https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Igołomska gotowa dopiero w wakacje. I droższa prawie o 100 mln zł!

Piotr Rąpalski
Przedłuża się przebudowa ulicy Igołomskiej. Miała być gotowa do końca roku 2019, mamy rok 2022. Kolejny przesunięty termin oddania to obecnie marzec, ale sami urzędnicy wskazują bardziej na wakacje. Umowa podpisana w 2017 roku na wykonanie inwestycji opiewała na 179 mln zł. Później podpisano aż 16 aneksów do kontraktu i obecnie koszt inwestycji wynosi 274 mln zł! - Wzrost ceny wynika głownie odmiennych parametrów terenu niż uwzględniony w umowie. Oraz z innych mniejszych zmian w projekcie - których konieczność wprowadzenia została potwierdzona przez inżyniera kontraktu. Wydłużenie kontraktu wiązało się też ze wzrostem kosztów ogólnych - tłumaczy Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

FLESZ - Szczepionka na starość coraz bliżej?

od 16 lat

Opis aktualnego stanu inwestycji:

Obiekty inżynierskie zostały w większości ukończone. Uzyskano zgodę na użytkowanie wiaduktu kolejowego ArcellorMital w pobliżu pętli autobusowej Pleszów oraz wiaduktu w rejonie ul. Szymańskiego i Rusieckiej, a także mostu w pobliżu pętli autobusowej. Zakończyły się również prace przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny i Narcyza Wiatra i na obiekcie kolejowym w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską. Obiekt uzyskał zgodę na użytkowanie.

Trwają jeszcze prace przy wiadukcie nad ul. Igołomską (węzeł drogowy w rejonie ul. Rzepakowej), który zapewni bezkolizyjne włączanie się pojazdów z ul. Rzepakowej i dróg serwisowych. Natomiast w tunelu pomiędzy ul. Czeczeńską a Waligórskiego (nad tunelem powstanie skrzyżowanie w formie ronda wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów) prace dobiegają końca.

Na większości zakresu wykonano na obu jezdniach ostatnią warstwę konstrukcji, tj. warstwę ścieralną i na przedmiotowych odcinkach Wykonawca przystąpił do oznakowywania jezdni.

Na całym rozbudowywanym odcinku Igołomskiej trwa budowa ostatnich odcinków chodników i ścieżek rowerowych bądź ciągów pieszo-rowerowych. Montowane są ekrany akustyczne, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem, elementy sygnalizacji świetlnej oraz niezbędne oświetlenie drogowe.

Zakończenie całości inwestycji przewidziane jest na 2022, Wykonawca zgłosił wniosek o aneks terminowy - z uwagi na problemy z obiektem na Rzepakowej. Wykonawca wystąpił z roszczeniem o przesunięcie terminu wykonania Kamienia Milowego i przedłużenie czasu na Ukończenie Robót oraz zwiększenie zatwierdzonej kwoty kontraktowej - podstawę roszczenia stanowi konieczność realizacji zabezpieczenia skarp drogowych przy obiekcie Wykonawca rozpoczął roboty ziemne w rejonie obiektu W-05. Po rozpoczęciu robót zaobserwowano niekontrolowane obrywy skarp, o czym Wykonawca poinformował Inżyniera wpisem do Dziennika Budowy. autor projektu budowlanego wydał Dziennik Nadzoru autorskiego w którym wskazał, iż propozycja zabezpieczenia skarp i ustabilizowania podłoża wg. Rozwiązania przedstawionego na zlecenie Inżyniera Kontraktu jest uzasadniona do zastosowania. Inżynier Kontraktu przekazał do Zamawiającego rekomendację dla ww. rozwiązania i zwrócił się o zgodę na jego przekazanie do Wykonawcy wraz z poleceniem realizacji. Zamawiający wyraził zgodę na dalsze procedowanie sprawy, w ślad za tym Inżynier polecił Wykonawcy realizować roboty zgodnie z rozwiązaniem zawartym w ww. Dzienniku Nadzoru Autorskiego.

Warunkiem umożliwienia ruchu pojazdów po obu jezdniach jest zapewnienie wymaganego bezsprzecznie poziomu bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu. Niezbędne i konieczne jest wykonanie i wprowadzenie wszystkich elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome, bariery energochłonne, sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne). Projekt docelowej organizacji ruchu obejmujący przedmiotowe elementy został zatwierdzony przez Organ zarządzający ruchem w mieście Krakowie w miesiącu październiku bieżącego roku i Wykonawca obecnie przystąpił do realizacji jego elementów

Po zrealizowaniu tych elementów oraz uruchomieniu oświetlenia i sygnalizacji świetlnej możliwe będzie zgłoszenie obu jezdni do użytkowania i docelowe dopuszczenie ich do ruchu. – Aby wdrożyć Docelową Organizację ruchu musimy opracować dodatkową dokumentację projektową.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wdzięczni podatnicy
Dziękujemy wam, "włodarze". :(
j
juz
mialy byc ronda a sa skrzyzowania ze swiatlami beda wieksze korki niz byly i na dodatek 3 razy drozsze
j
jur
igolomska to skandal finansowy mialy byc ronda tunele a porobili skrzyzowania ze swiatlami beda wieksze korki niz przed remontem a tunelem nazywaja przejazd pod mostem i wszystko rzucaja na inny teren to nie wiedzieli gdzie beda budowac znowu defraudacja kasy
Z
Zbigniew Rusek
Nie robić tyle sygnalizacji świetlnych, lecz węzły dwupoziomowe, kładki i przejścia podziemne dla pieszych. Światła to korki i więcej spalin i sygnalizację powinno się robić TRAMWAJOM, gdyż tylko one hamjjąc oszczędzają energię.
A
Ależ rozmach
cenowy i czasowy...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska