System oświetlenia ulicznego jest tak zorganizowany, że nie ma obecnie możliwości wyłączenia latarni z pominięciem newralgicznych miejsc, tj. skrzyżowania czy przejścia dla pieszych.
Analizowany w ostatnim czasie pomysł wygaszania miejskiego oświetlenia między godz. 1 a 4 mógłby przynieść oszczędności rzędu ok. 4 mln zł w skali roku. Do 10-procentowego ograniczania zużycia energii obliguje samorządy ustawa z 7 października o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
Decyzja jest podyktowana bezpieczeństwem pieszych i kierowców. Miasto od początku zakładało, że oszczędności związane ze zminimalizowaniem zużycia energii muszą w jak najmniejszym stopniu wpływać jakość życia krakowian.
Najpiękniejsze jarmarki świąteczne w Polsce

- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Te krakowskie licea uczą najefektywniej. Oto ranking szkół sukcesu
- Horoskop miesięczny na listopad 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Dantejskie sceny pod nowym sklepem w Krakowie. Okolica Bonarki sparaliżowana
- Wielka awantura o nowe stoiska dla kwiaciarek na Rynku Głównym. Oceńcie je sami
- Historyczna chwila. Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców!