https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kłótnia o zmiany w strefie płatnego parkowania. Jest głos zwolenników

Jarosław Kowalski
Członkowie Partii Razem oraz stowarzyszeń Wenus z Milo i Miasto Wspólne
Członkowie Partii Razem oraz stowarzyszeń Wenus z Milo i Miasto Wspólne Fot. Jarek Kowalski
Trwa likwidacja 3 tys. miejsc postojowych i malowanie nowych. Część mieszkańców protestuje. Ale z drugiej strony sporo takie zmiany popiera.

W ubiegły wtorek mieszkańcy Krakowa protestowali przeciw zmianom w strefie parkingowej. Teraz głos zabrali zwolennicy zmian w postaci partii Razem oraz stowarzyszeń Wenus z Milo i Miasto Wspólne. Chcą, by miasto poszło jeszcze dalej i jak najmocniej ograniczyło ruch samochodów w centrum miasta.

Niedawno poseł PO Bogusław Sonik zaapelował do władz miasta, by te przeprowadziły konsultacje społeczne zanim zaczną wprowadzać zmiany w strefie parkowania. Posła krytykuje Michał Sadowski z Partii Razem.

- Wniosek o przeprowadzenie konsultacji, które już się odbyły, to przykład obrazujący butę władzy. Świat zza szyby auta wygląda inaczej, a tymczasem 40 proc. krakowian nie ma dostępu do samochodu - mówi Sadowski.

Zdaniem przedstawicieli stowarzyszeń Wenus z Milo i Miasto Wspólne piesi mają niewystarczającą ilość miejsca na chodnikach, która jest zabierana przez samochody. Zwracają także uwagę na, ich zdaniem, zbyt wysokie krawężniki.

- Polska ratyfikowała w 2012 roku konwencję dotyczącą praw osób niepełnosprawnych - mówi Katarzyna Żeglicka ze Stowarzyszenia Wenus z Milo. - Obowiązkiem miasta jest, aby o te osoby zadbać i usunąć bariery utrudniające im korzystanie z przestrzeni miejskie - podkreśla.

Jako przykłady utrudnień wymienia między innymi dziury i samochody na chodnikach. Podobnego zdania jest Anna Ratecka ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne. Mimo iż, jak sama przyznaje, porusza się po Krakowie samochodem, zaznacza, że każdy jest pieszym i to im należy się w mieście pierwszeństwo.

Daria Gosek-Popiołek z zarządu okręgu krakowskiego partii Razem dodaje, że obecnie samochody zostawiające zbyt mało miejsca dla pieszych są ogromną przeszkodą dla matek z dziećmi w wózkach. I apeluje, aby podtrzymać przekształcenia.

- Każda zmiana w kierunku oddania chodników pieszym to zmiana na lepsze . Chcę miasta dostępnego i przyjaznego dla wszystkich - podkreśla.

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
ech
ale oczywiście znajdą się tacy co stwierdzą że nie co dzień leje - ja pier...

nawet nie zawsze kogoś mijam idąc obok aut - chyba powinniśmy łazić po jezdni tak dla odmiany..
e
ech
takie niedopasowanie "prawiczków"
h
heliks
powinno
p
prawieprawy
Kiedy wreszcie to lewactwo zamilknie? O jakich oni wózkach mówią? Ze związków partnerskich dzieci niema przecież... Jak nie prawo do aborcji, to uwolnienie orki i równe prawa dla koni... Co ci ludzie maja w mózgach? Mam się w moim wieku przesiąść na rower? Jak miałem 20 lat to jeździłem, ale teraz nie mam zamiaru... Za samochód zapłaciłem moimi pieniędzmi, za parkowanie też, więc o co chodzi? Wg lewaków jest dobrze, jak nikt nic nie ma... Komuniści w czystej postaci... Wywieźć to towarzych za miasto, niech się zywią trawa i mieszka w szałasach...
O
Olo
Jak bym miał helikopter, większy luksus niż samochód (też nie każdy mieszkaniec ma) to czy miasto powinno zapewnić mi lądowiska na placu, osiedlu?
u
ujek
To co, mam sprzedać samochód, aby Panu się dobrze chodziło po mieście? A może by wybudować parkingi jak w USA, czy na zachodzie?
B
Bombowca
Zrób sobie w końcu prawko to przestaniesz pierdoli# !
j
ja
Wydaje się, że poważne i wielkie czyszczenie miast, w tym Krakowa, dopiero jest przed nami. Miasta nie będą magazynami samochodów, jedno zajmuje średnio 5m^2, jak to pomnożymy przez 600 000 aut np. w Krakowie, to robi się ogromny obszar zawłaszczony pod samochody które to 90% czasu na dobę średnio spędzają na parkingu. Likwidacja krawężników , budowa ścieżek rowerowych, wprowadzanie wysoko gatunkowej zieleni miejskiej zamiast blaszaków na 4 kołach i betonu, to jest przyszłość i te 3000 miejsc mniej dla samochodów to tylko skromny początek, moi mili :)
O
Olo
Już tego mam powyżej uszu, zwłaszcza jak leje albo jest zimno. W aucie jest ciepło i sucho. Niech w końcu chodnik będzie dla pieszych. Jak jezdnię zamkną w jednym kierunku to wielkie halo...
Pieszymi jesteśmy wszyscy.
j
jek
będziesz się domagał miejsca dla swojego auta właśnie na chodniku. Kiedy doczekamy normalnego powtarzam normalnego stosunku do samochdów?
g
gniewko_syn_ryba
tłumy mieszkających tam matek z wózkami i 1,5 m na przejście im oczywiście nie wystarcza... ;)))

Swoją drogą, jak to fajnie GK "równoważy" głosy tysięcy przeciwników zmian głosami kilku lewackich oszołomów z neobolszewickiej partii Razem i paru zupełnie nieznanych stowarzyszeń o fajnych posthipisiarskich nazwach... ;)))
g
gosc
Organizacje z d@py wzięte, grupa zakompleksionych lewaków w liczbie 5 osób
g
gosc
do Krakus: Znów ten idiotyczny przykład matka z wózkiem, ja pierd@le ile mozna to samo powielać.
Wyprowadz się na wies, cisza spokój, całe ściernisko twoje i twój wózek
r
rakłem
w godzinach pracy jeździ na spotkania partii razem?
za to mu płacicie?
uciekł sprzed kamery, ale na zdjęcie już go złapali
partia razem już dawno powinna być zdelegalizowana zanim ten rak się rozprzestrzeni
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska