa powstają też mosty nad Wisłą. Trwa budowa drugiej z przepraw. Obok trzeciego mostu zostanie też wybudowana kładka pieszo-rowerowa.
Inwestycje w centrum mają na celu dobudowę dodatkowej pary torów, głównie dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej.
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
