Kraków od lat cierpi na niedobór parkingów. Urzędnicy szukają miejsc, gdzie mogłyby powstać. Z pomocą ruszyli radni dzielnicowi - przedstawiciele Krowodrzy proponują, by miejsca postojowe wyznaczyć przy ul. Prądnickiej. Radni ze Zwierzyńca wskazują natomiast teren w Przegorzałach, wzdłuż ul. Księcia Józefa.
Radni z obu dzielnic podjęli uchwały w sprawie budowy parkingów. W Dzielnicy V Krowodrza do budowy takiego obiektu wskazali zdewastowany zieleniec, znajdujący się w sąsiedztwie wiaduktu przy ul. Prądnickiej. Obecnie teren ten wykorzystywany jest przez kierowców jako dziki parking.
- Parkingi park&ride powinny powstawać na obrzeżach miasta. Ale skoro kierowcy i tak teraz stawiają auta na wskazanym przez nas terenie, a nie ma na razie na jego zagospodarowanie innego pomysłu, to lepiej go uporządkować, aby nie parkować tam w błocie - komentuje Piotr Klimowicz, radny „piątki”.
Radni z Dzielnicy VII Zwierzyniec oczekują natomiast parkingu park&ride o pojemności ok. 100 miejsc w rejonie jednego z przystanków autobusowych na obszarze Przegorzał. W uzasadnieniu uchwały radni z „siódemki” podkreślili, że taki obiekt bardzo by się przydał, aby zatrzymać kierowców przed wjeżdżaniem w obszar Półwsia Zwierzynieckiego, co odciążyłoby zakorkowane ulice w centrum.
W urzędzie na propozycje dzielnic nie mówią nie, ale... - Obydwie lokalizacje - zarówno działka w Krowodrzy, jak i tereny w Przegorzałach - zostaną poddane analizie przez spółkę Miejska Infrastruktura, jako potencjalne obszary dla inwestycji - informują w biurze prasowym Urzędu Miasta Krakowa.
Rady dzielnic podejmowały uchwały w sprawie parkingów po kontakcie z Miejską Infrastrukturą - okazało się, że nie ma przeciwwskazań, aby budować w proponowanych lokalizacjach. Ale teraz w urzędzie zamierzają sprawdzić czy na wskazanych miejscach nie planowane są inne przedsięwzięcia, jakie są tam warunki do budowy i dostępność mediów. - Spółka Miejska Infrastruktura chce uniknąć ryzyka demontażu parkingu lub jego części, jako konsekwencji nie wpisania się w politykę inwestycyjną miasta - dodają w urzędzie.
W magistracie przypominają też, że w przypadku lokalizacji w Przegorzałach, chodzi o teren w rejonie planowanej budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Miasto zamierza ich budowę rozpocząć za około trzy lata. W ramach trasy Zwierzynieckiej ma powstać tunel pod wzgórzem bł. Bronisławy. We wcześniejszych planach, w rejonie wjazdu do tego tunelu, od strony ul. Księcia Józefa planowana była pętla dla linii tramwajowej (przedłużenie o długości ok. 1,8 km torowiska z Salwatora) z parkingami: park&ride oraz dla autobusów turystycznych. W urzędzie podkreślają więc, że wszelkie kwestie budowy parkingu w rejonie ul. Księcia Józefa powinny być powiązane z planami dotyczącymi Trasy Zwierzynieckiej.
Radni ze Zwierzyńca przypominają natomiast, że budowa nowej trasy jest odległa, a mały parking przy ul. Księcia Józefa mógłby być przejściowym rozwiązaniem.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków