https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Duże zmiany w cenniku biletów komunikacji miejskiej. Nie będzie już biletu 20-minutowego?

Bartosz Dybała
Szykują się bardzo duże zmiany w cenniku biletów komunikacji miejskiej. W środę miejscy radni poznali propozycje, jakie przygotowali urzędnicy. Przede wszystkim wycofany ma zostać bilet 20-minutowy oraz okresowe ważne na jednej lub dwóch liniach. Magistrat przekonuje, że zmiany są konieczne.

Propozycja miejskich urzędników zakłada m.in., że zmianie ulegnie pakiet biletów krótkoterminowych. Jednoprzejazdowy ma kosztować 4 zł, a np. ten ważny przez godzinę 5. Pasażerowie mieliby również możliwość kupienia biletów ważnych przez 15 (3 zł), 30 (4 zł) i 90 minut (6 zł). Krakowianie powinni natomiast powoli odzwyczajać się od możliwości kasowania w autobusach i tramwajach biletu 20-minutowego, którego po zmianach miałoby już nie być.

„Założeniem zmian w cenniku jest przekonanie jak największej liczby osób do stałego korzystania z komunikacji zbiorowej na podstawie biletów okresowych” - argumentują proponowane zmiany urzędnicy. Propozycja jest taka, by cena dla mieszkańców (posiadaczy Karty Krakowskiej) wynosiła w tym przypadku 72 zł.

„Byłaby to najniższa stawka wśród dużych polskich miast - w żadnym z nich cena biletu okresowego nie jest niższa niż 90 zł, większość oscyluje wokół 100 zł” - chwalą się na swojej stronie internetowej przedstawiciele krakowskiego magistratu. Jednocześnie ze sprzedaży wycofane zostałyby bilety okresowe, ważne na jednej lub dwóch liniach.

Zdaniem urzędników zmiany są potrzebne, gdyż konieczne jest urealnienie „ceny biletów w stosunku do wzrostu cen i wysokości pensji w Polsce”. Chodzi przede wszystkim o wzrost cen energii elektrycznej, co automatycznie odbija się na kosztach funkcjonowania m.in. sieci tramwajowej. Według wyliczeń, jakie przedstawiają urzędnicy, w przyszłym roku koszty te wzrosną o 15 mln złotych.

Konkretne uchwały w sprawie zmian cennika biletów mają się pojawić z początkiem przyszłego roku.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Koniec papierowego L4. Twoje zwolnienie w internecie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 90

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krzysztof
Ta drastyczna podwyżka cen biletów MPK ma niby służyć poprawie w czystości powietrza w Krakowie?nikt normalny nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej jeśli koszty dojazdu do pracy komunikacją miejską przewyższą koszty dojazdu własnym środkiem lokomocji,no ale jak zwykle radni jak i zikit to najmądrzejsi ludzie w Krakowie.
k
krzysztof
Ta drastyczna podwyżka cen biletów MPK ma niby służyć poprawie w czystości powietrza w Krakowie?nikt normalny nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej jeśli koszty dojazdu do pracy komunikacją miejską przewyższą koszty dojazdu własnym środkiem lokomocji,no ale jak zwykle radni jak i zikit to najmądrzejsi ludzie w Krakowie.
l
lusjola
O tym samym przed chwilą napisałam gratulacje dla Prezydenta Jaworzna !!!
l
lusjola
Pan Prezydent Majchrowski powinien się zastanowić nad darmową komunikacją miejską. Wtedy smog przestałby nas krakowian truć !!! Nie domy ogrzewane węglem są winne lecz ludzie w samochodach, gdzie na 4 osoby w jednym mieszkaniu są 4 samochody bo tato musi dojechać do pracy na 6.00 mama na 7.00 córka na uczelnię na 8.00 a syn na trening na 9.00. Proponuję Państwu z Magistratu raz stanąć na przystanku MPK i zobaczyć ile osób jedzie pojedynczo w samochodach. Jaworzno dało radę i jest najbardziej czystym miastem na południu kraju.!!! Może czas się uczyć od mniejszych i rozsądniejszych !!!
C
Cipo
Trzeźwy to nieznaczny że mądry
A
ABC
Przecież bilety okresowe (na wszystkie linie) miały potanieć kosztem podwyżki i likwidacji innych biletów? We wcześniejszym artykule bilet na wszystkie linie miał kosztować 65 zł.? Teraz piszą że będzie to 72 zł. tyle ile obecnie płaci mieszkanieć posiadając kartę krakowską?
t
tak
wyprowadza do kieszeni cwniaczkow po kadzieli,dlatego radze nei placic i nie kupowac zlodziejskiego podatkud rugiego o nazwei bilet!!!! bo juz raz placicie w podatkach na utrzymnie MPK (VATY,CITY,PITY ETC)!!!!!
M
Majka
chciałabym pana poinformować , że decyzje o podwyżkach biletów MPK podejmuje RADA MIASTA, a nie jednoosobowo Prezydent Miasta (kimkolwiek on by był Kowalski, Nowak, Majchrowski itp).
Zaznaczam , że ja te nie jestem zachwycona tymi propozycjami , a wręcz nawet wkurzona ..
g
gość 1
Coś u Ciebie nie tak z myśleniem? Nikt tu nie pisze, że jeździ na biletach 20-minutowych tylko o okresowym na jedną lub dwie linie. Jak potrzebuję gdzieś pojechać nie po trasie na którą mam wykupiony bilet okresowy to kupuję potrzebny bilet jednorazowy 20- 40- lub godzinny w zależności od potrzeby. Nie muszę płacić dwa razy tyle za sieciówkę skoro tylko sporadycznie potrzebuję jechać po innej trasie niż mam wykupiony bilet okresowy.. Już raz nas uszczęśliwiono zmieniając trasy większości linii i zmuszając do przesiadek, które miały być bezproblemowe. rozkłady miały być tak skonstruowane aby na tym samym przystanku można było się przesiadać z jednej linii na drugą, zapomniano tylko, że rzadko kiedy tak to funkcjonuje,bo albo nam coś zwiało albo trzeba czekać na ten na który się przesiadamy 10-20 minut. i tym sposobem nasze bilety czasowe tracą swoją ważność.
I
Iwo
A czy pasażer który jeździ jedna linią aglomeracyjną musi kupić bilety na trzy linie?!!? Co za ..... to wymyślił???
D
DzTomek
Argumentacja świadczy o braniu nas za idiotów.
D
DzTomek
A może by tak dla tych co nie mówią po polsku był bilet od razu z 6 euro. wzrośnie zatrudnienie bo pojawią się miejsca pracy dla koników więc ZUS się wzbogaci i będzie miał na uczciwe rewaloryzacje emerytur.
K
Krakow
Szanowny Panie Prezydencie chyba zrobimy Panu wizytę w Magistracie.
e
ecik
Co za idiotyczna argumentacja! Te zmiany mają mnie przekonać do korzystania z komunikacji?! Kpina. Jak je wprowadzą to pozostaje samochód a w centrum per pedes/rower. Jak podnoszeniem cen i pogorszeniem asortymentu można kogoś przekonywać do zakupu? To się leczy?
t
trzeźwy
Ale zamiast mostów, kładek , arterii komunikacyjnych - mamy w Krakowie pod dostatkiem kościołów, świątyń, obywateli watykanu na utrzymaniu i naukę potrzebnej jak psu buty religii! To tylko taka uwaga - jakby ktoś pytał, gdzie jest kasa na inwestycje komunikacyjne w Krakowie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska