https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Spóźniona przebudowa ul. Łokietka miała zakończyć się we wtorek. Prace trwają

Piotr Rąpalski
Prace na ulicy Łokietka rozpoczęły się w lutym 2020 i miały zakończyć w październiku... rok temu. Termin przesunięto na wrzesień 2022, ale i tak zaliczono poślizg. Wyznaczony został termin 29 listopada 2022 roku. Jak twierdzą urzędnicy "prace budowlane się zakończyły", ale na miejscu ciągle działają robotnicy. Kiedy remont się w końcu zakończy? Przeczytajcie i zobaczcie zdjęcia.

- Prace budowlane przy przebudowie ulicy Łokietka właśnie zostały zakończone. Od dziś trwają odbiory techniczne i przygotowywana jest dokumentacja powykonawcza. Po to, aby 16 grudnia na Łokietka wróciła stała organizacja ruchu wraz z komunikacją miejską włącznie - informuje Zrząd Dróg Miasta Krakowa.

Z powodu prac dodatkowych, które wynikły w trakcie prowadzenia robót koszt inwestycji zmienił się z 10 537 410,00 zł na 11 525 182,36 zł.

Istotne powody przesunięcia terminów przebudowy:

  • konieczność zamknięcia remontowanego odcinka, ponieważ pierwotna praca przy utrzymaniu ruchu na Łokietka okazała się niemożliwa i niebezpieczna dla użytkowników i wykonawcy. W związku z tym została opracowana i uzgodniona nowa tymczasowa organizacja ruchu. Uzgodnienie i wprowadzenie nowej tymczasowej organizacji ruchu trwało około 8 miesięcy (jednostki które uzgadniały objazdy to: Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Miejski Inżynier Ruchu, Zarząd Transportu Publicznego, Policja, GDDiKA, Gmina Zielonki)
  • kolizje z infrastrukturą podziemną: kolizja z przepustem, kolizja z istniejącymi przyłączami kanalizacji sanitarnej, kolizje z istniejącą siecią teletechniczną. Problemy te były rozwiązywane na bieżąco z udziałem projektanta przebudowy tej ulicy.

Najpiękniejsze jarmarki świąteczne w Polsce

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jamal
Oczywiście byłoby cu[wulgaryzm], gdyby wszystko skończono na czas , ale myślę że nie to jest najbardziej istotne. Dla mnie najważniejsze jest to, że coś się dzieje na Prądniku , że drogi są naprawiane, modernizowanie i że wreszcie zaczęto w mieście myśleć o poprawie jakości jazdy.
Z
Zbigniew Rusek
Nieco wąska jezdnia (wnioskuję na podstawie zdjęć). Autobusy mogą mieć problem ze sprawnym mijaniem sie z autobusami jadącymi z przeciwka (czy z innymi pojazdami o znacznej szerokości). Mogłoby być o 1 m. szerzej, a przynajmniej o 0,5 m.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska