Kierowcy i piesi ponownie mogą korzystać z ul. Grzegórzeckiej. Wykonawca zakończył najtrudniejszy, a jednocześnie budzący największe kontrowersje etap prac przy wiadukcie kolejowym i udostępnił jego północną część. Rozebrana została zabytkowa część wiaduktu. W jej miejsce powstać ma nowa konstrukcja. Łącznie ułożone zostaną cztery tory - wcześniej były tylko dwa.
- Wiadukt łączący nowoczesną technologię z elementami historycznymi będzie odtworzony z wykorzystaniem oryginalnych materiałów. Wykonawca zabezpieczył elementy uzyskane podczas rozbiórki konstrukcji. Pod nadzorem służb konserwatorskich przygotowane będą kamienie i cegły do odtworzenia elewacji wiaduktu - przekonują w PKP PLK.
I dodają, że wykonawcy rozpoczęli już budowę fundamentów konstrukcji pod nowe tory. Po zakończeniu prac pod ziemią będą budowane elementy wiaduktu po południowej stronie.
- W połowie roku front robót przejdzie na drugą stronę ulicy. Kolejny etap prac będzie się wiązał ze zmianą organizacji ruchu pod wiaduktem. Zmiany są ustalane i koordynowane z miastem. Uwzględniane jest jak najdłuższe utrzymanie kursów komunikacji zbiorowej. Wykonawcy szacują, że przebudowa obiektu zakończy się na początku 2023 roku - zaznaczają w PKP PLK.
Między Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem budowane są dodatkowe tory kolejowe. Ruch dalekobieżny zostanie oddzielony od ruchu aglomeracyjnego. Powstaną warunki do uruchomienia większej liczby połączeń kolejowych, a pociągi przyspieszą do 100 km/h. Wiadukt nad ul. Grzegórzecką to jeden z obiektów, które są budowane i modernizowane w Krakowie na linii średnicowej. Efektem ważnej dla kolei i miasta inwestycji jest m.in. likwidacja blokującego ruch nasypu ziemnego oraz budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
- Kolejne termy w Małopolsce otwarte. Nowa atrakcja w regionie
- WIELKI chiński horoskop na 2022 rok! Co Cię czeka w roku tygrysa?
- Podstępny omikron. 20 objawów wirusa, które mogą przypominać przeziębienie
- Te miejsca już tak nie wyglądają. Rozpoznasz Kraków na archiwalnych zdjęciach?
- Kolejne problemy na zakopiance. Opóźni się budowa tunelu pod Luboniem Małym
