https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Już niedługo kierowcy będą mogli korzystać z pasa ruchu na al. Solidarności w kierunku Placu Centralnego

Marcin Banasik
Budowa wiaduktów jest ściśle związana z przygotowanie trasy S7 między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie biec pod Aleją Solidarności. Nowohucka arteria zostanie poprowadzona nad drogą szybkiego ruchu właśnie po tych wiaduktach
Budowa wiaduktów jest ściśle związana z przygotowanie trasy S7 między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie biec pod Aleją Solidarności. Nowohucka arteria zostanie poprowadzona nad drogą szybkiego ruchu właśnie po tych wiaduktach GDDKiA
Kończą się prace związane z przygotowaniem fundamentów dla wiaduktów na Alei Solidarności. To po tych obiektach będzie biegła linia tramwajowa i droga prowadząca od Kombinatu w kierunku Placu Centralnego. Ze względu na charakter tych prac jeden pas ruchu (w kierunku Nowej Huty) był wyłączony z normalnego stałego funkcjonowania, mogły z niego korzystać tylko pojazdy komunikacji miejskiej.

Droga S7 pod Aleją Solidarności

Budowa wiaduktów jest ściśle związana z przygotowanie trasy S7 między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie biec pod Aleją Solidarności. Nowohucka arteria zostanie poprowadzona nad drogą szybkiego ruchu właśnie po tych wiaduktach.

Po zakończeniu prac związanych z budową fundamentów udostępnimy kierowcom pas ruchu w kierunku Placu Centralnego. Planujemy to zrobić w połowie października.

S7 Widoma – Kraków Nowa Huta

Ten odcinek to ostatnia część trasy ekspresowej S7, której brakuje do połączenia Warszawy i Krakowa. Trasa składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, tzw. odcinek pozamiejski, to w większości dwupasmowa droga ekspresowa łącząca Widomą z węzłem Mistrzejowice. Od węzła Raciborowice S7 będzie miała trzy pasy. Całość ma ponad 13 km i planujemy udostępnić ją do ruchu pod koniec tego roku i połączyć tymczasowym zjazdem z S52 Północną Obwodnicą Krakowa.

Budowa tego odcinka jest zaawansowana w 84 proc. 


Od węzła Mistrzejowice trasa biegnie przez silnie zurbanizowany teren Nowej Huty, omijając po zachodniej stronie kombinat metalurgiczny. Na 5-kilometrowej, miejskiej części trasy powstają dwa węzły – Mistrzejowice i Grębałów. Jest to skomplikowany pod względem inżynieryjnym fragment, gdyż droga przechodzi przez instalacje wodne, gazowe, teletechniczne, kanalizacyjne i ciepłownicze, a także sieci energetyczne niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad S7 będą dwa wiadukty dla tramwajów).  

Budowa odcinka miejskiego jest zaawansowana w 54 proc. 


Odcinek miejski, ze względu na przeprojektowanie węzła Mistrzejowice, będzie skończony później. Zakładamy, że stanie się to w połowie 2026 r. 

Wykonawcą trasy z Widomej do Nowej Huty jest konsorcjum Gülermak (lider) i Mosty Łódź. Wartość prac to prawie 1,7 mld zł. Inwestycja jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 mln zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i ponad 420 mln zł w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.  

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska