https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Kierowcy aut mają pomóc autobusom MPK dojeżdżać na czas

Piotr Rąpalski
MPK SA w Krakowie w tym tygodniu rozpoczęło kampanię skierowaną do kierowców samochodów. Jej celem jest przypomnienie im o obowiązku ustępowania pierwszeństwa kierowcom autobusów, którzy po zakończeniu wymiany pasażerów na przystanku próbują się włączyć do ruchu. Na części autobusów pojawią się specjalne naklejki z hasłem – „Kierowco! Ustąp pierwszeństwa. Dziękuję”.
Kraków. Kierowcy aut mają pomóc autobusom MPK dojeżdżać na czas
ZTP

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zawartymi w Kodeksie Ruchu Drogowego, kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

Kampania to efekt m.in. próśb kierowców MPK SA, którzy coraz częściej zwracają uwagę na problemy, jakie mają przy wyjeżdżaniu z zatok autobusowych. Ich zdaniem wielu prowadzących samochody pewnie nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa autobusom. Są też kierowcy, którzy za wszelką cenę chcą uniknąć jazdy za autobusem i z premedytacją nie ustępują im miejsca.

Brak respektowania przepisu o ustępowaniu miejsca autobusom wyjeżdżającym z zatok przystankowych to nie tylko kwestia przepisów i bezpieczeństwa. Ma to także wpływ na punktualność przejazdu. Dla przykładu, na trasie linii nr 139 jest prawie 50 przystanków. Za każdym razem kierowcy po zakończonej wymianie pasażerów muszą się włączyć do ruchu. Brak reakcji kierowców samochodów oznacza więc wydłużenie czasu przejazdu.

Jakie są sposoby walki z kryzysem energetycznym? Posłuchaj eksperta

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
To niewypuszczanie autobusów z zatoki jest plagą i za to powinny być punkty karne, a nie za szybką jazdę czy nieustępowanie pierwszeństwa pieszym. Poza tym, linia 139 powinna być przekształconą w jakąś 500-kę i ieć zredukowaną liczbę przystanków przy tym samym przebiegu trasy. Linie o długich trasach powinny być pośpieszne.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska