- Okazało się, że nie jesteśmy w stanie do końca roku załatwić spraw formalnych związanych z mostem tymczasowym. Równocześnie miasto musiałoby wykonać prace przygotowawcze za 12 mln zł, a sama modernizacja mostu Grunwaldzkiego ma kosztować 21 mln zł. Przygotowanie mostu tymczasowego kosztowałoby więc więcej niż połowa tego, ile ma kosztować sam remont - przyznaje wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik.
- Bardzo doceniam gotowość i otwartość ze strony ministra obrony narodowej, żeby ułatwić życie mieszkańcom Krakowa. W ramach mostu tymczasowego trzeba byłoby jednak zbudować cztery podpory na rzece plus dwa przyczółki. Jest jednak obawa o lipcowe powodzie, bo taki tymczasowy most nie byłby chroniony. Uważam więc, że chyba jednak trzeba się przygotować się na to, co dotychczas zaprezentowaliśmy - dodaje wiceprezydent Stanisław Kracik.
O pomyśle budowy mostu tymczasowego nad Wisłą więcej pisaliśmy tutaj:
Przypomnijmy, że remont mostu Grunwaldzkiego ma potrwać 10 miesięcy, w tym przez osiem miesięcy nie będą mogły przejeżdżać po nim samochody, a przez sześć także tramwaje.
Pierwszy etap prac rozpocznie się 10 maja i potrwa przynajmniej do wakacji. W ramach tego etapu ruch na moście zostanie wyłączony, z wyjątkiem ruchu pieszego i rowerowego.

Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac ma być wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowej”, powstanie linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu linii nr 184.

Sugerowana trasa objazdowa dla ruchu kołowego ma prowadzić ulicami Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich. Aby to rozwiązanie było funkcjonalne, konieczna będzie modyfikacja sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, na rondzie Matecznego oraz w rejonie przystanku „Korona”. Z kolei sygnalizacja na ulicach: Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej zostanie wyłączona.
Pojazdy wjeżdżające do Krakowa od północy przez al. 29 Listopada będą kierowane na Wita Stwosza, Lubomirskiego, do ronda Mogilskiego i dalej ronda Grzegórzeckiego.

Więcej o planach remontu mostu Grunwaldzkiego pisaliśmy tutaj:
