Nowa linia tramwajowa w Krakowie
Przypomnijmy: od 8 stycznia pasażerowie mogą już korzystać z pętli tramwajowej i terminala autobusowego w ramach węzła przesiadkowego na Górce Narodowej. Kursują tam tramwaje linii 18 i 50. Od tego weekendu Górkę Narodową będzie obsługiwać linia nocna 69. Do terminala autobusowego dojeżdżają linie aglomeracyjne 217, 247, 257, 277 i 280, linia miejsca 503, a także ekspresowa 307.
Parking przy pętli Górka Narodowa
Od 12 stycznia dla kierowców otwarty został parking zlokalizowany nad pętlą i terminalem. – Najpierw uruchomiliśmy część węzła przesiadkowego dedykowany transportowi zbiorowemu, teraz czas na zmotoryzowanych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Parking P+R Górka Narodowa to konstrukcja dwupoziomowa. Na poziomie +1 wygospodarowano 220 miejsc. Tak też znajduje się specjalna sekcja składająca się z 18 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Na poziomie +2 do dyspozycji jest 245 miejsc. Łącznie na Górce Narodowej może zaparkować 465 pojazdów. Na poziomie 0 zamontowano stojaki rowerowe. Dojazd do obiektu na Górce Narodowej jest możliwy od strony rozbudowanej al. 29 Listopada, a także od ulicy Papierni Prądnickich.
Zasady działania parkingu
Na razie parking na Górce Narodowej będzie działać w systemie otwartym, podobnie jak dwa pozostałe parkingi zrealizowane przy linii tramwajowej na północ Krakowa. Za kilka tygodni na ulicach dojazdowych obiektów parkingowych uruchomione zostaną tablice z informacją o wolnych miejscach. Wtedy też na wszystkich parkingach P+R wybudowanych w ramach inwestycji tramwajowej obowiązywać będzie opłata zgodna z uchwałą Rady Miasta Krakowa. O objęciu obiektów parkingowych systemem zamkniętym oraz o zasadach, na jakich będą działać, poinformujemy odrębnym komunikatem. Warto wiedzieć, że łączna liczba miejsc postojowych na trzech parkingach P+R na północy (Krowodrza Gorka, Pachońskiego i Górka Narodowa) wynosi niemal 670.
Warto wiedzieć, że największa w ostatnich latach infrastrukturalna inwestycja Miasta Kraków na północy – linia KST III do Górki Narodowej została dofinansowana w wysokości ok. 184 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Do realizacji zadania dołożył się też polski rząd przekazując na tę inwestycję kwotę 38 mln zł w ramach rządowego Programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r.
Czy koniec wojny na Ukrainie jest możliwy w tym roku?
