Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.
W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej przewidziano także dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m w ciągu ul. Opolskiej. Takie rozwiązanie ma zapewnić bezkolizyjny i sprawy przejazd komunikacji tramwajowej z północnych osiedli do centrum miasta.
Planowana do realizacji inwestycja obejmuje m.in.:
- budowę linii tramwajowej o długości ok. 5 km wraz z pełną infrastrukturą drogową obejmującą budowę i przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę ścieżek rowerowych, budowę chodników oraz budową oświetlenia
- przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka oraz budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej w rejonie Górki Narodowej
- budowę 3 nowych podstacji trakcyjnych oraz gruntowną modernizacja 1 podstacji
- budowę wielopoziomowego skrzyżowania z tunelem w ciągu ul. Opolskiej
- budowę 3 parkingów w systemie Park & Ride:
– przy pętli tramwajowo- autobusowej Krowodrza Górka na ok.110 miejsc
postojowych
– przy ul. Pachońskiego w rejonie ul. Szopkarzy na ok. 94 miejsca postojowe
– przy pętli tramwajowo – autobusowej Górka Narodowa – parking dwupoziomowy na
ok. 240 miejsc postojowych - budowę siedmiu obiektów inżynierskich:
– tunel w ciągu ul. Opolskiej
– estakada drogowa nad doliną Sudołu
– estakada tramwajowa nad doliną Sudołu
– kładka dla pieszych na wysokości ulicy Szopkarzy i Danka
– most na rzece Białucha
– przepust na potoku Bibiczanka
– wiadukt kolejowy.
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zgodnie z podpisaną 22 maja 2017 roku umową, wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o. o. Przed wyłonieniem wykonawcy, Miasto uzyskało decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych (15 marca 2016 roku).
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Wartość projektu zgodnie z umową o dofinansowanie
Całkowita wartość projektu: 595 186 914,69 PLN
Wydatki kwalifikowane w ramach projektu: 216 735 206,67 PLN
Dofinansowanie ze środków UE: 184 224 925,66 PLN
Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie

- Przepisy na pyszne sałatki
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA