Kraków. Do igrzysk europejskich w 2023 roku wyremontują drogi za blisko 100 mln zł. Zobacz, gdzie zaplanowano prace

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Na program remontów dróg i chodników w ramach przygotowań do igrzysk europejskich w sumie przeznaczonych zostanie 97,8 mln zł (w tym roku kwota ta wyniesie 77,8 mln zł a w przyszłym – 20 mln zł).
Na program remontów dróg i chodników w ramach przygotowań do igrzysk europejskich w sumie przeznaczonych zostanie 97,8 mln zł (w tym roku kwota ta wyniesie 77,8 mln zł a w przyszłym – 20 mln zł). Wojciech Matusik
Udostępnij:
Igrzyska Europejskie 2023 w Krakowie i Małopolsce odbędą się w dniach 21 czerwca – 2 lipca 2023 r. Miasto otrzyma rządową dotację na przygotowanie infrastruktury sportowej, ale nie tylko. Będzie też pula na remonty dróg – tylko na sam program remontów dróg i chodników w sumie przeznaczonych zostanie 97,8 mln zł (w tym roku kwota ta wyniesie 77,8 mln zł a w przyszłym – 20 mln zł).

FLESZ - Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

- Zanim w regionie ruszą igrzyska, w sportowym tempie na ulicach Krakowa będą pracować drogowcy. A to za sprawą sporej rządowej dotacji, która zostanie przeznaczona na poprawę stanu dróg – blisko 100 mln zł. Remonty będą realizowane znaną w mieście metodą nakładkową. Ma ona zastosowanie na tych ulicach, gdzie nie ma potrzeby ingerencji w głębsze warstwy drogi – jej podbudowę czy konstrukcję. W przypadku zniszczonej nawierzchni zamiast uzupełniać pojedyncze jej ubytki, po prostu wymienia się całą wierzchnią warstwę. Taka metoda jest trwalsza niż punktowa oraz zdecydowanie mniej kosztowna niż np. przebudowa. Położenie nakładki sprawia, że ulica wygląda jak nowa - podkreślają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie, podpisane przez premiera Mateusza Morawieckiego, w sprawie wykazu przedsięwzięć III Igrzysk Europejskich w 2023 roku. Większość inwestycji, które ma sfinansować rząd w ramach przygotowań do sportowej imprezy zostanie zrealizowanych w Krakowie. Zaplanowano jednak także przedsięwzięcia w Tarnowie, Zakopanem i Krynicy-Zdroju.

Kraków. Premier Mateusz Morawiecki podpisał rozporządzenie w...

W sumie zaplanowano remont ponad 100 ulic/odcinków ulic. A to nie będą jedyne roboty w mieście, trwają mniejsze i większe inwestycje (np. budowa Trasy Łagiewnickiej, rozbudowa al. 29 Listopada, budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej), a w planach są nowe zadania. - Skoordynowanie remontów i inwestycji będzie sporym wyzwaniem, będziemy współpracować z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa. Planujemy, że większość remontów, będzie realizowana w okresie wakacyjnym, w czasie weekendów lub pod osłoną nocy – ale z uwagi na ich dużą liczbę będą rozciągnięte od wczesnej wiosny do rozpoczęcia okresu zimowego - informują w ZDMK.

Wszystkie remonty muszą zostać wykonane do maja przyszłego roku. W 2022 r. drogowcy pojawią się m.in. na: ul. Kamieńskiego (od ronda Matecznego, do ul. Puszkarskiej – wybrane odcinki, dodatkowo – trzy łącznice z ul. ks. Józefa Tischnera), ul. Półłanki (od Nad Drwiną do Agatowej), ul. Zakopiańskiej (od Zawiłej do Kąpielowej), al. Pokoju (na dwóch odcinkach pomiędzy Stanisława Lema a rondem 308 Dywizjonu), al. Daszyńskiego (od Masarskiej do Grzegórzeckiej), ul. Kocmyrzowskiej (od ronda Kocmyrzowskiego do Bulwarowej – wybrane odcinki), al. Słowackiego i al. Mickiewicza (wybrane odcinki po stronie nr parzystych), ul. Armii Krajowej (od Przybyszewskiego do wiaduktu kolejowego), ul. Kuryłowicza (cała).

W 2023 r. prace zaplanowano m.in. na: ul. Babińskiego (od Bunscha do Kobierzyńskiej), ul. Zamoyskiego (cała), ul. Glinik (od Wadowskiej do Spławy), ul. Janickiego (od Ugorek do Niedużej), ul. Piasta Kołodzieja (od pętli MPK do ul. Powstańców).

Ulice przeznaczone do remontu w ramach programu nakładkowego w 2022 r.:

  • Stanisława Klimeckiego
  • Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
  • Sołtysowska
  • Al. Jana Pawła II (węzeł Rayskiego)
  • Al. Jana Pawła II (węzeł Rayskiego)
  • Al. Pokoju
  • Ciepłownicza
  • Popielidów
  • Wawelska (pętla)
  • Floriana Straszewskiego
  • Ambrożego Grabowskiego
  • Kremerowska
  • Łobzowska
  • Retoryka
  • Retoryka
  • aleja Ignacego Daszyńskiego
  • Na Szaniec
  • Ignacego Łukasiewicza
  • Na Wiankach
  • Łąkowa
  • Jaśminowa
  • Bohaterów Wietnamu
  • Kazimierza Chałupnika
  • Ładna
  • Tadeusza Makowskiego
  • Józefa Wybickiego
  • Wojciecha Weissa
  • Prądnicka
  • Aleje Trzech Wieszczów
  • Pomorska
  • Maurycego Beniowskiego
  • Balicka
  • Pasternik
  • Armii Krajowej
  • Juliusza Lea
  • Aleja Zygmunta Krasińskiego
  • Królowej Jadwigi
  • Olszanicka
  • Rzepichy
  • Zakamycze
  • Orla
  • J. I. Kraszewskiego
  • Kobierzyńska
  • Kobierzyńska
  • Kobierzyńska
  • Dębowa
  • Ludwinowska
  • Zakopiańska
  • Sucha
  • Zbrojarzy
  • Zakopiańska
  • Kuryłowicza
  • Jugowicka
  • Golkowicka
  • Zbigniewa Herberta
  • Madera
  • Edwarda Heila
  • Dobczycka
  • Półłanki
  • Henryka Sucharskiego
  • Kokotowska
  • Henryka Kamieńskiego
  • Rękawka
  • Karola Rollego
  • Jadźwingów
  • Kocmyrzowska
  • Złoczowska
  • Braci Schindlerów
  • Kornela Makuszyńskiego
  • Spytka z Melsztyna
  • Blokowa
  • Karola Łowińskiego
  • Wadowska
  • Franciszka Twaroga
  • Geodetów
  • Sandora Petofiego
  • Folwarczna
  • Stokowa
  • Zielony Jar
  • Obwodowa
  • Głębinowa
  • Ignacego Mościckiego
  • Aleja Róż
  • Zagłoby
  • Zuchów
  • Al. Pokoju
  • Wojciecha Korfantego
  • Zbigniewa Herberta
  • Orla

Ulice przeznaczone do remontu w ramach programu w 2023 r.:

  • Leonida Teligi
  • 28 Lipca 1943
  • Stalowa
  • Doktora Twardego
  • Romana Dmowskiego
  • Władysława Czaplickiego
  • Bratysławska
  • Jana Zamoyskiego
  • Balladyny
  • Włóczków
  • Ujastek
  • Klemensa Janickiego
  • Mistrzejowicka
  • Andrzeja Sokołowskiego
  • Uniwersału Połanieckiego
  • Piasta Kołodzieja
  • Konfederacka
  • Józefa Kałuży
  • Glinik
  • Doktora Józefa Babińskiego
  • Józefa Bogusza
  • Nowolipki
  • Opolska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kejt
Dobrze byłoby, aby inwestycje drogowe było codzienną praktyką, a nie tylko elementem przygotowań do przyjęcia turystów w ramach imprez sportowych. Chcąc być jednak sprawiedliwym, zauważam w Krk pewien postęp . Choćby na Prądniku, tam remonty szaleją. I dobrze, ludziom należą się porządne drogi. Takie na co dzień a nie od święta :)
G
Gość
Ciekawe czy zdążą zakończyć przebudowę Igołomskiej (tutaj idą na rekord, zaczęli wiosna 2017), Klasztornej, oraz przebudowę torowiska na JPII zanim zaczną remonty na innych ulicach Nowej Huty.
G
Gość
25 stycznia, 17:55, Krakus30:

Zobaczcie te ich debilne nakładki bez podbudowy...po roku wszystko się zapada...przyklad to aleja róż czy ul. Obrońców Krzyża. Wszystko się zapadło w piiizdu....

Czym innym jest łatanie a czym innym remont nakładkowy, ten drugi robi się tylko jak podbudowa jest stabilna

G
Gość
25 stycznia, 18:21, łata na łacie:

A co nasi dzielni rządziciele krakowscy powiedzą o Alei Solidarności? Przypominam że takowa istnieje. Nawierzchnia tutaj pamięta jeszcze czasy początku stanu wojennego 1981. Ja wiem że włodarze miasta jeżdżą wielkimi suv-ami i nie odczuwają tych tąpnięć które wstrząsają ludźmi w mniejszych autach ale to jest taki dowód braku wstydu tych ludzi, którzy myślą że ulica z dala od centrum Krakowa nie zasługuje na remont. Pragnę tylko przypomnieć że tu przyjeżdżają turyści którzy chcą zobaczyć Nową Hutę i oni pytają czy w Nowej Hucie rządzi jeszcze komuna. Oczywiście ze śmiechem na ustach i kiwaniem głowami z niedowierzaniem.

25 stycznia, 19:53, Gość:

Mają projekt utworzenia tam drogi jednopasmowej i ograniczenia ilości miejsc parkingowych, to nie jest żart. Lepiej aby ta banda pawianów od majchronia nie dotykała niczego . Bo czego się dotkną to spiexrdolxxą.

Raz, że przebudowa jest planowana, wszystko jest konsultowane z radą dzielnicy. Dwa, że zwężenie nie wpłynie na drożność a pozwoli zwiększyć liczbę miejsc parkingowych. Warto się dowiedzieć nim się napisze bzdury.

G
Gość
25 stycznia, 21:47, Rudy z Budy:

A dlaczego nie wpominacie o tajnym metro budowanym w ramach Trasy Lagiewnickiej ktore polaczy palac Machlojskiego w Lagiewnikach z miejscem w ktorym pobiera pobory czyli UM Krakowa na Placu Wiosny Ludow? Na jakim etapie jest ta inwestycja i kiedy specyjalny luksusowy wagon do przewozy Machlojskiego zacznie go wozic?

Od wtajemniczonych slyszalem ze prace sa juz na etapie wykonczeniowki to znaczy pozostala instalacja marmurowych posadzek i scian na początkowej i koncowej stacji oraz umocowanie zlotych klamek i zamkow w drzawiach oraz zlotych sedesow oraz krysztalowych luster w kiblach z ktorych bedzie korzystal Machlojski.

Wszyscy zdrowi?

G
Gość
Ścieżki rowerowe w ramach igrzysk, paranoja
G
Gość
25 stycznia, 18:21, łata na łacie:

A co nasi dzielni rządziciele krakowscy powiedzą o Alei Solidarności? Przypominam że takowa istnieje. Nawierzchnia tutaj pamięta jeszcze czasy początku stanu wojennego 1981. Ja wiem że włodarze miasta jeżdżą wielkimi suv-ami i nie odczuwają tych tąpnięć które wstrząsają ludźmi w mniejszych autach ale to jest taki dowód braku wstydu tych ludzi, którzy myślą że ulica z dala od centrum Krakowa nie zasługuje na remont. Pragnę tylko przypomnieć że tu przyjeżdżają turyści którzy chcą zobaczyć Nową Hutę i oni pytają czy w Nowej Hucie rządzi jeszcze komuna. Oczywiście ze śmiechem na ustach i kiwaniem głowami z niedowierzaniem.

Mają projekt utworzenia tam drogi jednopasmowej i ograniczenia ilości miejsc parkingowych, to nie jest żart. Lepiej aby ta banda pawianów od majchronia nie dotykała niczego . Bo czego się dotkną to spiexrdolxxą.

L
Ledwo
Drogi, drogi i drogi, a może ktoś pomyśli o ekranach dźwiękochłonnych! Szum jazgot i halas.
ł
łata na łacie
A co nasi dzielni rządziciele krakowscy powiedzą o Alei Solidarności? Przypominam że takowa istnieje. Nawierzchnia tutaj pamięta jeszcze czasy początku stanu wojennego 1981. Ja wiem że włodarze miasta jeżdżą wielkimi suv-ami i nie odczuwają tych tąpnięć które wstrząsają ludźmi w mniejszych autach ale to jest taki dowód braku wstydu tych ludzi, którzy myślą że ulica z dala od centrum Krakowa nie zasługuje na remont. Pragnę tylko przypomnieć że tu przyjeżdżają turyści którzy chcą zobaczyć Nową Hutę i oni pytają czy w Nowej Hucie rządzi jeszcze komuna. Oczywiście ze śmiechem na ustach i kiwaniem głowami z niedowierzaniem.
K
Kubuś Kupka
25 stycznia, 17:55, Krakus30:

Zobaczcie te ich debilne nakładki bez podbudowy...po roku wszystko się zapada...przyklad to aleja róż czy ul. Obrońców Krzyża. Wszystko się zapadło w piiizdu....

Idę zawiadomić MO w związku z tym...

K
Krakus30
Zobaczcie te ich debilne nakładki bez podbudowy...po roku wszystko się zapada...przyklad to aleja róż czy ul. Obrońców Krzyża. Wszystko się zapadło w piiizdu....
Z
Zbigniew Rusek
Dobrze byłoby, gdyby w rmach tych remontów nakładkowych przerabiali kratki ściekowe ze zwykłych na krawężnikowe, gdyż te zwykłe zapadaja się pod ciężarem autobusów, a to powoduje wstrząsy, tąpnięcia autobusów (i niszczenie). pasy ruchu są zwykle zbyt wąskie, więc autobus musi jechać po kratkach (inaczej zajmuje 2 pasy ruchu), a to prowadzi do ich zapadania się. Lepiej zrobić porzadny remont z przesunięciem studzienek i przebudową kratek na krawężnikowe, niż pozostawić kratki w jezdni, ktore trzeba co 2-3 miesiące naprawiać. Przykładem tego jest chocby ciąg ulic Pilotów-Olszyny, gdize większość kratek jest zapadniętych pod ciężarem autobusów (pasy ruchu są zaledwie 3-metrowej szerokości, a autobus wraz z lusterkami może mieć nawet ponad 3 metry), stąd też występują tapnięcia, wstrząsy autobusów (niszczenie pojazdów) i jak naprawią daną kratkę, to zwykle się ponownie zapada pod ciężarem autobsuów. Podobnie jest np. na Czarnowiejskiej, Nawojki. Jak jest kratka ściekowa zwykła, to pas ruchu musi być bardzo szeroki (jakby 1,5 pasa), by autobus mógł po niej nie jeździć. Na trasach autobsuów muszą być kratki krawęznikowe, a pasy ruchu też powinny mieć przynajmniej 3,5 metra szerokości (jest to konieczne minimum dla pojazdów wielkogabarytowych).
G
Gość
Ulica WYGLĄDA jak nowa - oto metoda remontow ulic w Krakowie.
Przejdź na stronę główną Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie