https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Dzielnice wskazują miejsca na parkingi

Piotr Tymczak
Dziki parking w sąsiedztwie wiaduktu przy ul. Prądnickiej
Dziki parking w sąsiedztwie wiaduktu przy ul. Prądnickiej Andrzej Banaś
Radni z Krowodrzy proponują, by utworzyć parking przy ul. Prądnickiej. Na Zwierzyńcu na park&ride wskazują teren w Przegorzałach. Urząd rozważy propozycje.

Kraków od lat cierpi na niedobór parkingów. Urzędnicy szukają miejsc, gdzie mogłyby powstać. Z pomocą ruszyli radni dzielnicowi - przedstawiciele Krowodrzy proponują, by miejsca postojowe wyznaczyć przy ul. Prądnickiej. Radni ze Zwierzyńca wskazują natomiast teren w Przegorzałach, wzdłuż ul. Księcia Józefa.

Radni z obu dzielnic podjęli uchwały w sprawie budowy parkingów. W Dzielnicy V Krowodrza do budowy takiego obiektu wskazali zdewastowany zieleniec, znajdujący się w sąsiedztwie wiaduktu przy ul. Prądnickiej. Obecnie teren ten wykorzystywany jest przez kierowców jako dziki parking.

- Parkingi park&ride powinny powstawać na obrzeżach miasta. Ale skoro kierowcy i tak teraz stawiają auta na wskazanym przez nas terenie, a nie ma na razie na jego zagospodarowanie innego pomysłu, to lepiej go uporządkować, aby nie parkować tam w błocie - komentuje Piotr Klimowicz, radny „piątki”.

Radni z Dzielnicy VII Zwierzyniec oczekują natomiast parkingu park&ride o pojemności ok. 100 miejsc w rejonie jednego z przystanków autobusowych na obszarze Przegorzał. W uzasadnieniu uchwały radni z „siódemki” podkreślili, że taki obiekt bardzo by się przydał, aby zatrzymać kierowców przed wjeżdżaniem w obszar Półwsia Zwierzynieckiego, co odciążyłoby zakorkowane ulice w centrum.

W urzędzie na propozycje dzielnic nie mówią nie, ale... - Obydwie lokalizacje - zarówno działka w Krowodrzy, jak i tereny w Przegorzałach - zostaną poddane analizie przez spółkę Miejska Infrastruktura, jako potencjalne obszary dla inwestycji - informują w biurze prasowym Urzędu Miasta Krakowa.

Rady dzielnic podejmowały uchwały w sprawie parkingów po kontakcie z Miejską Infrastrukturą - okazało się, że nie ma przeciwwskazań, aby budować w proponowanych lokalizacjach. Ale teraz w urzędzie zamierzają sprawdzić czy na wskazanych miejscach nie planowane są inne przedsięwzięcia, jakie są tam warunki do budowy i dostępność mediów. - Spółka Miejska Infrastruktura chce uniknąć ryzyka demontażu parkingu lub jego części, jako konsekwencji nie wpisania się w politykę inwestycyjną miasta - dodają w urzędzie.

W magistracie przypominają też, że w przypadku lokalizacji w Przegorzałach, chodzi o teren w rejonie planowanej budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Miasto zamierza ich budowę rozpocząć za około trzy lata. W ramach trasy Zwierzynieckiej ma powstać tunel pod wzgórzem bł. Bronisławy. We wcześniejszych planach, w rejonie wjazdu do tego tunelu, od strony ul. Księcia Józefa planowana była pętla dla linii tramwajowej (przedłużenie o długości ok. 1,8 km torowiska z Salwatora) z parkingami: park&ride oraz dla autobusów turystycznych. W urzędzie podkreślają więc, że wszelkie kwestie budowy parkingu w rejonie ul. Księcia Józefa powinny być powiązane z planami dotyczącymi Trasy Zwierzynieckiej.

Radni ze Zwierzyńca przypominają natomiast, że budowa nowej trasy jest odległa, a mały parking przy ul. Księcia Józefa mógłby być przejściowym rozwiązaniem.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
my wyborcy
Wybierzemy Majchrowskiego. To oczywiste!
g
gh
Nie trzeba było zachęcać do osiedlania się wioskowych to by nie było takich problemów z parkowaniem
Radni i Majchrowski ,prowadząc promocję Krakowa w interesie deweloperów doprowadzili do tego bajzlu

Nigdy nie wybierajcie do władz partyjnych bo w nosie mają interes obywateli

Widzicie co się teraz dzieje ? Radni i partyjni nie prezentują swoich programów tylko kombinują z kim jak , w jakiej koalicji ,kogo wystawić czyli jak wygrać wybory różnymi kombinacjami mającymi omamić wyborców

A społeczeństwo powinno głosować na program .Na przykład na kandydatów ,którzy deklarują dokonanie kontroli wyczynów poprzedników ,ujawnienie przekrętów i winnych ,skierowanie spraw do prokuratury , zwolnienia połowy niepotrzebnych urzędasów .

Nie wybierajcie obecnej władzy ,która doprowadziła do obecnej patologii
k
korki
to powinno być oczywiste - nie ma urzędniczego rozwiązania tego problemu, parkingi nie pomogą - a wręcz zwiększą korki
G
Gość
W Przegorzałach - niech powstanie P&R + zwiększona częstotliwość kursowania autobusów linii 109 (by te osoby -po pozostawieniu aut - do centrum jechały autobusami). Przedłużenie linii tramwajowej - nonsens, chyba, że bardzo niewielkie tak, by pętla znajdowała się obok wejścia na cmentarz na Salwatorze.
j
jozin z bazin
Kiedy byłeś w Pradze ostatni raz i dłużej niż jeden dzień? Czy podobnie imponują Tobie ceny w ścisłym centrum Pragi? Czy chcesz by wokół Rynku Głównego wszystkie biznesy prowadzili azjaci? Czy wogóle masz pojęcie jak Praga administracyjnie rozwijała się jako stolica przed aksamitną rewolucją? Rzucasz porównania, które kompletnie do siebie nie pasują. Jedynie co wnioskuję to szybką wizytę u lekarza pierwszego kontaktu, on wyznaczy dalsze kroki w pokonaniu choroby paranoi.
o
olo
przecież to jest parking dla oszczędnych - w błocie ;)

ale serio - park i ścieżki, za wiaduktem jest strefa i już nawet chodnika nie zapełnią
w
windykator*
Brak parkingów, korki, źle rozplanowane remonty, smog, betonowanie - oto lista grzechów tego układu i nic nie pomoże że mieszkańcy próbują znaleźdź rozwiązania. Nikt nas nie słucha.
c
czas#
Wszystko pięknie, tylko czas w którym miasto robi te inwestycje ciągnie się niemiłosiernie, tak jakby nie wiedzieli jakie to ważne. Rozumiem że kasa jest potrzeba na inne rzeczy, np. odszkodowania za głupotę urzędników.
s
sam piszesz bzdury
Prądnicka to obrzeża?
G
Gość
Po co robisz wpisy kilkakrotnie i piszesz o tym samym? Chcesz zarobić na dwie porcje pierogów trolu?
B
Bzdury piszesz
Przecież właśnie o to chodzi żeby robić parkingi na Obrzeżu ograniczając ruch samochodów w centrum miasta. Brawo za logiczne myślenie.
K
Krak
I masz oczywiście na myśli Gibałę!? No to na pierogi dzisiaj zarobiłeś, smacznego. Porównywanie krakowa do stolicy państwa to ci się nie za bardzo udało. Wszystko ci się miesza w głowie i wydaje ci się że logiczne to co mówisz.
₩art
Mieszkańcy dla prezydenta to zło konieczne. Robi co chce i tak będzie robił, bo jest wszechwiedzącym bufonem.
S
Skandal
Powiem tak. Bo kazdy mowi Monachium bogate, Londyn metropolia, Szanghaj to mocarstwo. Dobra, ale popatrzmy na taka prage miasto podobnej wielkosci co Krakow, w niewielkim kraju, o podobnej zamoznosci. 3 dlugie linie metra, 4 linka zautomatyzowanego metra w budowie, szybki tramwaj o sredniej predkosci 30km/h na kilkukilometrowych estakadach z peronamj jak w metrze. Parkingi park and ride pod miastem. U nas proponuje sie natomiast kreta wolniejsza od roweru linie pseudo szybkiego tramwaju, brak metra bo majchrowski ma lexusa, na koniec zamiast park and ridow na koncowych stacjach metra, skm i szybkiego tramwaju proponuje sie parkingi w centrum to w ogrodzie botanicznym, to w parku kleparskim, to na bulwarach wislanych. Kto nami rzadzi? Skonczeni idioci. Oni sa wszyscy do odwolanka cytujac Cejrowskiego. Wszyscy won z urzedu i rad miasta. Na ich miejsce musi przyjsc pokolenie nowych ludzi nie uwiklanych w to przestarzale i wateczne myslenie. Ktore zacznie budowac prawdziwe szybkie tramwaje/metro 2 pelni zautomatyzowane na miare xxi wieku, bez kolizji z samochodami w tunelach i na estakadach, z powaznymi peronami i park and ridami ale przy obwodnicay autostradowej w zielonkach, a nie w ostatnim kawalku zielonego parku w tej czesci Krowodrzy. Gdzie sa mieszkancy? Czemu nie protestuja? Juz wszyscy wynajmuja mieszkania na aparthotele w Krowodrzy? Ze tylko parking dla turystow sie liczy? Myslicie ze do takiego zabetonowanego parkingami miasta turysci beda chcieli przyjezdzac?
h
huk
w najgorszej sytuacji jest dzielnica smoka czyli bronowice nowe ,a w najlepszej jest mordor czyli huta-oczywiście nie dla spalinowych tylko dla nożnych cyklistów
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska