FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego
Przypomnijmy, że w 2019 roku Rada Miasta Krakowa powierzyła Zarządowi Inwestycji Miejskich rozpoczęcie przygotowań do budowy kładki dla pieszych i rowerzystów na przedłużeniu ul. Flisackiej od strony Zwierzyńca oraz w obszarze Parku Dębnickiego od strony Dębnik. W tym celu w zamówieniu publicznym wybrano biuro projektowe, którego zadaniem miało być przygotowanie wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji nowej przeprawy przez Wisłę.
Kraków. Jest zgoda na kładkę łączącą Dębniki i Zwierzyniec. ...
Ponieważ kładka ma być zlokalizowana w miejscu o szczególnych walorach zabytkowych i krajobrazowych, a obszar, na którym miałaby powstać znajduje się w strefie buforowej obszaru historycznego centrum Krakowa wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, przed projektantem, firmą D.A. - Projekt Biuro Projektów Dróg, Ulic i Mostów z Krakowa, stanęło nie lada zadanie.
W efekcie wykonanych prac, projektanci zaproponowali dwa warianty kładki: podwieszaną i wstęgową. Na bazie opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków, w połowie tego roku został wybrany drugi z wariantów. W ślad za tym, wykonawca koncepcji przekazał ZIM przygotowaną dokumentację w takich branżach, jak architektoniczna, konstrukcyjna, drogowa, dotycząca zieleni oraz wstępną dokumentację geologiczną.
Powstała już 10 lat temu! Kładka Bernatka odmieniła Kraków
Wybraną kładkę wstęgową cechuje minimalistyczna forma wyrazu konstrukcji nośnej, która w perspektywie bulwarów tworzy cienką linię. Konstrukcję stanowi prefabrykowany pomost żelbetowy o szerokości 7 m i długości ok 200 m. Przyczółek obiektu od strony Zwierzyńca jest zlokalizowany na terenie przyległym do zabytkowych przeciwpowodziowych murów oporowych, natomiast od strony Dębnik - na terenach zielonych, częściowo zabudowanych, przyległych do umocnionego wału przeciwpowodziowego, zwieńczonego dodatkowo przeciwpowodziowym murem oporowym.
Warto dodać, że kontynuacja realizacji zadania zależy od wielu czynników. Konieczne jest uszczegółowienie jej lokalizacji w celu zminimalizowania „wejścia” w tereny prywatne, pozyskanie terenu od prywatnych właścicieli, a także wprowadzenie zmian w zapisach obowiązującego na tym terenie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, a wreszcie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie zgód administracyjnych na realizację. Wszystkie te działania będą mogły zostać podjęte po zabezpieczeniu środków finansowych.
Wygląda zatem na to, że na kładkę poczekamy... bardzo długo.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Organizator orgii w Brukseli poszukiwany przez policję z Wadowic?
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
