https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Końcowy etap przebudowy wiaduktu nad ul. Miodową. Przejazd dla aut zostanie zamknięty [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Rozpoczął się finalny etap prac przy zabytkowym wiadukcie kolejowym na ul. Miodowej w Krakowie. W związku z pracami asfaltowymi przy wiadukcie kolejowym na ul. Miodowej przejazd pod obiektem będzie zamknięty w dniach 11-15 kwietnia.

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat

- Rozpoczął się finalny etap prac przy zabytkowym wiadukcie kolejowym na ul. Miodowej w Krakowie. Nowe skrzydła obiektu zyskują kamienne wykończenie. Kamień pojawi się także na głównym przęśle wiaduktu - wszystko po to, by jak najwierniej odwzorować jego pierwotny wygląd - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Kraków. Postępują prace związane z budową wiaduktu nad ulicą...

Przyznają tam również, że w związku z pracami asfaltowymi przy wiadukcie kolejowym na ul. Miodowej przejazd pod obiektem będzie zamknięty. Prace będą trwać od 11 do 15 kwietnia. W tym czasie samochody będą kierowane objazdem: Starowiślna - św. Wawrzyńca - Podgórska - al. Daszyńskiego - Siedleckiego.

Wiadukt nad ul. Mogilską został przebudowany w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Częścią tego zadania jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika, rozbudowa wiaduktu nad ul. Grzegórzecką, czy też budowa przystanku Kraków Grzegórzki.

W ramach przedsięwzięcia powstają też trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowy) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta. Pociągi po mostach, estakadach i rozbudowanych wiaduktach będą mogły jeździć po dwóch parach torów. Środkowy tor będzie przeznaczony dla składów dalekobieżnych, a zewnętrzne tory będą przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska