- W około 70 procentach został już przeprowadzony proces remediacji, czyli unieszkodliwienia zanieczyszczonego gruntu i jego wzmocnienia pod budowę pętli końcowej na Górce Narodowej - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Przypominają tam, że roboty prowadzone są metodą in situ (na miejscu), polegającą na bioremediacji, mechanicznej ekstrakcji lotnych związków z gruntu oraz tzw. solidyfikacji (stabilizacji gruntu).
Prace związane z oczyszczaniem pętli mają się zakończyć w marcu br. Następnie rozpocznie się budowa pętli końcowej z terminalem autobusowym i dwupoziomowym parkingiem park&ride.
Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.
Kraków. Niezwykłe widoki na budowę linii tramwajowej do Górk...
Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.
Film wykonany z drona, przelot nad całością inwestycji, można zobaczyć na kanale portalu "Kraków z nieba":
Polska pierwsza w rankingu CNN
