FLESZ - Szczepionka na starość coraz bliżej?

Opis aktualnego stanu inwestycji:
Obiekty inżynierskie zostały w większości ukończone. Uzyskano zgodę na użytkowanie wiaduktu kolejowego ArcellorMital w pobliżu pętli autobusowej Pleszów oraz wiaduktu w rejonie ul. Szymańskiego i Rusieckiej, a także mostu w pobliżu pętli autobusowej. Zakończyły się również prace przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny i Narcyza Wiatra i na obiekcie kolejowym w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską. Obiekt uzyskał zgodę na użytkowanie.
Trwają jeszcze prace przy wiadukcie nad ul. Igołomską (węzeł drogowy w rejonie ul. Rzepakowej), który zapewni bezkolizyjne włączanie się pojazdów z ul. Rzepakowej i dróg serwisowych. Natomiast w tunelu pomiędzy ul. Czeczeńską a Waligórskiego (nad tunelem powstanie skrzyżowanie w formie ronda wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów) prace dobiegają końca.
Na większości zakresu wykonano na obu jezdniach ostatnią warstwę konstrukcji, tj. warstwę ścieralną i na przedmiotowych odcinkach Wykonawca przystąpił do oznakowywania jezdni.
Na całym rozbudowywanym odcinku Igołomskiej trwa budowa ostatnich odcinków chodników i ścieżek rowerowych bądź ciągów pieszo-rowerowych. Montowane są ekrany akustyczne, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem, elementy sygnalizacji świetlnej oraz niezbędne oświetlenie drogowe.
Zakończenie całości inwestycji przewidziane jest na 2022, Wykonawca zgłosił wniosek o aneks terminowy - z uwagi na problemy z obiektem na Rzepakowej. Wykonawca wystąpił z roszczeniem o przesunięcie terminu wykonania Kamienia Milowego i przedłużenie czasu na Ukończenie Robót oraz zwiększenie zatwierdzonej kwoty kontraktowej - podstawę roszczenia stanowi konieczność realizacji zabezpieczenia skarp drogowych przy obiekcie Wykonawca rozpoczął roboty ziemne w rejonie obiektu W-05. Po rozpoczęciu robót zaobserwowano niekontrolowane obrywy skarp, o czym Wykonawca poinformował Inżyniera wpisem do Dziennika Budowy. autor projektu budowlanego wydał Dziennik Nadzoru autorskiego w którym wskazał, iż propozycja zabezpieczenia skarp i ustabilizowania podłoża wg. Rozwiązania przedstawionego na zlecenie Inżyniera Kontraktu jest uzasadniona do zastosowania. Inżynier Kontraktu przekazał do Zamawiającego rekomendację dla ww. rozwiązania i zwrócił się o zgodę na jego przekazanie do Wykonawcy wraz z poleceniem realizacji. Zamawiający wyraził zgodę na dalsze procedowanie sprawy, w ślad za tym Inżynier polecił Wykonawcy realizować roboty zgodnie z rozwiązaniem zawartym w ww. Dzienniku Nadzoru Autorskiego.
Warunkiem umożliwienia ruchu pojazdów po obu jezdniach jest zapewnienie wymaganego bezsprzecznie poziomu bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu. Niezbędne i konieczne jest wykonanie i wprowadzenie wszystkich elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome, bariery energochłonne, sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne). Projekt docelowej organizacji ruchu obejmujący przedmiotowe elementy został zatwierdzony przez Organ zarządzający ruchem w mieście Krakowie w miesiącu październiku bieżącego roku i Wykonawca obecnie przystąpił do realizacji jego elementów
Po zrealizowaniu tych elementów oraz uruchomieniu oświetlenia i sygnalizacji świetlnej możliwe będzie zgłoszenie obu jezdni do użytkowania i docelowe dopuszczenie ich do ruchu. – Aby wdrożyć Docelową Organizację ruchu musimy opracować dodatkową dokumentację projektową.
- Grzechy, za które nie dostaniesz rozgrzeszenia. Ksiądz nie będzie miał wyboru
- Te znaki zodiaku wzbogacą się w 2022 roku
- Podwyżki opłat i cen w 2022 r. Nie tylko prąd i gaz. Co zdrożeje i o ile?
- Sylwestrowa zabawa w klubie Energy 2000 w Przytkowicach
- Nowy rok przynosi duże podwyżki w aptekach. Więcej zapłacimy za 500 lekarstw [LISTA]
- Ruszyła rozbiórka wiaduktu w centrum miasta. Wielkie zmiany w organizacji ruchu!